[PGT] 1.4 - 1.6

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: ZibiUT »

Zobacz sobie jak rozbierzesz silnik jak jest to w UT i zrób tak samo. Ogólnie to natrysk nie jest niezbedny ale pewnie zapewni lepsze chłodenie denka tłoka i zwiekszy jego wytrzymałość.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: wsk »

A jak z cisnieniem oleju??? Trzeba bedzie podniesc aby nadrobic straty???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: BARTEKcoupe »

blok z punto 1.6 ma natrysk na denko i nie będziesz musiał się bawić w dorabianie. A jaki w końcu ten blok bierzesz??
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: wsk »

Z punto 1.6 90 HP MPI. O to bardzo fajnie :D jeden problem mniej.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: wsk »

Tak sie zastanawiam jak rozwiazac odprezenie silnika uszczelka pod glowica???
-2 uszkelki normalne + wstawka miedzy nie ze stali nierdzewnej tzw. kanapka.
-Jedna uszczelka na zamowienie konkretnej grubosci.
Ktore z tych rozwiazan bedzie lepsze???

I co do samej grubosci uszczelki odprezajacej to znalazlem takie cus na racing-u jak to wyliczyc na przykladzie bmw:

1. obliczam pojemnosc jednego cylindra tu akurat jest 415,63 cm3
2. pojemnosc komory spalania wyliczam na podstawie stopnia sprezania, 415,63 + 46 /46 = 10:1
3. znajac grubosc uszczelki mozemy obliczyc ile to cm3 tu akurat 9.7 cm3, czyli zostaje 36,3 cm3 na komore w glowicy i tloki
4. licze jaka pojemnosc powinna miec hipotetyczna komora spalania zeby uzyskac odprezenie i odejmuje pojemnosc glowicy i tlokow
czyli np. 415.63 + 59/59 = 8:1, dalej 59(komora z uszczelka)-36.3(glowica+tloki)= 22.7cm3(tyle cm3 powinna dac uszczelka)
5. Z wzoru na pojemnosc walca wyliczam ile mm powinna miec uszczelka.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
dzikidaniel
Aktywny użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
Miejscowość: Stara Kiszewa

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: dzikidaniel »

Mam problem a mianowicie czy osprzęt od 1.3T spasi w 1.6 w puncie? Czy koniecznie trzeba szukać od PGT?
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: ciemol »

kolega wsk tak własnie robi :wink:
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: 2rotor »

wsk pisze:Tak sie zastanawiam jak rozwiazac odprezenie silnika uszczelka pod glowica???
-2 uszkelki normalne + wstawka miedzy nie ze stali nierdzewnej tzw. kanapka.
-Jedna uszczelka na zamowienie konkretnej grubosci.
Ktore z tych rozwiazan bedzie lepsze???

I co do samej grubosci uszczelki odprezajacej to znalazlem takie cus na racing-u jak to wyliczyc na przykladzie bmw:

1. obliczam pojemnosc jednego cylindra tu akurat jest 415,63 cm3
2. pojemnosc komory spalania wyliczam na podstawie stopnia sprezania, 415,63 + 46 /46 = 10:1
3. znajac grubosc uszczelki mozemy obliczyc ile to cm3 tu akurat 9.7 cm3, czyli zostaje 36,3 cm3 na komore w glowicy i tloki
4. licze jaka pojemnosc powinna miec hipotetyczna komora spalania zeby uzyskac odprezenie i odejmuje pojemnosc glowicy i tlokow
czyli np. 415.63 + 59/59 = 8:1, dalej 59(komora z uszczelka)-36.3(glowica+tloki)= 22.7cm3(tyle cm3 powinna dac uszczelka)
5. Z wzoru na pojemnosc walca wyliczam ile mm powinna miec uszczelka.
O ile się nie mylę to silnik Punto 1,6MPI ma sprężanie 9.2:1 więc co tu kombinować z odprężaniem, będzie to działało. Zobacz sobie ile mają VW 1,8T a ludzie pompują w to 1,5 bara bez odprężania.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: BARTEKcoupe »

nie wiem ile dokładnie, ale silniki z punto gt3 miały już stopień sprężania podobny do tego w 1.6 i według mnie(jak już wcześniej pisałem) odprężanie jest zbędne.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: wsk »

Hmmm... No az sam jestem ciekaw jak to bedzie latalo :D. Jak nie odpreze to i dol powinien fajnie smigac tam gdzie turbo jeszcze nie cisnie :D. A jakiej firmy polecacie uszczelke zeby jej nie wydmuchalo i nie stalo sie z nia to co z obecna??
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: 2rotor »

Daj Goetze, daj do zabielenia głowicę i jak masz możliwość blok i będzie dobrze. Sprężanie zostaw w spokoju, nic mu nie będzie.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: 2rotor »

BARTEKcoupe pisze:nie wiem ile dokładnie, ale silniki z punto gt3 miały już stopień sprężania podobny do tego w 1.6 i według mnie(jak już wcześniej pisałem) odprężanie jest zbędne.
Dokładnie. 9,0:1 miały z tego co pamietam.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: wsk »

OK to zostawiam w spokoju sprezanie, bielenie o co chodzi??
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: 2rotor »

wsk pisze:OK to zostawiam w spokoju sprezanie, bielenie o co chodzi??
Chodzi o splanowanie głowicy i bloku.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Re: [PGT] 1.4 - 1.6

Post autor: ciemol »

i co nam konkretnie taki zabieg przyniesie?
ODPOWIEDZ