mrozy rano duże, odpalił i baaaardzo szybko nagrzał się , ale temp. nie spadała tylko rosła prawie do 120 stopni, chłodnica praktycznie zimna ale zbiorniczek prawie bulgotał i gorący, termostat zablokował się , ile szykować i co będzie pasować
Tak jak napisał Zibi, za niska temperatura na zewnatrz w porównaniu do temperatury krzepnięcia Twojego płynu:). Niech UT postoi w ciepłym garażu przez noc to wszystko wróci do normy:).
ziuzio pisze:Tak jak napisał Zibi, za niska temperatura na zewnatrz w porównaniu do temperatury krzepnięcia Twojego płynu:). Niech UT postoi w ciepłym garażu przez noc to wszystko wróci do normy:).
Witam, mam problem bo już trzeci raz wymieniłem termostat w ciągu miesiąca każdy za póżno sie otwiera albo wogóle sie nie otwiera!!!!!!!!!!!! Denerwuje mnie to rozebrałem cały silnik sprawdziłem głowice na szczelność i nic!!!!!!! dziś złożyłem i założyłem nowy termostat jedna przejazdzka około 400 metrów na wskażniku 100 stopni!!! Chłodnica wygląda na ciepłą ale wentylator sie nie włączył!!!na postoju ok wygląda ze sie otwożył ale znowu trzyma ciągle 90 stopni wetylator sie włączył pochłodził chwilke i koniec a na wskażniku 100 stopni!!!! Nie moge sobie z tym poradzić nie wiem co może jeszce być pomocy!!!! Poniżej zdjęcie termka jaki mam i powiem wam ze to bardzo dziwne
najprawdopobniej masz zly ten nowy termostat. Czy to jest termostat od uno turbo?? ja myslalem ze oryginal mialem uszkodzony i kupilem nowy, ale nie znalazlem nigdzie oryginalu i kupilem identyczny jak Ty masz i mialem ten sam problem - wogole sie nie otwierał. w oryginale grzybek w termostacie znajduje sie w rurce ktora idzie w rure z tylu silnika, ktora idzie do pompy wody, a w Twoim jest w rurze idacej do chlodnicy na dol. Mialem identyczny problem jak Ty na tym nowo kupionym, a zlozylem spowrotem stary, dobrze odpowietrzylem i jest ok. Pozniej wrzuce fotki jak to u mnie wyglada.
Mój termostat wygląda identycznie, tylko że jest włoskiej firmy Behr. Jest to zamiennik do Uno Turbo - z otworem na czujnik temperatury. Oryginalny faktycznie inaczej wygląda i rzeczywiście ma ten grzybek w innym miejscu. U mnie sprawa wygląda trochę inaczej: ze starym termostatem silnik nagrzewał się dopiero po 15 km natomiast z nowym wskazówka temperatury "wstaje" gdzieś po 5 km, a po ok. 7 już jest w miarę nagrzany. Czy nie powinien trochę szybciej się nagrzewać, czy może ten typ tak ma? Termostat jest nowy, czujnik temperatury też...
Tak, to jest termek do uno turbo już czwarty który wymieniam i dalej nie działa, jak możesz wrzucić fotki jak najszybciej bo rozważam opcje wyjęcia pompy(może nie wydala) nie wiem co zrobić z tym fantem i jak to zmienić a mam też orginalny ale zepsuty już całkiem bardzo prosze o pomoc
A jak u innych? Ile mniej więcej musicie przejechać żeby silnik się nagrzał? Bo w stosunku do starego termostatu jest poprawa, ale nadal wydaje mi się, że 7 km to jednak sporo...
Jeszcze dość pilne pytanie jak zapalicie auto i zdejmiecie wężk ten od góry do zbiorniczka to leci wam tam woda? bo mi nie przedmuchałem ten wężyk i nic dalej nie leci dopiero jak silnik ma 90 stopni do wychuca bo robi ciśnienie ale termek i tak sie nie otwiera