t3/t4

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

doładowanie hm wedłóg mapy sprężarki i moich obliczeń 1.5 bara i nie będzie sie męczyć co do przepływów to liczyłem w/g wzorów od grabowskiego i wyszło mi że będzie oki a sprężarka powinna dać ciśnienie atm przy 3tyś a jeden bar przy 4 no chyba że sie gdzieś walnołem w obliczeniach ale czas pokaże no chyba że by sie komuś chciało policzyć i zweryfikować dane :P
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Ja sobie policzylem dla silnika 1.6 i t3 trim50 , 1.2 bara od 4 do 6.5k obr daje rade potem spada do 1 bara :twisted: ale to tylko teoria ,chociaz moze tak byc hehe
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

dlatego pożyjemy zobaczymy czasem jest tak że teoria mówi co innego a rzeczywistoś co innego :wink: najgorsze że jużbym chciał montować a tu czasu niet :evil: chociaż z drugiej strony do lata jeszcze kupa czsu
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

hz10 pisze:doładowanie hm wedłóg mapy sprężarki i moich obliczeń 1.5 bara i nie będzie sie męczyć co do przepływów to liczyłem w/g wzorów od grabowskiego i wyszło mi że będzie oki a sprężarka powinna dać ciśnienie atm przy 3tyś a jeden bar przy 4 no chyba że sie gdzieś walnołem w obliczeniach ale czas pokaże no chyba że by sie komuś chciało policzyć i zweryfikować dane :P
:shock: to ja myśle że tak na swoim T25 będę miał i się tego obawiam :? lag i turbo dziura dużo zależy od wielkośći turbiny a nie tylko kopresora, to turbina musi się pierw nakręcić żeby kompresor pompował.....
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

ale t25 i doładowanie 1.5 bara nie wróży nic dobrego oczywiście że szybciej sie będzie wkręcaćna obroty bo przeciez lżejszy wirnik ale wydajność to wydajność a mnie na lagu nie zależy :wink:
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

Lui pisze: , to turbina musi się pierw nakręcić żeby kompresor pompował.....
i dlatego auta hamuje sie na 4 lub 5tym biegu żeby miała na to czas :lol:
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Lepiej miec dobrze dobrane turbo i 1-1.2 bara , niz przeduze turbo , ktore da nam zadana moc ,ale przy np 0.5 bar . Na mniejszym turbo np te 0.5 bara mozna miec juz przy 3tys obr hehe a to juz swoje robi. No ale kazdy robi jak uwaza . Jak kiedys bede myslal o 300km to pewnie t3/t4 dam , tylko ze przy ~170km juz byl problem z utrzymaniem kiery wiec ...
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

hz10 pisze:
Lui pisze: to turbina musi się pierw nakręcić żeby kompresor pompował.....
i dlatego auta hamuje sie na 4 lub 5tym biegu żeby miała na to czas :lol:

a jezdzisz cały czas na 4tym albo 5tym biegu :?: :lol: chyba że chcesz być mistrzem hamowni to proszę

w mieście to co najwyżej lekko 4kę się dokręca a tak głównie 2-3 przynajmniej u mnie... bo wybieram drogi z zakrętami

na 400m też musisz najpierw przlecieć przez 2 i 3.......
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

Lui pisze:
hz10 pisze:
Lui pisze: to turbina musi się pierw nakręcić żeby kompresor pompował.....
i dlatego auta hamuje sie na 4 lub 5tym biegu żeby miała na to czas :lol:

a jezdzisz cały czas na 4tym albo 5tym biegu :?: :lol: chyba że chcesz być mistrzem hamowni to proszę

w mieście to co najwyżej lekko 4kę się dokręca a tak głównie 2-3 przynajmniej u mnie... bo wybieram drogi z zakrętami

na 400m też musisz najpierw przlecieć przez 2 i 3.......
troche mnie nie zrozumiałeś :lol: chodziło mi oto że na hamowni uzywa sie tych biegów po to żeby ładne wykresy wychodziły bo jak byś hamował na 2 to raczej przyczepność była by zerwana to raz a dwa wykres byłby zdeka przesunięty właśnie przez bezwładność turbo
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

