zawór dodatkowego powietrza

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

zawór dodatkowego powietrza

Post autor: Luu »

Mam podejrzenie, że jednak coś z nim nie halo.
Czy przesłona powinna byc otwarta jak sie go wyciagnie z auta czy w stanie zamkniętym bo co ciekawe gdy jest zamknięta to i tak jakieś powietrze przepływa przewodem.
Czy po odpięciu wtyczki od zaworu poninen być spadek obrotów silnika bo nie zauważyłem tego?
Uno Turbo 1.4 mk2
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

rozumiem ze piszesz o zaworze powietrza tzw ssania? jeżeli tak to on nigdy nie jest szczelny a po podłączeniu napięcia nic sie od razu nie zmieni bo bimetal nie zdąży sie rozgrzac :wink:
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

tak chodzi mi o ten zawór, ale pytanie zasadnicze, przesłona powinna być otwarta gdy sie zawór wyjmie np rano z auta?
Zrobiłem test, wyciągnąłem zawór gdy silnik był jeszcze b. ciepły i przesłona była zamknięta, gdy był zimny też była zasłonięta, gdy odpinałem wtyczke to też sie nic nie działo, a zawsze mam za niskie obroty na zimnym silniku, czasem potrafi zgasnąć gdy wrzuca sie na luz. No i obstawiam uszkodzoną tą przesłone :?
Uno Turbo 1.4 mk2
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

miałem to samo rozebrałem,(nierozbieralne) pokrzywiłem sterowanie wedle uznania, skleiłem i działa
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Rozebrałem to ustrojstwo, ustawiłem otwór na max (na oścież) no i silnik nie schodził poniżej 2,5tyś obr nawet jak obroty na lince spuściło sie na zero. Teraz dałem takie ustawienie jak na fotce, dobrze bedzie czy jeszcze go troche domknąć/otworzyć? On powinien sie zamknąć kompletnie gdy bimetal sie rozgrzeje? Hz10 jak sądzisz?
fotka była robiona gdy bimetal byl zimny.
Obrazek
Uno Turbo 1.4 mk2
ODPOWIEDZ