[PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

TAk się zastanawiam i powiedzcie mi czy warto podczyścić głowice w ut tak jak w gt( chodzi mi o komore spalania) da to coś? i jeszcze czy uszczelniacze zaworów są jednakowe jak w zwykłym uno?
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Tak. Warto i uszczelniacze sa takie same
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: simon1989 »

Rozcialem opakowanie od uszczelki pod glowica zeby sprawdzic jej grubosc. Czy to oznacza ze sie nadaje tylko do wyrzucenia?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: ZibiUT »

simon1989 pisze:Rozcialem opakowanie od uszczelki pod glowica zeby sprawdzic jej grubosc. Czy to oznacza ze sie nadaje tylko do wyrzucenia?
A niby dlaczego skoro wyjałeś uszczelkę z opakowania??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: simon1989 »

W tym temacie i na innym forum jest napisane, ze uszczelka jest pakowana hermetycznie i utwardza sie po kontakcie z powietrzem(powinno sie ja otwierac do 30min do dokrecenia srub). Moja(Goetze) tez byla zafoliowana i doszedlem do wniosku, ze tutaj zaszedl podobny proces. Jak nic 60zl w plecy. Czy u Was z wyjetej, markowej uszczelki kiedys cieklo? Czy za bardzo histeryzuje?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: ZibiUT »

Nigdy nie słyszałem o czymś takim i na 95% bedzie wszystko dobrze.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: simon1989 »

Pojde za Twoja rada, ale jak znam zycie to bedzie ciec.
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: JARO_Cz-wa »

Ja i z informacji z netu i po rozmowie z mechanikami też miałem takie info. Po odpakowaniu uszczelka twardnieje, pozatym myśle też, że jest jakiś powód pakowania uszczelek pod głowice w szczelne opakowania a nie w worek zawinięty i zszyty zszywaczem :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Re:

Post autor: Ósmy »

JARO_Cz-wa pisze:Co do głowicy to poniżej załączam fotki głowicy od punto gt w której widać okrągłą wyfrezowaną komorę spalania której niema w głowicach od np uno turbo 1,3 uno, tipo, siena 1,4.


I tu się mylicie ... Czy kolega ma silnik (czy tez Putno) z 97r w góre? Jeśli tak to głowica ma być włsnie taka... Było to już opisywane...
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: turbomaniak »

simon1989 pisze:Rozcialem opakowanie od uszczelki pod glowica zeby sprawdzic jej grubosc. Czy to oznacza ze sie nadaje tylko do wyrzucenia?
Bzdura, kto ci to powiedzial, montowalem juz wiele uszczelek pod glowice ktore klient chcial sobie obejzec no i sobie ogladnal, nigdy nie mialem reklamacji :!: :wink:
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: ZibiUT »

Może napiszmy to inaczej. Do Uno i Punto GT nie ma uszczelek które sa hermetycznie pakowane.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: turbomaniak »

Nie wiem czy sa pakowane hermetycznie, ale jedynie co moze sie dziac to silikon moze twardniec
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: simon1989 »

Lewostronna nakretka m20 dokrecana momentem 130Nm na wale od kola pasowego zakreca sie w lewo i odkreca w prawo, czyli odwrotnie w stosunku do typowych gwintow prawostronnych? Drugie pytanie: Ustawialem rozrzad >kolo zamachowe na zero, kolo walka na punkt i zalozylem pasek na dolne kolo zebate, potem naciagnalem recznie i takie zalozylem na kolo od walka, nastepnie ustawilem napinacz i po naciagnieciu i obroceniu i ustawieniu kola walka na punkt to znacznik na kole zamachowym nie byl na zero, ale przesuniety minimalnie w kierunku przeciwnym od oznaczen 0,5,10-tak przesuniety, ze jakby to 0,5,10 mialoby byc podzialka dlugosci to ta odleglosc od pkt zero to byloby ok2-3st. To oznacza, ze pasek do smietnika bo sie rozciagnal? Dodam, ze byl zakladany w miedzyczasie ze 4 razy.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: turbomaniak »

Na nakretce od kola pasowego jest gwint prawy a nie lewy, ile ten pasek ma nalatane km?. To ze sie nie zgadza idealnie na znakach wcale nie musi byc wina paska tylko dokladnoscia tobienia znacznikow przez producenta auta
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: [PGT] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: rożek »

jak się mocno splanuje głowice to potem pasek robi się za długi i rozrząd się przestawia - powinieneś kupić wtedy grubszą uszczelke pod głowice... ale ja jeździłem z przesuniętym paskiem o 0,5 zęba i było ok, trzeba tylko skorygować ustawienie czujników na wale itp
ODPOWIEDZ