Ja bym sie nie martwil samym faktem, ze max moment jest przy 5500obr czy cos podobnego, ale tym, ze po zmianie biegu wpadnie sie w obroty przy ktorych nie ma za duzo momentu/doladowania. Co do radka auta, to po pierwsze mialo glowice nie z epoki kamienia lupanego, po drugie turbo na ball bearing z serii "wkrecam sie znacznie szybciej niz t3/t4", a po trzecie silnik, ktory mozna krecic spokojnie 8500 a dobry ciag miec do 7500. A i tak pelne doladowanie bylo gdzies przy 5000obr, jak bylo trzeba wczesniej to magiczny przycisk szedl w ruch, i uwazam ze to jedyny ratunek dla tego auta oprucz mordercy skrzyn biegow jakim jest zmiana bez puszczania gazu :)
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

hz10 pisze:
Lui pisze:
hz10 pisze:i dlatego auta hamuje sie na 4 lub 5tym biegu żeby miała na to czas :lol:

a jezdzisz cały czas na 4tym albo 5tym biegu :?: :lol: chyba że chcesz być mistrzem hamowni to proszę

w mieście to co najwyżej lekko 4kę się dokręca a tak głównie 2-3 przynajmniej u mnie... bo wybieram drogi z zakrętami

na 400m też musisz najpierw przlecieć przez 2 i 3.......
troche mnie nie zrozumiałeś :lol: chodziło mi oto że na hamowni uzywa sie tych biegów po to żeby ładne wykresy wychodziły bo jak byś hamował na 2 to raczej przyczepność była by zerwana to raz a dwa wykres byłby zdeka przesunięty właśnie przez bezwładność turbo
a 10 , to chyba moment bylby nie realny na 2 biegu :wink:
colin dobrze napisal co do zmian biegow :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

colin pisze:Ja bym sie nie martwil samym faktem, ze max moment jest przy 5500obr czy cos podobnego, ale tym, ze po zmianie biegu wpadnie sie w obroty przy ktorych nie ma za duzo momentu/doladowania. Co do radka auta, to po pierwsze mialo glowice nie z epoki kamienia lupanego, po drugie turbo na ball bearing z serii "wkrecam sie znacznie szybciej niz t3/t4", a po trzecie silnik, ktory mozna krecic spokojnie 8500 a dobry ciag miec do 7500. A i tak pelne doladowanie bylo gdzies przy 5000obr, jak bylo trzeba wczesniej to magiczny przycisk szedl w ruch, i uwazam ze to jedyny ratunek dla tego auta oprucz mordercy skrzyn biegow jakim jest zmiana bez puszczania gazu :)
wszystko sie zgadza dlatego martwi mnie to przesunięcie max obr czy ktoś wie kto moze coś takiego zrobić :?: pozatym nie od razu rzym zbudowano :wink: o podtlenku na razie nie myśle
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

sa mikroplexy które nie maja odciecia i mozesz taki załozyć a np przy pomocy smt6 ograniczyć obroty lub zrobić całkiem nowy system sterowania zapłonem i programowac sobie odcinke.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

hz10 pisze: a można dostać inny wałek niż ten polecany przez wszystkich czyli od świątka :?: ale coś mi sie wydaje że że z 1.1 bara to 300 ps nie będzie :roll:
Co do Wałka to jest firma z krakowa Jakić REMapol albo coś podobnego oraz Henrich.

No a Petera miał 1,1 i 300KM tylko przy dużej turbinie i 16V :wink:

A teraz kuje dokońca go bo teraz miał tylko tłoki i daje mega duże turbo :lol: zobaczymy co wyciągnie :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

czy dobrze kojarze że ten microplex bez odcinki pochodzi z ut mk1?
ODPOWIEDZ