jaki to silnik?
-
- Użytkownik
- Posty: 62
- Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska
jaki to silnik?
szanowne towarzystwo
czy silnik na tejaukcji to 1.3 czy 1.4?
jesli to 1.3 to czy jest szansa aby na jego podzespolach zaturbic silnik 1.4 (zakladajac, ze kupie nowe tloki i korby do 1.4T)?
glowica i osprzet spasuja do wolnossacegoi 1.4?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78638209
czy silnik na tejaukcji to 1.3 czy 1.4?
jesli to 1.3 to czy jest szansa aby na jego podzespolach zaturbic silnik 1.4 (zakladajac, ze kupie nowe tloki i korby do 1.4T)?
glowica i osprzet spasuja do wolnossacegoi 1.4?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78638209
wreszcie TC - 2.0 16v
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
to jest 1,3T
Generalnie troszkę rzeźby z tym co chcesz zrobić.
jezeli zrobisz soft to moze zostac na seryjnych tlokach.
Generalnie teraz przegladajaz program fiata widze ze:
- wal w NA 1,4 jest ten sam co 1,4T
- korbowody - tu jest sprawa bardzie skomplikowana ale moze nawet nie do konca a mianowicie korbowody takie jak sa w turbo sa też w silniku tipo nr katalogowy to 46433040 ale jak wejdziemy do tipo to są dwa rodzaje korbowodów ten o nr który podalem jest żeliwny a od któregoś roku zaprzestali robić i wkladali stalowy czy odwrotnie o nr 4361213 ktory za to jest taki sam jak w silniku 1,3T. Wynikało by wiec z tego że wymiary korbowodow w silnikach 1,3T 1,4T i 1,4 N/A sa te same tylko 1,4T ma nie ze stali a z żeliwa.
No i to pytanie do materiałoznawców czy stalowy czy żeliwny? Ktory mocniejszy?
Idąc dalej. Sworznie tlokowe sa takie same jak i panewki glówne i korbowodowe.
Nalezalo by porównać otwory w głowicy i bloku 1,4 n/a i określić czy sie da czy nie da. Nastepnie zalozyć tloki od 1,4t i przymierzyć glowice od 1,3T na plastelinke zobaczyc czy nic się nie spotka. Jak juz głowica bedzie to mozna smarowanie do turbiny dac z czujnika ciśnienia lub wiercić otwór w bloku. splyw to najmniejszy problem bo miska powinna pasować.
Jedyne co to natrysk na denko tłoka oleju. Jezeli 1,4 nie ma to bedzie problem.
Jak sie gdzies pomyliłem to prosze o porawienie.
Generalnie troszkę rzeźby z tym co chcesz zrobić.
jezeli zrobisz soft to moze zostac na seryjnych tlokach.
Generalnie teraz przegladajaz program fiata widze ze:
- wal w NA 1,4 jest ten sam co 1,4T
- korbowody - tu jest sprawa bardzie skomplikowana ale moze nawet nie do konca a mianowicie korbowody takie jak sa w turbo sa też w silniku tipo nr katalogowy to 46433040 ale jak wejdziemy do tipo to są dwa rodzaje korbowodów ten o nr który podalem jest żeliwny a od któregoś roku zaprzestali robić i wkladali stalowy czy odwrotnie o nr 4361213 ktory za to jest taki sam jak w silniku 1,3T. Wynikało by wiec z tego że wymiary korbowodow w silnikach 1,3T 1,4T i 1,4 N/A sa te same tylko 1,4T ma nie ze stali a z żeliwa.
No i to pytanie do materiałoznawców czy stalowy czy żeliwny? Ktory mocniejszy?
Idąc dalej. Sworznie tlokowe sa takie same jak i panewki glówne i korbowodowe.
Nalezalo by porównać otwory w głowicy i bloku 1,4 n/a i określić czy sie da czy nie da. Nastepnie zalozyć tloki od 1,4t i przymierzyć glowice od 1,3T na plastelinke zobaczyc czy nic się nie spotka. Jak juz głowica bedzie to mozna smarowanie do turbiny dac z czujnika ciśnienia lub wiercić otwór w bloku. splyw to najmniejszy problem bo miska powinna pasować.
Jedyne co to natrysk na denko tłoka oleju. Jezeli 1,4 nie ma to bedzie problem.
Jak sie gdzies pomyliłem to prosze o porawienie.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Użytkownik
- Posty: 62
- Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska
czyli wynikaloby, ze do przerobki 1.4N/A na T potrzebne sa tloki z wersji t, osprzet, glowica, elektronika i skrzynia, dobrze rozumiem?
wydumalem nastepujacy plan:
kupic w PL silnik lub cale UT 1.4.poprosic znajomego aby w czasie jak ja bede zarabial na ta inwestycje robil generalny remont silnika w PL (koszty czesci) a nastepnie wybrac sie do PL na kilka dni i przekladac wszystko do mojego.
co myslisz? bo mi sie to widzi planem dobrym...pod warunkiem, ze znajde w PL tanio 1.4T lub bede w stanie slozyc z 1.4N/A i 1.3T (bo tych duzo jest) silniczek 1.4T
wydumalem nastepujacy plan:
kupic w PL silnik lub cale UT 1.4.poprosic znajomego aby w czasie jak ja bede zarabial na ta inwestycje robil generalny remont silnika w PL (koszty czesci) a nastepnie wybrac sie do PL na kilka dni i przekladac wszystko do mojego.
co myslisz? bo mi sie to widzi planem dobrym...pod warunkiem, ze znajde w PL tanio 1.4T lub bede w stanie slozyc z 1.4N/A i 1.3T (bo tych duzo jest) silniczek 1.4T

wreszcie TC - 2.0 16v
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
1. Nie jest źle moze i tak bedzie dobrze
2. To napewno wyjdzie taniej niż znalezienie 1,4T
2. To napewno wyjdzie taniej niż znalezienie 1,4T
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Jeszcze dodam że porównujac uszczelki widac 3-4 róznice a dokladnie to ze np gdzies nie ma otworu lib jest. Czasami w bloku taki otwór moze byc ale juz w glowicy nie ma i uszczelka tez nie ma
Ja w domu mam blok od 1,4 wiec mogę ewentualnie zrobic taki manewr że porównam z uszczelką a moze nawet z blokiem od ut 1,3 dlatego ze mialem gdzies fotki a napewn mam stara uszczelkę od UT
Ja w domu mam blok od 1,4 wiec mogę ewentualnie zrobic taki manewr że porównam z uszczelką a moze nawet z blokiem od ut 1,3 dlatego ze mialem gdzies fotki a napewn mam stara uszczelkę od UT
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Doszła. Nieźle zapakowana 
W sobote bede w domu to sprawdze

W sobote bede w domu to sprawdze
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Hmm zależy jaka stal i jakie żeliwo...Zibi122 pisze:to jest 1,3T
No i to pytanie do materiałoznawców czy stalowy czy żeliwny? Ktory mocniejszy?
generalnie to stal się wygnie a żeliwo pęknie...
Jeśli stalowe to pewnie kute... ja bym powiedział że stalowe lepsze

BTW
Jak już dłubać - to może 1.6 turbo ??

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Nie rozpedzajcie się z tymi pojemnościami bo co do 1,6 to jeszcze wejdzie ale 2 l to juz rzeźba
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki