Dziwne przerywanie silnika????
Dziwne przerywanie silnika????
Witam !!! Pojawil sie kolejny problem. Wiec tak gdy jade spokojnie jest wszystko ok. Zaczynam przyspieszac otwierajac przepustnice mniej wiecej na ponad połowe i autko zbiera sie wszystko jest ok. Ale jak zaczynam przyspieszac i np. jade na 3 biegu mam 2500 obr/min i depne do dechy to do 3200 obr/min zaczyma sie zbierac ok, a jak przekroczy ta wartosc to zaczyna strzelac, szarpać silnikiem, nie wkreca sie dalej na obroty, wogule nie chce jechac. I teraz zeby przyspieszyc to musze odpuscic gazu ponizej połowy (a przez to trace duzo na przyspieszniu) i tak jechac do 4000 obr/min i po przekroczeniu tych 4000 obr/min moge juz dac do dechy i dalej juz idzie normalnie. Świece wymieniłem na nówki NGK BCPR7ET. AFR niby w normie. Ciśnienie paliwa i doładowania w normie. Patrzyłem do swinki czy cos sie jej nie odwidziało wspułpracowac, ale mapy sa w porzadku, global settings tez.
Co z tym zrobic??? Gdzie szukac usterek???
A i jedna zecz odkryłem w smt (nie wiem czy to nowosc czy nie)i tak jak zaczołem w nim kombinowac to działo się to co u kilku forumowiczów,mianowicie po odpaleniu auta chodzi a ino dotkłem gaz to szarpie, strzela itd. i kombinowałem na wszystkie strony zeby to chociarz naprawić i w takiej sytuacji cza wczytac jeszcze raz mape z dysku i zaczyna działac jak złoto, ale to tak na marginesie bo moj problem dalej nie rozwiazany:(.
Co z tym zrobic??? Gdzie szukac usterek???
A i jedna zecz odkryłem w smt (nie wiem czy to nowosc czy nie)i tak jak zaczołem w nim kombinowac to działo się to co u kilku forumowiczów,mianowicie po odpaleniu auta chodzi a ino dotkłem gaz to szarpie, strzela itd. i kombinowałem na wszystkie strony zeby to chociarz naprawić i w takiej sytuacji cza wczytac jeszcze raz mape z dysku i zaczyna działac jak złoto, ale to tak na marginesie bo moj problem dalej nie rozwiazany:(.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

- Ósmy
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
- Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ
Ja mam podobnie z tym ze auto jedzie przy 3 tys jest szarpniecie, strzał(nie zawsze) i dalej do 7 tys przewaznie jest ok. Zauwazylem ze jak jade jednostajnie np przy 5 tys to zaczyna szarpac . Po ostrym jezdzeniu mam efekt 3 garkow ale po dodaniu gazu wraca do normy... . Mysle nad wieszajacymi sie wtryskami... (silnik byl przegrzany) a i wentylator od wtryskiwaczy sie nie wlacza...
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
No wyglada jak by brak/problem z iskra. A w sumie to przedchwila smigałem troche i okazuje sie ze AFR troche niskie bo spada do 9 jak tak z 2000 obr/min depne do dechy.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

No to w koncu jak??? Za bogato czy za ubogo??? Bo wedługmnie za bogato. A to przez to ze jak dam do dechy to w UT jest tak (chyba) ze czujnik połozena przepustnicy odczytuje 3 polozenia:
-zamknieta
-otwarta do połowy
-i otwarat na maks
i z tego co wiem to jak jest otwarta na maks to wtedy to sterownik wtrysku dolewa i to mocno. I teraz tak ja mam 5 wtryskiwacz podpiety ale nie wiem dokladnie jak
bo w smt jest wyłączona opcja NOX. A jak ja załaczyłem to zaczeło sie robic ubogo i to bardzo w okolice 22. Czyli według mnie ten 5 wtrysk jest podpiety pod ktorys z pozostalych 4 a opcja injection w smt jest wykozystana do sterowania wydajnoscia wszystkich 5 wtryskow.(chyba
bo jak inaczej??). I teraz tak najciekawsze jest to ze ja nic narazie nie zmieniałem w mapach a wczesniej nie zaobserwowałem czegos takiego. No i pierwsze co mi sie rzuciło to świece. A wkurza mnie to nie miłosiernie bo przez to prawie dzis z pod swiatel przgralem z audi 1.8T prawie
.
Aha i umnie w innym zakresie obrotów nic takiego nie wystepoje, i np. na jedynce jak tak zrobie to tego nie ma dam do dechy i jedzie odrazu zadnego strzelania szarpania itd. Dopiero od trojki sie zaczyna.
-zamknieta
-otwarta do połowy
-i otwarat na maks
i z tego co wiem to jak jest otwarta na maks to wtedy to sterownik wtrysku dolewa i to mocno. I teraz tak ja mam 5 wtryskiwacz podpiety ale nie wiem dokladnie jak





Aha i umnie w innym zakresie obrotów nic takiego nie wystepoje, i np. na jedynce jak tak zrobie to tego nie ma dam do dechy i jedzie odrazu zadnego strzelania szarpania itd. Dopiero od trojki sie zaczyna.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Piąty masz podpięty niezależnie od reszty wtryskiwaczy, pod wyjście NOX; ale nie musi być ono zaznaczone w Global Settings; zaznaczenie go tam zależy co chcesz sterować(gdy klasycznie dodatkowy wtrysk, to nie zaznaczamy nic; gdy zaś solenoid od doładowania bądź N2O, wtedy zaznaczamy tę opcję).wsk pisze:I teraz tak ja mam 5 wtryskiwacz podpiety ale nie wiem dokladnie jakbo w smt jest wyłączona opcja NOX. A jak ja załaczyłem to zaczeło sie robic ubogo i to bardzo w okolice 22. Czyli według mnie ten 5 wtrysk jest podpiety pod ktorys z pozostalych 4 a opcja injection w smt jest wykozystana do sterowania wydajnoscia wszystkich 5 wtryskow.(chyba
bo jak inaczej??)
Niestety przerywanie przy przejściu z zakresu podciśnienia na doładowanie jest nieuniknione przy systemie wtryskowym z 1.3T(10V-owa przepływka), może być nieznaczne przy dobrym wystrojeniu, ale zawsze odczuwalne(choćby dopiero na piątym biegu).
Więc możesz się pobawić w tym zakresie komórkami, moze uda Ci się dobrze ustawić w tym zakresie:).
Zaś czegos nie kumam. Znaczy tak czyli opcja injection steróje tylko 5 wtryskiem??? Czy jak kupie wieksze wtryski to moge sterowac nimi przez smt??? A to co piszesz do zabawy komórkami to w analog map??? Bo w injection to ja tam mam w tym zakresie obrotów same zera. Aha i jeszcze jedno pytanko bo ja sie chce pozbyc przepływki, jak bym sie jej pozbyl to uda sie to wyeliminowac??? Tylko jedna przeszkoda nie moge znalesc info na temat czujnika temp powietrza (jaki to ma byc czujnik) taki jaki jest orginalnie w przeplywce bo go cza zostawic. Moze zle wystrojony ale ja nic nie zmieniałem w mapach a wczesniej tego nie bylo.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
