UT 1.4 problem przy gwałtownym przyśpieszaniu
- mar74
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: sob gru 15, 2007 10:54 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Sandomierz
UT 1.4 problem przy gwałtownym przyśpieszaniu
Witam
Z autem było wszystko dopóki nie spad pasek rozrządu!
Dobrze że stało to się na parkingu, a nie podczas jazdy.
Oddałem uniacza do mechanika, dla pewności ściągnął głowicę - ale na szczęście nic złego się nie stało. Ale teraz coś jest nie tak - silnik nie pracuje tak samo jak wtedy, obroty trochę nierówne i poczas gwałtownego przyśpieszania ok. 3 tys. obrotów jakby ucina gwałtownie zapłon lub paliwo - jest to dość mocno odczuwalne szarpnięcie - wcześniej tego nie było. Mechanik mówi że to musi być zbieg okoliczności bo on nic więcej nie grzebał oprócz założenia paska. Dla pewności byłem u innego machera i też potwierdził że pasek jest załozony OK.
Może ktoś miał podobny problem.
Pozdro.
Z autem było wszystko dopóki nie spad pasek rozrządu!
Dobrze że stało to się na parkingu, a nie podczas jazdy.
Oddałem uniacza do mechanika, dla pewności ściągnął głowicę - ale na szczęście nic złego się nie stało. Ale teraz coś jest nie tak - silnik nie pracuje tak samo jak wtedy, obroty trochę nierówne i poczas gwałtownego przyśpieszania ok. 3 tys. obrotów jakby ucina gwałtownie zapłon lub paliwo - jest to dość mocno odczuwalne szarpnięcie - wcześniej tego nie było. Mechanik mówi że to musi być zbieg okoliczności bo on nic więcej nie grzebał oprócz założenia paska. Dla pewności byłem u innego machera i też potwierdził że pasek jest załozony OK.
Może ktoś miał podobny problem.
Pozdro.
UT 1.4 MK2
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
Re: UT 1.4 problem przy gwałtownym przyśpieszaniu
A zawory były sprawdzane?
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
ale powyżej 3 tyś nie da się jechać, tzn strzeli i koniec?
jak tak odłącz czujnik ciśnienia i sprawdź czy się wkręci do końca ale tak na 1/3 gazu najlepiej i tylko raz
pozatym koniecznie zaopatrz się w jakiś wskaźnik doładowania, najlepiej najpierw sprawdź czy przypadkiem nie spadł ci tylko jakiś wężyk od orginalnego
jak tak odłącz czujnik ciśnienia i sprawdź czy się wkręci do końca ale tak na 1/3 gazu najlepiej i tylko raz

pozatym koniecznie zaopatrz się w jakiś wskaźnik doładowania, najlepiej najpierw sprawdź czy przypadkiem nie spadł ci tylko jakiś wężyk od orginalnego

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
hmm czyli nie wygląda to na overboost
dla pewności możesz odłączyć ten czujnik ciśnienia
w 1.4 jest on po lewej stronie kolektora dolotowego (patrząc od przodu
)
dla pewności możesz odłączyć ten czujnik ciśnienia
w 1.4 jest on po lewej stronie kolektora dolotowego (patrząc od przodu

