Jako że orginalna turbosprężarka w moim punto osiągneła już kres swojej przydatności
(jest spocona olejem a żeliwko przy klapce westgate ma juz pokaźne pęknięcie)
Podiołem decyzje że będzie jej wymiana.
Przeryłem dośc poważnie to forum by obrać jakiś kierunek w tej sprawie a że auto nie służy do sportu ani na niedziele najprawdopodobniej będzie to Garrett 2056.
Chcę zapuścic dyskusję wśród technicznych umysłów tego forum by rozważyć różnice pomiędzy turbiną sterowana klapką obejściową westgate a sterowaną zmniennie kierownicami spalin
1.Co by przemawiało na kożyśc zamontowania jednej względem drugiej ?
2.Technicznych sposobów na zamontowanie turbo vtg
Mam pewne przemyslena w tym temacie ale o tym troszke później
VTG w PGT-debata
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
Re: VTG w PGT-debata
Trzy aspekty:
- teoretyczny - można spokojnie wybierać większe turbo, w stosunku do tego jakie byśmy wybierali bez vnt (bo przecież po to bierzemy takie turbo, pamiętając żeby sobie nie stwarzać restrykcji i tym samym dużego backpressure przy max. wartości przepływu),
- montażowy - nie ma przeciwwskazań w montażu, pomijając fakt zmieszczenia turbo,
- wysterowanie - najważniejsza kwestia i od tego zależy powodzenie Twojego projektu. Ja zaprzęgałem kompa DTA i z tym dało się poprawnie działać.
- teoretyczny - można spokojnie wybierać większe turbo, w stosunku do tego jakie byśmy wybierali bez vnt (bo przecież po to bierzemy takie turbo, pamiętając żeby sobie nie stwarzać restrykcji i tym samym dużego backpressure przy max. wartości przepływu),
- montażowy - nie ma przeciwwskazań w montażu, pomijając fakt zmieszczenia turbo,
- wysterowanie - najważniejsza kwestia i od tego zależy powodzenie Twojego projektu. Ja zaprzęgałem kompa DTA i z tym dało się poprawnie działać.

L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: VTG w PGT-debata
Nawet DETem wysterujesz VNT/VTG
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: VTG w PGT-debata
wszystko ok ale co z temperaturą pracy turbiny z VNT w silniku ZI, poki co tylko porsche stosuje takie rozwiązanie, ze względu na to ze nie musi liczyc się z kosztami produkcji i na turbiny stosuje materiały przejęte z lotnictwa
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: VTG w PGT-debata
Jedyne co moze sie pierdzielic przy wysokiej temp to kierownice, mysle ze gdyby nie przekraczac 900 stopni to powinno dzialac, ale to tylko moje gdybanie
Bede musial to kiedys sprawdzic 

