Kable WN
-
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Żyrardów
Kable WN
Co sie stanie jezeli zamienimy kolejnością kable WN?? Mam na mysli zamianę kabla idącego ze świecy 2 na 3 i na odwrót. Miałem ostry strzał instalacji - pękło mi takie "śmigiełko" pod kopułką. Przypuszczam ze przedwody były stare, a LPG po części przyczyniło się do tego:( Po diagnozie dopatrzyłem się nieprawidłowości w podłączeniu.
Uno 1,3 Turbo 85'
-
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: czw mar 23, 2006 11:10 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Żyrardów
Proble sie powtórzył
Niby wywiało mi tą gumę co jest zaraz przy turbinie i wychodzi do IC. Nieszczelność naprawiłem i mi nadal nie pali
Dolot sprawdzałem dwa razy
Objaw jest taki jak by nie palił na wszystkie gary, wogóle nie chce zapalić tylko tak podłapuje (wacha jest bo dolewałem)
Powiedzcie jak moge sprawdzić kable WN i kopułke?? Czy kable można sprawidzić miernikiem prądu?? Moze to poprostu świeca zarzuciła i nie ma iskry
Macie jakieś pomysły??





Uno 1,3 Turbo 85'
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Sprawdź kolejność kabli conajmniej dwa razy(jeżeli kopułka jest oryginalna to zgodnie z opisem, jeśli nie to na logikę:)), jak ok, to wykręć świece i pozwól im odparować z ewentualnej benzyny.
Sprawdź też palec i ten 'węgielek' w kopułce.
Jeśli iskra już będzie na swoim miejscu, to sprawdzaj paliwo:).
Sprawdź też palec i ten 'węgielek' w kopułce.
Jeśli iskra już będzie na swoim miejscu, to sprawdzaj paliwo:).
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
UT ma tyle zakamarków, że zawsze się coś znajdzie nieznanego:).
Jeśli kopułka nieoryginalna to kolejność zapłonu jest 1-3-4-2, ustaw silnik w GMP, wtedy palec rozdzielacza powinien być skierowany na ryskę(takie małe nacięcie gdzie 'siada' kopułka, jeżeli tak nie jest to dół silnika musi zrobić jeszcze jeden obrót i znowu być w GMP i wtedy palec będzie tam gdzie trzeba:)). Jak już masz tak ustawione to na kopułkę gdzie teraz palec podaje iskrę zakładasz kabel idący do 4 cylindra, na następne wyjście(zgodnie z obrotami silnika, czyli przeciwnie do wskazówek zegara stojąc z lewej strony auta)zakładasz kabel idący do 2 cylindra, na kolejne kabel idący do 1 gara i na ostatni wolny zakładasz kabel z 3.
Przeanalizuj dobrze(możesz to sprawdzić też miernikiem), gdzie który styk daje iskrę, gdzie dochodzi iskra z cewki:).
Jeśli kopułka nieoryginalna to kolejność zapłonu jest 1-3-4-2, ustaw silnik w GMP, wtedy palec rozdzielacza powinien być skierowany na ryskę(takie małe nacięcie gdzie 'siada' kopułka, jeżeli tak nie jest to dół silnika musi zrobić jeszcze jeden obrót i znowu być w GMP i wtedy palec będzie tam gdzie trzeba:)). Jak już masz tak ustawione to na kopułkę gdzie teraz palec podaje iskrę zakładasz kabel idący do 4 cylindra, na następne wyjście(zgodnie z obrotami silnika, czyli przeciwnie do wskazówek zegara stojąc z lewej strony auta)zakładasz kabel idący do 2 cylindra, na kolejne kabel idący do 1 gara i na ostatni wolny zakładasz kabel z 3.
Przeanalizuj dobrze(możesz to sprawdzić też miernikiem), gdzie który styk daje iskrę, gdzie dochodzi iskra z cewki:).