[PGT] 1.4 - 1.6
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
Zobacz sobie jak rozbierzesz silnik jak jest to w UT i zrób tak samo. Ogólnie to natrysk nie jest niezbedny ale pewnie zapewni lepsze chłodenie denka tłoka i zwiekszy jego wytrzymałość.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
A jak z cisnieniem oleju??? Trzeba bedzie podniesc aby nadrobic straty???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
blok z punto 1.6 ma natrysk na denko i nie będziesz musiał się bawić w dorabianie. A jaki w końcu ten blok bierzesz??
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

Re: [PGT] 1.4 - 1.6
Z punto 1.6 90 HP MPI. O to bardzo fajnie
jeden problem mniej.

Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

Re: [PGT] 1.4 - 1.6
Tak sie zastanawiam jak rozwiazac odprezenie silnika uszczelka pod glowica???
-2 uszkelki normalne + wstawka miedzy nie ze stali nierdzewnej tzw. kanapka.
-Jedna uszczelka na zamowienie konkretnej grubosci.
Ktore z tych rozwiazan bedzie lepsze???
I co do samej grubosci uszczelki odprezajacej to znalazlem takie cus na racing-u jak to wyliczyc na przykladzie bmw:
1. obliczam pojemnosc jednego cylindra tu akurat jest 415,63 cm3
2. pojemnosc komory spalania wyliczam na podstawie stopnia sprezania, 415,63 + 46 /46 = 10:1
3. znajac grubosc uszczelki mozemy obliczyc ile to cm3 tu akurat 9.7 cm3, czyli zostaje 36,3 cm3 na komore w glowicy i tloki
4. licze jaka pojemnosc powinna miec hipotetyczna komora spalania zeby uzyskac odprezenie i odejmuje pojemnosc glowicy i tlokow
czyli np. 415.63 + 59/59 = 8:1, dalej 59(komora z uszczelka)-36.3(glowica+tloki)= 22.7cm3(tyle cm3 powinna dac uszczelka)
5. Z wzoru na pojemnosc walca wyliczam ile mm powinna miec uszczelka.
-2 uszkelki normalne + wstawka miedzy nie ze stali nierdzewnej tzw. kanapka.
-Jedna uszczelka na zamowienie konkretnej grubosci.
Ktore z tych rozwiazan bedzie lepsze???
I co do samej grubosci uszczelki odprezajacej to znalazlem takie cus na racing-u jak to wyliczyc na przykladzie bmw:
1. obliczam pojemnosc jednego cylindra tu akurat jest 415,63 cm3
2. pojemnosc komory spalania wyliczam na podstawie stopnia sprezania, 415,63 + 46 /46 = 10:1
3. znajac grubosc uszczelki mozemy obliczyc ile to cm3 tu akurat 9.7 cm3, czyli zostaje 36,3 cm3 na komore w glowicy i tloki
4. licze jaka pojemnosc powinna miec hipotetyczna komora spalania zeby uzyskac odprezenie i odejmuje pojemnosc glowicy i tlokow
czyli np. 415.63 + 59/59 = 8:1, dalej 59(komora z uszczelka)-36.3(glowica+tloki)= 22.7cm3(tyle cm3 powinna dac uszczelka)
5. Z wzoru na pojemnosc walca wyliczam ile mm powinna miec uszczelka.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
- Miejscowość: Stara Kiszewa
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
Mam problem a mianowicie czy osprzęt od 1.3T spasi w 1.6 w puncie? Czy koniecznie trzeba szukać od PGT?
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
kolega wsk tak własnie robi 

Re: [PGT] 1.4 - 1.6
O ile się nie mylę to silnik Punto 1,6MPI ma sprężanie 9.2:1 więc co tu kombinować z odprężaniem, będzie to działało. Zobacz sobie ile mają VW 1,8T a ludzie pompują w to 1,5 bara bez odprężania.wsk pisze:Tak sie zastanawiam jak rozwiazac odprezenie silnika uszczelka pod glowica???
-2 uszkelki normalne + wstawka miedzy nie ze stali nierdzewnej tzw. kanapka.
-Jedna uszczelka na zamowienie konkretnej grubosci.
Ktore z tych rozwiazan bedzie lepsze???
I co do samej grubosci uszczelki odprezajacej to znalazlem takie cus na racing-u jak to wyliczyc na przykladzie bmw:
1. obliczam pojemnosc jednego cylindra tu akurat jest 415,63 cm3
2. pojemnosc komory spalania wyliczam na podstawie stopnia sprezania, 415,63 + 46 /46 = 10:1
3. znajac grubosc uszczelki mozemy obliczyc ile to cm3 tu akurat 9.7 cm3, czyli zostaje 36,3 cm3 na komore w glowicy i tloki
4. licze jaka pojemnosc powinna miec hipotetyczna komora spalania zeby uzyskac odprezenie i odejmuje pojemnosc glowicy i tlokow
czyli np. 415.63 + 59/59 = 8:1, dalej 59(komora z uszczelka)-36.3(glowica+tloki)= 22.7cm3(tyle cm3 powinna dac uszczelka)
5. Z wzoru na pojemnosc walca wyliczam ile mm powinna miec uszczelka.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
nie wiem ile dokładnie, ale silniki z punto gt3 miały już stopień sprężania podobny do tego w 1.6 i według mnie(jak już wcześniej pisałem) odprężanie jest zbędne.
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

Re: [PGT] 1.4 - 1.6
Hmmm... No az sam jestem ciekaw jak to bedzie latalo
. Jak nie odpreze to i dol powinien fajnie smigac tam gdzie turbo jeszcze nie cisnie
. A jakiej firmy polecacie uszczelke zeby jej nie wydmuchalo i nie stalo sie z nia to co z obecna??


Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

Re: [PGT] 1.4 - 1.6
Daj Goetze, daj do zabielenia głowicę i jak masz możliwość blok i będzie dobrze. Sprężanie zostaw w spokoju, nic mu nie będzie.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
Dokładnie. 9,0:1 miały z tego co pamietam.BARTEKcoupe pisze:nie wiem ile dokładnie, ale silniki z punto gt3 miały już stopień sprężania podobny do tego w 1.6 i według mnie(jak już wcześniej pisałem) odprężanie jest zbędne.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
OK to zostawiam w spokoju sprezanie, bielenie o co chodzi??
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

Re: [PGT] 1.4 - 1.6
Chodzi o splanowanie głowicy i bloku.wsk pisze:OK to zostawiam w spokoju sprezanie, bielenie o co chodzi??
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła
Re: [PGT] 1.4 - 1.6
i co nam konkretnie taki zabieg przyniesie?