Przesiedziałem kilka nocek na włoskim forum Punciarzy GT i z tego co wyczytałem odnośnie wtrysków:
"240cc - solidny 192cv (oryginał punto GT Wtryskiwacze)
270cc - solidny 216cv
304cc - solidny 243CV
316cc - solidny 252cv
330cc - solidny 264cv
Myślę 270/280cc to dobry kompromis, ponieważ w większości przypadków jest to rodzaj preparatu (etap 2), najczęściej na naszych samochodach.
304cc są używane jako część preparatu powyżej 220cv.
330cc są zwykle używane z programowalnym zarządzania (typu Sybel) (Etap przygotowania 3)
Mianowicie 330cc nie lubisz gorące zaczyna!"
Text po obróbce tłumacza google.
Przeczytałem też, że montują oni wtryski z G60 do Punciaków. Ktoś mógłby się wypowiedzieć w tej kwestii (podać parametry)? I jeśli można podać jakieś wtryski miedzy 270-305ccm które podejdą do punto bez większego problemu? Z góry dzięki i przepraszam jeśli jest o jakiś retopic. Pozdro
P.S. Jakby kogoś ciekawiło bo dużo o tym zauważyłem piszą i znawcy i nie znawcy więc pokusiłem się o wywiad, rozmawiałem z 2 anglikami(1 seria auto, drugi zmiana wydech i dolot jak w podręczniku) i 1 włochem na temat chip'a seb0 i z tego co pisali poprawa mocy odczuwalna ale minimalnie (twierdzili że na 25-40KM to nie wyglądało a raczej na 15-20KM max) natomiast widoczne to było po czasach jakie osiągali na torze ( były po prostu lepsze) i co do żywotności silnika i podzespołów nie mieli zarzutów. Tyle zrozumiałem więcej wam nie powiem bo czekam na kolejne odzewy.
Wtryski - alternatywa.
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: Wtryski - alternatywa.
G60 ma wtryski 260cc.
W niektórych 1,8T w VW występowały 285cc, 315cc volvo turbo, 335cc maja z Fiata Coupe 20V turbo, 350ccm Volvo turbo, 385cc Fiat Coupe 16V turbo.
Wzór do obliczania wtrysków jest prosty: (wydajność x 4)/5 = max moc na danych wtryskiwaczach. Moc max tzn moc przy 100% otwartych wtryskach a tak w seryjnych autach nigdy nie jest. Zazwyczaj wtryski max pracują na 80-85%, a więc mnożymy co wyjdzie z wzoru przez 0,8 i już wiemy ile KM może uzyskamy. Ewentualnie patrzymy na tabelkę poniżej.
Dla przykładu (240*4)/5 = 192, 192 * 0,8 =~ 154. Na tyle pozwolą seryjne wtryski. Oczywiście robiąc remap możliwe jest uzyskanie więcej.
W niektórych 1,8T w VW występowały 285cc, 315cc volvo turbo, 335cc maja z Fiata Coupe 20V turbo, 350ccm Volvo turbo, 385cc Fiat Coupe 16V turbo.
Wzór do obliczania wtrysków jest prosty: (wydajność x 4)/5 = max moc na danych wtryskiwaczach. Moc max tzn moc przy 100% otwartych wtryskach a tak w seryjnych autach nigdy nie jest. Zazwyczaj wtryski max pracują na 80-85%, a więc mnożymy co wyjdzie z wzoru przez 0,8 i już wiemy ile KM może uzyskamy. Ewentualnie patrzymy na tabelkę poniżej.
Dla przykładu (240*4)/5 = 192, 192 * 0,8 =~ 154. Na tyle pozwolą seryjne wtryski. Oczywiście robiąc remap możliwe jest uzyskanie więcej.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Obserwator
- Posty: 19
- Rejestracja: śr gru 19, 2012 12:05 pm
- Miejscowość: Wrocław/Domaszowice
- Auto: Punto GT
Re: Wtryski - alternatywa.
Dzięki, a mógłbyś podać nr wtrysków z tego VW 1,8T?
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: Wtryski - alternatywa.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki