zmiana głowicy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

zmiana głowicy

Post autor: mouk80 »

Czy z jakiegos innego fiata pasuja glowice do ut1.4 na zasadzie plug&play?
Moja byc moze bedzie do wymiany, a chyba bedzie ciezko znalezc oryginalna glowice.
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Wystarczy poszukać, bo było, choćby tu
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

ziuzio pisze:Wystarczy poszukać, bo było, choćby tu
szukalem, ale tego akurat nie znalazlem.

To najlepiej bedzie wstawic glowice od 1.3T?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

Kupiłem głowice od 1.3T. Ma ona troche inna komore spalania, tzn jest ona czesciowo płaska a w glowicy od 1.4T jest tam lekkie zagłebienie.
Mechanik sie obawia, ze tłok moze kiedys w to uderzyć. Moznaby zrobic troche grubsza uszczelke.
Padl jeszcze jeden pomysl a mianowicie, zeby pogłebic komore spalania.
Najprawdopodobniej mialbym czlowieka na Politechnice krakowskiej, ktory mogłby sie czyms takim zając.

Czy ktos kiedys bawil sie w cos takiego(poglebianie komory)? A moze jestem nadmiernie ostrożny i po prostu trzeba zalozyc glowice na blok i sie tym nie przejmowac?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

O ile dobrze rozumuje to zmniejszając komere spalania zwiekszasz stopień spręzania co moze powodować spalanie stukowe, i wydmuchiwanie uszczelki.
Bedzie tez miało dobre strony bo pewnie moc wzrośnie.

Podbierz komore na wzór tej z 1,4 i bedzie git.

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

a ja mam inne pytanie .. czy do 1,4 podejdzie jakas glowica 16v? najprosciej byloby porownac uszczelki ale katalogi pokazuja ze uszczelka pasuje tylko do 1,4 turbo
z drugiej strony pomyslelam ze moze byc roznica w grubosci uszczelki i katalog juz jej nie pokaze - czy mierzyl sie ktos kiedys z tym tematem?
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

temat legenda spowodowany artykułem o uno 16v który jest ściemą :), nie ma takiej głowicy
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

czyli rozumiem ze na ten blok nic nie podejdzie . fakt ze jest to konstrukcja sprzed parudziesieciu lat kiedy jeszcz enie slyszeli o glowicy 16v
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

dr kozioł pisze:czyli rozumiem ze na ten blok nic nie podejdzie . fakt ze jest to konstrukcja sprzed parudziesieciu lat kiedy jeszcz enie slyszeli o glowicy 16v

tak tak nikt nie słyszał o głowicy 16V nie rozśmieszaj mnie
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

KFAS pisze:
dr kozioł pisze:czyli rozumiem ze na ten blok nic nie podejdzie . fakt ze jest to konstrukcja sprzed parudziesieciu lat kiedy jeszcz enie slyszeli o glowicy 16v

tak tak nikt nie słyszał o głowicy 16V nie rozśmieszaj mnie
a co w tym smiesznego? znasz jakies auto seryjnie prdukowane z lat 60-70 z glowica 16 v?
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Chyba niektore v8 mialy po 16v :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rożek »

skośnookie chyba coś mieli ale nie wiem dokładnie
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

Zibi122 pisze:O ile dobrze rozumuje to zmniejszając komere spalania zwiekszasz stopień spręzania co moze powodować spalanie stukowe, i wydmuchiwanie uszczelki.
Bedzie tez miało dobre strony bo pewnie moc wzrośnie.

Podbierz komore na wzór tej z 1,4 i bedzie git.
Komora od 1.3 wlasnie jest podbierana.
Przy okazji chce ją troche poprawic i przydalaby sie do niej dokumentacja techniczna zeby gdzies sie za gleboko nie przewiercic. Czy ma ktos moze jakies rysunki techniczne albo cos w tym stylu?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

mam gdzieś przeciętą głowice w tym samym celu coby drugi raz błędu nie popełnić jak coś to zrobie fotki to wkleje
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

hz10 pisze:mam gdzieś przeciętą głowice w tym samym celu coby drugi raz błędu nie popełnić jak coś to zrobie fotki to wkleje
a moze ktos sie juz bawil w powiekszanie kanalow dolotowych i wylotowych?
Mozna bez ryzyka ze sie dowierce do innych kanalikow je troche rozwiercic?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
ODPOWIEDZ