[Punto GT] Ładuje do połowy skali i nagle traci moc...

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

Post autor: Sil »

colin pisze:
klimczok3 pisze:miałem to samo w moim PGT.Gdzieś napewno masz nieszczelny dolot. U mnie był to zawór za przepływką i dlatego jej niee oszukiwało!!! Założyłem bova i wszystko jest ok. Uszkodzona była przepona(dziurawa) i brał powietrze tamtędy jak tylko chciał
No wlasnie - jak dziura JEST PRZED SPREZARKA, to wtedy sie robi ubogo!
Jakoś nie wpadłem na to :)
Kolejna rzecz do sprawdzenia... ale dziwne by to było, by dawało się to odczuć zawsze tak samo wyraźnie przy tym samym doładowaniu :-/

Bo nie jest raczej możliwe, żeby chodziło o świece? Mogłoby by być tak, że któraś świeca jest stara i przy większym ciśnieniu zdmuchuje mi iskre... Tylko wtedy miałbym czarny dym za samochodem, a nie mam...

Lub jeszcze inna koncepcja: Była spora dziura za turbo (ładowało do 1/4 skali i szybko spadało) - może ktoś w zakresie szybkiej naprawy przeregulował przepływomierz tą śruba, co ona tam ponoć jest? I może wystarczy dokręcić ją teraz?
Może tak być? [Jeśli owszem, podpowiedzcie, gdzie dokładnie jej szukać]

Mi widzi się niestety, że to jednak pompa paliwa, ale chce sprawdzić wszystko przed tym :)
Więc powiedzcie jak i czym sprawdzić ciśnienie paliwa?
Ostatnio zmieniony sob sty 27, 2007 8:53 am przez Sil, łącznie zmieniany 1 raz.
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

Zibi122 pisze:Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.
No ze srubka to bym uwazal, bo ciezko ci ja bedzie znalezc w punto :)

A pomiar cisnienia paliwa raczej nie jest jakis super trudny i drogi - wazne tylko zeby sie dobrze wpiac i wiedziec kiedy ma byc ile.
Co do samej dziury, to raczej bylaby ona nieduza skoro dmucha do polowy skali tylko. Tez sprawdzic dokladnie wszystko. Szukac zaolejonych rur - tam moze cieknac.
Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

Post autor: Sil »

colin pisze:
Zibi122 pisze:Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.
No ze srubka to bym uwazal, bo ciezko ci ja bedzie znalezc w punto :)

A pomiar cisnienia paliwa raczej nie jest jakis super trudny i drogi - wazne tylko zeby sie dobrze wpiac i wiedziec kiedy ma byc ile.
Co do samej dziury, to raczej bylaby ona nieduza skoro dmucha do polowy skali tylko. Tez sprawdzic dokladnie wszystko. Szukac zaolejonych rur - tam moze cieknac.
Już głupieje - pomóżcie :)

Jaki może być problem z DV - on nie ma przecież żadnego wyjścia do atmosfery - rozumiem, że mam szukac jakichś spadniętych rur, czy nieszczelności w okolicach zamontowania DV, a nie w nim samym...
[BTW nie sprawnym, bo po pszczeniu gazu robi się takie "frrrrr" - kolejna rzecz do wymiany, lub wydumiana czegoś podobnego do Yannickowego eBOV`a ;)]


Trochę OT, ale gdybym chciał mieć na stałe w kabinie wskazanie ciśnienia paliwa, to rozumiem, że mam kupić jakiś techniczny manometr cieczy do 4b i sobie go ładnie machnąć w kabinie... Pytanie czy dowolony manometr do cieczy [do wody?:)] i gdzie go podpiąć.
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

ja mam manometr podpięty elegancko przy filtrze paliwa

w filtr jest wkręcona dłuższa śruba która umożliwia zamontowanie dwóch oczek, na jednym oczku jest właśnie manometr
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

Sil pisze:
colin pisze:
Zibi122 pisze:Sprawdz układ miedzy przepływka a turbem. Pradopodbnie DV lub jakas dziurka. Nie reguluj przepływką bo az takiej róznicy nie powinno być.
No ze srubka to bym uwazal, bo ciezko ci ja bedzie znalezc w punto :)

A pomiar cisnienia paliwa raczej nie jest jakis super trudny i drogi - wazne tylko zeby sie dobrze wpiac i wiedziec kiedy ma byc ile.
Co do samej dziury, to raczej bylaby ona nieduza skoro dmucha do polowy skali tylko. Tez sprawdzic dokladnie wszystko. Szukac zaolejonych rur - tam moze cieknac.
Już głupieje - pomóżcie :)

