jaki to silnik?

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

jaki to silnik?

Post autor: dejvid667 »

szanowne towarzystwo
czy silnik na tejaukcji to 1.3 czy 1.4?
jesli to 1.3 to czy jest szansa aby na jego podzespolach zaturbic silnik 1.4 (zakladajac, ze kupie nowe tloki i korby do 1.4T)?
glowica i osprzet spasuja do wolnossacegoi 1.4?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78638209
wreszcie TC - 2.0 16v
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

to jest 1,3T

Generalnie troszkę rzeźby z tym co chcesz zrobić.
jezeli zrobisz soft to moze zostac na seryjnych tlokach.

Generalnie teraz przegladajaz program fiata widze ze:
- wal w NA 1,4 jest ten sam co 1,4T
- korbowody - tu jest sprawa bardzie skomplikowana ale moze nawet nie do konca a mianowicie korbowody takie jak sa w turbo sa też w silniku tipo nr katalogowy to 46433040 ale jak wejdziemy do tipo to są dwa rodzaje korbowodów ten o nr który podalem jest żeliwny a od któregoś roku zaprzestali robić i wkladali stalowy czy odwrotnie o nr 4361213 ktory za to jest taki sam jak w silniku 1,3T. Wynikało by wiec z tego że wymiary korbowodow w silnikach 1,3T 1,4T i 1,4 N/A sa te same tylko 1,4T ma nie ze stali a z żeliwa.

No i to pytanie do materiałoznawców czy stalowy czy żeliwny? Ktory mocniejszy?

Idąc dalej. Sworznie tlokowe sa takie same jak i panewki glówne i korbowodowe.

Nalezalo by porównać otwory w głowicy i bloku 1,4 n/a i określić czy sie da czy nie da. Nastepnie zalozyć tloki od 1,4t i przymierzyć glowice od 1,3T na plastelinke zobaczyc czy nic się nie spotka. Jak juz głowica bedzie to mozna smarowanie do turbiny dac z czujnika ciśnienia lub wiercić otwór w bloku. splyw to najmniejszy problem bo miska powinna pasować.
Jedyne co to natrysk na denko tłoka oleju. Jezeli 1,4 nie ma to bedzie problem.

Jak sie gdzies pomyliłem to prosze o porawienie.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Post autor: dejvid667 »

czyli wynikaloby, ze do przerobki 1.4N/A na T potrzebne sa tloki z wersji t, osprzet, glowica, elektronika i skrzynia, dobrze rozumiem?

wydumalem nastepujacy plan:

kupic w PL silnik lub cale UT 1.4.poprosic znajomego aby w czasie jak ja bede zarabial na ta inwestycje robil generalny remont silnika w PL (koszty czesci) a nastepnie wybrac sie do PL na kilka dni i przekladac wszystko do mojego.

co myslisz? bo mi sie to widzi planem dobrym...pod warunkiem, ze znajde w PL tanio 1.4T lub bede w stanie slozyc z 1.4N/A i 1.3T (bo tych duzo jest) silniczek 1.4T ;)
wreszcie TC - 2.0 16v
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

1. Nie jest źle moze i tak bedzie dobrze

2. To napewno wyjdzie taniej niż znalezienie 1,4T
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Jeszcze dodam że porównujac uszczelki widac 3-4 róznice a dokladnie to ze np gdzies nie ma otworu lib jest. Czasami w bloku taki otwór moze byc ale juz w glowicy nie ma i uszczelka tez nie ma

Ja w domu mam blok od 1,4 wiec mogę ewentualnie zrobic taki manewr że porównam z uszczelką a moze nawet z blokiem od ut 1,3 dlatego ze mialem gdzies fotki a napewn mam stara uszczelkę od UT
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
dejvid667
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:10 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bad Orb Niemcy/Krynica-Zdroj Polska

Post autor: dejvid667 »

bede ogromnie wdzieczny.

P.S. paczuszka doszla?
wreszcie TC - 2.0 16v
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Doszła. Nieźle zapakowana :D

W sobote bede w domu to sprawdze
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Zibi122 pisze:to jest 1,3T

No i to pytanie do materiałoznawców czy stalowy czy żeliwny? Ktory mocniejszy?
Hmm zależy jaka stal i jakie żeliwo...

generalnie to stal się wygnie a żeliwo pęknie...

Jeśli stalowe to pewnie kute... ja bym powiedział że stalowe lepsze 8)

BTW

Jak już dłubać - to może 1.6 turbo ?? :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

jak juz dlubac to 2.0 turbo albo 2.4 turbo
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Nie rozpedzajcie się z tymi pojemnościami bo co do 1,6 to jeszcze wejdzie ale 2 l to juz rzeźba
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