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- Ósmy
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
- Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ
Re: UT 1.4 problem przy gwałtownym przyśpieszaniu
Mam dokładnie to samo! Turbo Ładuje poł skali a ładowało do 1,6 po czym spadalo do 0,8. Mam PGT (wymieniałem czujnik położenia wału, halla, pierburg, przepływomierz) mnie to wyglada (nie na 100%) na albo wtryski albo pompe paliwa... Jeżeli ktoś rozwiązał ten problem to również prosze o pomoc!!!mar74 pisze:Witam
Z autem było wszystko dopóki nie spad pasek rozrządu!
Dobrze że stało to się na parkingu, a nie podczas jazdy.
Oddałem uniacza do mechanika, dla pewności ściągnął głowicę - ale na szczęście nic złego się nie stało. Ale teraz coś jest nie tak - silnik nie pracuje tak samo jak wtedy, obroty trochę nierówne i poczas gwałtownego przyśpieszania ok. 3 tys. obrotów jakby ucina gwałtownie zapłon lub paliwo - jest to dość mocno odczuwalne szarpnięcie - wcześniej tego nie było. Mechanik mówi że to musi być zbieg okoliczności bo on nic więcej nie grzebał oprócz założenia paska. Dla pewności byłem u innego machera i też potwierdził że pasek jest załozony OK.
Może ktoś miał podobny problem.
Pozdro.
PS: To dzieje Ci się tylko na biegu(obciażony silnik) na postoju brak objawów... Tak? Hmm a po ostrej jeżdzie nie idzie na 3 garki? Po czym jak depniesz na gaz to wraca do normy? A i jeszcze coś nie gaśnie czasem?
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
- mar74
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: sob gru 15, 2007 10:54 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Sandomierz
Nareszczie uporałem sie z rozrusznikiem.
Mała poprawka do tego co wcześniej napisałem - mianowicie przerywa od ok. 3 - 4 tys. (przy gwałtownym przyśpieszaniu) i nie idzie powyżej 4 ?tysiaków jechać - rwie uniacza jak dzikiego konia! - ucina paliwo czy co ?
Kol. Lui odłączyłem na chwilę czujnik tak jak radziłeś i jest OK! ale wydaje mi się ma mniejszego kopa. Co dalej robić ?
tzn. jest OK jak czujnik jest odłączony - jak go podłącze to rwanie powraca ! - czyżby walnięty czujnik ?
Mała poprawka do tego co wcześniej napisałem - mianowicie przerywa od ok. 3 - 4 tys. (przy gwałtownym przyśpieszaniu) i nie idzie powyżej 4 ?tysiaków jechać - rwie uniacza jak dzikiego konia! - ucina paliwo czy co ?
Kol. Lui odłączyłem na chwilę czujnik tak jak radziłeś i jest OK! ale wydaje mi się ma mniejszego kopa. Co dalej robić ?
tzn. jest OK jak czujnik jest odłączony - jak go podłącze to rwanie powraca ! - czyżby walnięty czujnik ?
Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 12:49 am przez mar74, łącznie zmieniany 1 raz.
UT 1.4 MK2
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
- sprawdzić ciśnienie doładowania
- sprawdzić szczelność połączenia kolektor - siłownik wastegate na turbosprężarce
jak połączenie szczelne sprawdzić czy rusza się klapka od wastegate
- sprawdzić szczelność połączenia kolektor - siłownik wastegate na turbosprężarce
jak połączenie szczelne sprawdzić czy rusza się klapka od wastegate
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- mar74
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: sob gru 15, 2007 10:54 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Sandomierz
Witam
Chyba sprawa rozwiązana - siłownik na sprężarce ani drgnie.
Da się jakoś to zreanimować ? Zastanowiam się tylko czy siadł siłownik, czy w środku w sprężarce "przesłona" się zapiekła - zdarzyło sią to komuś ?
Mam już wskażnik doładowania. "rwanie" zaczynało się przy 0.8 bar.
Nie miałem nigdy doczynienia z turbosprężarkami, ale teraz rozumię że ten czujnik sprawdza ciśnienie i jeśli jest większe niż 0.8 to ucina paliwo, a jest większe bo nie pracuje siłownik. Jeśli piszę głupoty to proszę o poprawkę.
Z odłączonym czujnikiem dmucha jakieś 1bar i naprawdę wymiata ! (sprawdziłem tylko przez chwilkę)
Pozdro.
Chyba sprawa rozwiązana - siłownik na sprężarce ani drgnie.
Da się jakoś to zreanimować ? Zastanowiam się tylko czy siadł siłownik, czy w środku w sprężarce "przesłona" się zapiekła - zdarzyło sią to komuś ?
Mam już wskażnik doładowania. "rwanie" zaczynało się przy 0.8 bar.
Nie miałem nigdy doczynienia z turbosprężarkami, ale teraz rozumię że ten czujnik sprawdza ciśnienie i jeśli jest większe niż 0.8 to ucina paliwo, a jest większe bo nie pracuje siłownik. Jeśli piszę głupoty to proszę o poprawkę.

Pozdro.
UT 1.4 MK2
- JARO_Cz-wa
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 343
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SC
No to się wyjaśniłomar74 pisze:Witam
Chyba sprawa rozwiązana - siłownik na sprężarce ani drgnie.
Da się jakoś to zreanimować ?

Piszesz tak jak faktycznie jest.mar74 pisze:Jeśli piszę głupoty to proszę o poprawkę.

-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Ja tak miałem.
Tzn nie rusza się siłownik czy klapla?
U mnie nie ruszała się klapka. Polewałem wd40 i gorącą colą aż się zaczęła ruszać
Tzn nie rusza się siłownik czy klapla?
U mnie nie ruszała się klapka. Polewałem wd40 i gorącą colą aż się zaczęła ruszać

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl