Nie równa praca przy doładowaniu

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: BARTEKcoupe »

Witam, pacjent to Punto które dziwnie się zachowuje przy pokazaniu się doładowania. Auto nie idzie wtedy płynnie tylko tak jakby miało chwilowe braki w doładowaniu :? Nie jestem pewny czy to braki w paliwie, brak strojenia czy jeszcze coś innego :niewiem: Teraz to nawet mi się wydaje że auto jechało lepiej na 0,8b. i seryjnym ic :(
Aktualny setup auta:
-stopień sprężania 9,2:1
-turbosprężarka KKK K14
-MBC ProPerfekt 1,0b.
-Dolot 50mm
-Duży FMIC
-Wtryski seria gt
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 4:48 pm przez BARTEKcoupe, łącznie zmieniany 1 raz.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: DeviL »

Masz bov-a i przeplywke ? Moze przy 1 barze bov popuszcza a przeplywka daje juz sygnal i szaleje cos
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: BARTEKcoupe »

Bov f1-z, który ma regulacje i przepływka jest. Bova nie regulowałem po montażu bo i praca jego wydaje się być ok.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
bartekgt
Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 05, 2008 8:50 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: bartekgt »

miałem taki objaw jak padła przepływka, wymiana pomogła i było ok
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: hz10 »

bartekgt pisze:miałem taki objaw jak padła przepływka, wymiana pomogła i było ok
to może mieć sens, bartek jutro zrobie u siebie konwersje to dam znać
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: skadubek »

Albo typowa drobna nieszczelnosc...nowy IC szczelny ??
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: BARTEKcoupe »

Temat już prawie ogarnięty :wink: Devil miał racje z bov-em. Po skręceniu go turbo zaczęło ładować wcześniej i szybciej. Jednak nie wszystko jeszcze jest dobrze. Zdarza się że na trzecim biegu auto dochodzi do 5600-5800obr. i ledwo idzie dalej. Stawiam na braki w paliwie, ale czekam na wasze opinie. Na ic nie widzę żadnych nieszczelności. Podmienię też przepływke dla sprawdzenia, bo poprzedni właściciel latał na dziadowskim stożku i ładnie syfu było w dolocie :?
Jeszcze jedno, aby nie tworzyć tematu. Czy 13,35v ładowania aku na załączonych światłach drogowych i drugim biegu wentylatora jest dobry??
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: wsk »

Ładowanie ok.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: DeviL »

U mnie jak nie chcial woz sie wkrecac to byl zbyt mocno dolany paliwem , u ciebie moze byc podobnie lub odwrotnie , jak jest zly afr to silnik nie ma sily by pokonac opory ;) Nie wiem czy masz jakiegos ecumastera czy co , ale przydalby sie pomiar afru
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: BARTEKcoupe »

nie ma żadnej świni, ale przydało by się to wystroić :? afr będzie mierzony tylko czekam aż kolega wymontuje sondę z auta :mrgreen: Nie wiem czy to normalne ale na wolnych czuć benzynę z wydechu... może go przelewa, albo najpierw przelewa, a potem brakuje?? afr prawdę mi powie. Jak będzie mega źle to ecu master zawita jak najszybciej.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: DeviL »

A masz egt ? Bys wybadal czy brakuje dosyc latwo ;) jesli w obrotach o ktorych mowisz masz 1 bar a napelnienie raczej wtedy juz spada na ori walku to moze byc nieciekawie ubogo ;P
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: BARTEKcoupe »

nie mam egt... jutro znowu zmniejszę doładowanie dla spokojności :wink: lepiej nie żyć w niewiedzy chyba i poczekać na badanie afr
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: BARTEKcoupe »

I problemy wracają............ :roll:

Panowie auto przestało zime w garażu(ostatni raz przeganiałem go miesiąc temu). Dziś po wyjeździe okazało się że auto na wolnych kręci się tylko do 3tys.obr. :niewiem: na biegu podobnie, jak turbo zaczyna ładować dochodzi do 3-4tysi następnie szarpie i potrafi spaść z obrotów do 2tys. W baku była rezerwa, ale tankowanie nic nie zmieniło. Pierwsze spostrzeżenia to pompa paliwa, ale popsuła by się nie pracując miesiąc(pompa chodzi cicho, jak zawsze). Przewody raczej by mu się pozwoliły wkręcić wyżej, jedynie by szarpały. Wydech się zapchał tylko jak to możliwe na postoju??? Dodam jeszcze że auto jeździ normalnie do 3tys i wolne obroty ma ok.
POMOCY bo ręce opadają :x : :(
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: ZibiUT »

1. Pompa
2. Przepływka

Kolejność przypadkowa.
Zaklej/zasłoń kawałek wlotu do przepływki i zobacz co bedzie.

Co do pompy to mozesz sprawdzić czy jak ściśniesz przewód od powrotu paliwa to czy się poprawi czy nie. Jak nie to raczej przepływka
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Nie równa praca przy doładowaniu

Post autor: BARTEKcoupe »

zasłonięcie wlotu do przepływki nic nie daje, tak samo ściskanie powrotu paliwa. :evil: Z wydechu nie ma żadnych dymków i tym podobnych, jedynie pierdzi jak przy odcince :niewiem:
może jakiś czujnik padł i odcina zapłon przy 3 tys??
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
ODPOWIEDZ