Jaki może być problem z DV - on nie ma przecież żadnego wyjścia do atmosfery - rozumiem, że mam szukac jakichś spadniętych rur, czy nieszczelności w okolicach zamontowania DV, a nie w nim samym...
[BTW nie sprawnym, bo po pszczeniu gazu robi się takie "frrrrr" - kolejna rzecz do wymiany, lub wydumiana czegoś podobnego do Yannickowego eBOV`a ;)]


Trochę OT, ale gdybym chciał mieć na stałe w kabinie wskazanie ciśnienia paliwa, to rozumiem, że mam kupić jakiś techniczny manometr cieczy do 4b i sobie go ładnie machnąć w kabinie... Pytanie czy dowolony manometr do cieczy [do wody?:)] i gdzie go podpiąć.
Po pierwsze manometr do 5 albo 6 bar bo 4 moze byc zamalo przy overbooscie. Po drugie DV moze byc do dupy, bo puszcza sprezone powietrze z za sprezarki przed nia a jak robi to kiedy nie powinien to wtedy doladowania niewidu. Ale jak tak robi to nie mialbys strzelania i takich akcji - musialby walic w atmosfere.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

wywal tego DV, jazda bez niego jest imo zdrowsza niż jazda z uszkodzonym, w obu przypadkach i tak nie działa a jak jest dziura to nie jest to dobre....
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

Post autor: Sil »

DV wywalony siedzi elektrozawór o fi 12...
Sprawdziłem dolot i dziur nie znalazłem (mogłem nie zauważyć...).

Objawy dokładniej:
Im mniej paliwa tym gorzej.
W okolicach rezerwy przerywa, przy jakimkolwiek prawie doładowaniu...
Kiedy jest około pół baku - jak doładuje ponad pół skali (u mnie skala kończy się na 1,6b) to zaczyna przerywać - klasycznie przerywać: rzuca nim, strrzela, ogólnie brzydko.

Więc takie pytanie na test pompki: ile w PGT po załączeniu zapłonu zajmuje pompie naładowanie układu? Po ilu sekundach się wyłącza? MOzę mi z tego wyjdzie, że nie wyrabia pompa...
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Sprawdź ciśnienie paliwa, sprawdź też ile naleje paliwa w ciągu 1 minuty do jakiegoś naczynka i wtedy wszystko będzie jasne:).
Sprawdź też czy pompa dobrze zasysa, może coś przytkane/ przerdzewiałe na drodze zasysania pompy(stąd ten objaw przy mniejszej ilości paliwa w zbiorniku bardziej się uwidacznia:)).
Awatar użytkownika
Sil
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: pn gru 04, 2006 12:37 pm
Miejscowość: Gdynia
Auto: Punto GT

Post autor: Sil »

Thx.

Jak będę miał okazję postawić auto na kanał, to sprawdzę...

Gdybym chciał sprawdzić filtr, to powinienem sprawdzić ile naleje w minutę przed, a ile za filtrem?
Jaką wydajność ma mieć pompa - 150l/h?

I takie bardzo lamerskie pytanie - gdzie w PGT właściwie siedzi pompa paliwa:) Szukałem w eperze i ani w zbiorniku, ani na przewodach zbiornika nigdzie nie jest o niej wspomniane ;-/


I takie supełnie OT:
Gdzie jest pomiar prędkości samochodu realizowany? Bo dzisiaj jadąc po śniegu miałem na 3 biegu przy 2k obrotów 40km/h, a zwykle jest 50km/h. Gotów byłem posądzić sprzęgło, ale trzyma. IMHO magia, albo gdzieś mokre przewody... :)
Porzućcie wszelką nadzieje, którzy pijecie herbatę.
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

Sil pisze:Thx.

Jak będę miał okazję postawić auto na kanał, to sprawdzę...

Gdybym chciał sprawdzić filtr, to powinienem sprawdzić ile naleje w minutę przed, a ile za filtrem?
Jaką wydajność ma mieć pompa - 150l/h?

I takie bardzo lamerskie pytanie - gdzie w PGT właściwie siedzi pompa paliwa:) Szukałem w eperze i ani w zbiorniku, ani na przewodach zbiornika nigdzie nie jest o niej wspomniane ;-/


I takie supełnie OT:
Gdzie jest pomiar prędkości samochodu realizowany? Bo dzisiaj jadąc po śniegu miałem na 3 biegu przy 2k obrotów 40km/h, a zwykle jest 50km/h. Gotów byłem posądzić sprzęgło, ale trzyma. IMHO magia, albo gdzieś mokre przewody... :)
Pomiar wydajnosci pompy radze robic na odplywie z szyny paliwowej - pozwoli to sprawdzic przeplyw przy cisnieniu paliwa na jakim ustawiony jest regulator. Zwykle pompy jak padaja, to na malych cisnieniach pracuja jeszcze wmiare dobrze, ale przy wyzszych zaczynaja sie problemy.
ODPOWIEDZ