Dziwne przerywanie silnika????

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

dziwne przerywanie silnika!!!

Post autor: MARCIN »

Witam, ja juz chyba mam juz przyczyne tego szarpania i strzelania u siebie nie wiem jak u innych-nieszczelnosc zaraz za przewodem powietrza ktory idzie od przeplywomierza do turbo, tam na tym złączu mam zasmolone zaraz przy turbo. jezeli pogoda pozwoli to od jutra zaczynam zabawe :? z moim punciakiem! oby sie udało bo na wakacje mala podkretka silnika tak ok 160-170 KM.
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

I problem rozwiazany :D . Dwa weże były popękane bezposrednio za turbina i zaraz przed intelcoolerem. Autko śmiga jak wczesniej. Zero przerywania. Moc full dostepna oraz turbo dziura sporo mniejsza. Także jak komuś przerywa to szukac nieszczelnosci. Jak ino bedzie czas to wrzuce fotki wezy jak je roztargało :D. Ruszam z MAF>MAP :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

dziwne przerywanie silnika!!!

Post autor: MARCIN »

Moj problem to chyba to...

Tak jak widac w tym miejscu jest to strasznie okopcone ,osmolonei wydaje mi sie ze to jest przyczyna zlej pracy mojego silniczka.

co to jest? tam pewnie jest jakas uszczelka na laczeniu z turbina. ile ona kosztuje i czy da rade to wykrecic bez odkrecania kolektora wydechowego? pilne!!!
Ostatnio zmieniony wt kwie 01, 2008 9:01 pm przez MARCIN, łącznie zmieniany 1 raz.
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Chodzi Ci o spływ oleju do miski olejowej?Jest tam uszczelka, do wymiany bez zrzucania dmuchawki.
Jeśli chodzi o muszle, to pod wydechową nie ma uszczelki, a pod zimną jest o-ring, do jego wymiany trzeba zrzucić suszarę:).
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

dziwne przerywanie silnika!!!

Post autor: MARCIN »

czy suszara to kolektor wydechowy? na tym drugim rysunku lepiej jest to pokazane gdzie jest nieszczelnosc! tam jest jakas uszczelka?
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: dziwne przerywanie silnika!!!

Post autor: JARO_Cz-wa »

MARCIN pisze:czy suszara to kolektor wydechowy? na tym drugim rysunku lepiej jest to pokazane gdzie jest nieszczelnosc! tam jest jakas uszczelka?
Jeżeli z tego połączenia pomiędzy korpusem środkowym a muszlą wydechową wydostają Ci sie spaliny faktycznie to powiem Ci że niema tam uszczelki w tym miejscu. To jest zrobione na zasadzie pasowania do siebie dwóch powierzchni. Więc jeśli skręcenie tymi czterema śrubami wokół nic nie daje to pasowało by to rozebrać (wymontować ) i obadać dlaczego Ci tam kopci :idea: Propo nalotu który widać na korpusie środkowym to obadaj organoleptycznie co to jest, czy aby nie jest to olej, bo jeśli tak to trzeba się zastanowić skąd się tam wziął :roll:
Awatar użytkownika
mrowczan
Aktywny użytkownik
Posty: 233
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:04 pm
Miejscowość: Częstochowa
Auto: Inne

Post autor: mrowczan »

Jak dla mnie to nie spaliny, tylko wlasnie olej - tez tak mialem, bo mi wezyk puszczal ze starosci, ale go wymienilem i jest gites. Moze Ci uszczelka puscila na tej flanszy od oleju, albo masz za slabo dociagniete srubki?
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

dziwne przerywanie silnika!!!

Post autor: MARCIN »

ile kosztuje taka uszczelka i ten oring i gdzie go dostane? macie jakies adresy sklepow ? ale daje mi spalinami spod maski wiec gdzies ta nieszczelnosc musi byc! pytanie gdzie?
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

mrowczan pisze:... mi wezyk puszczal ze starosci, ale go wymienilem i jest gites...
Który wężyk :?: odpływowy oleju z turbiny :?:
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: dziwne przerywanie silnika!!!

Post autor: JARO_Cz-wa »

MARCIN pisze:...ale daje mi spalinami spod maski wiec gdzies ta nieszczelnosc musi byc! pytanie gdzie?
A napewno to są spaliny, a nie spalajacy się na biało olej :?:
Wybadaj skad Ci się kopci. Silnik Ci głośniej pracuje :?:
Miejca gdzie moga wydostawać się spaliny to pomiedzy głowicą a kolektorem, dalej kolektor-turbo. Na downpinie raczej się śruby nieluzują. Może być jeszcze pęknięcie na kolektorze. :idea:
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

masz pekniętą muszle turbiny można pospawać ale sam zachodzę w glowę czy nie założyć innej p&p
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Witam czy serwo może mieć wpływ na przerywanie silnika :?: :?: Przeszukałem wszytskie przewody , powymieniałem co trzeba i raczej układ mam szczelny :roll: kable ok, i tak myśle nad serwo lub cewką 8) Tak mysle ze serwo bo np. stoie w korku i naciskam dynamiccznie kilka razy pedał hamulca i auto zaczyna przerywać coraz bardziej wiec albo cos z prądem albo przez serwo cisnienie ucieka :roll: juz sam nie wiem...
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Nie samo serwo a predzej zaworek w serwie. Dokładnie to ten zaworek jest na przewodzie .
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

A jest to element wymienny??Rozbieralny itp.??
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Powracam do starego problemu. Mianowicie MFA->MAP te termistorki co zakupiłem 2,2 kOhm dają zupełnie inne wartosci niz ten co jest w przepływce. Jak mierze ten z przeplywki miernikem i daj na mierniku pomiar oporu na 2K to ten co w przplywce pokazuje 64 a te co kupilem pokazuja 2100 - 2200 Ohm. Czyli raczej sa zle :(.


Edit:
Mierzac te obtdwa termistory (ten co w przepływce i ten co kupiłem) obydwa zachowuja sie tak samo czyli jak ogrzewam to opór na nich spada czyli sa typu NTC. I teraz pytanie czy te wartosci odgrywaja bardzo wazna role czy chodzi tylko o to by były typu NTC?????
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
ODPOWIEDZ