UT 1.4 problem przy gwałtownym przyśpieszaniu

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
mar74
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: sob gru 15, 2007 10:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Sandomierz

UT 1.4 problem przy gwałtownym przyśpieszaniu

Post autor: mar74 »

Witam
Z autem było wszystko dopóki nie spad pasek rozrządu!
Dobrze że stało to się na parkingu, a nie podczas jazdy.
Oddałem uniacza do mechanika, dla pewności ściągnął głowicę - ale na szczęście nic złego się nie stało. Ale teraz coś jest nie tak - silnik nie pracuje tak samo jak wtedy, obroty trochę nierówne i poczas gwałtownego przyśpieszania ok. 3 tys. obrotów jakby ucina gwałtownie zapłon lub paliwo - jest to dość mocno odczuwalne szarpnięcie - wcześniej tego nie było. Mechanik mówi że to musi być zbieg okoliczności bo on nic więcej nie grzebał oprócz założenia paska. Dla pewności byłem u innego machera i też potwierdził że pasek jest załozony OK.
Może ktoś miał podobny problem.
Pozdro.
UT 1.4 MK2
rożek
Aktywny użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Re: UT 1.4 problem przy gwałtownym przyśpieszaniu

Post autor: rożek »

A zawory były sprawdzane?
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

a ile ci turbo ładuje? wygląda jak boost cut :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
mar74
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: sob gru 15, 2007 10:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: mar74 »

zawory OK.
turbo nie wiem ile ładuje - bo wskażnik walnięty (niepokazuje)
UT 1.4 MK2
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

ale powyżej 3 tyś nie da się jechać, tzn strzeli i koniec?

jak tak odłącz czujnik ciśnienia i sprawdź czy się wkręci do końca ale tak na 1/3 gazu najlepiej i tylko raz :P

pozatym koniecznie zaopatrz się w jakiś wskaźnik doładowania, najlepiej najpierw sprawdź czy przypadkiem nie spadł ci tylko jakiś wężyk od orginalnego :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
mar74
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: sob gru 15, 2007 10:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: mar74 »

tak - powyżej ok 3 tys. da się jechać, zauważyłem że czasami się zadrza że jest dobrze, czyli nie "szarpnie" - ale to jest 1 raz na ok. 30 prób.
co do czujnika ciśnienia to gdzie go mam szukać ?
UT 1.4 MK2
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

hmm czyli nie wygląda to na overboost

dla pewności możesz odłączyć ten czujnik ciśnienia

w 1.4 jest on po lewej stronie kolektora dolotowego (patrząc od przodu :wink: )
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
mar74
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: sob gru 15, 2007 10:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: mar74 »

Czujnik chyba znalazłem, jeśli to ten co idą do niego dwa przewody ?
Sprawdzę jak naprawię rozrusznik, który na domiar złego się rozsypał - pękł taki plastik który jest na dżwigni włączającej :cry:
Jak sprawdzę to dam znać.
Pozdro.
UT 1.4 MK2
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Re: UT 1.4 problem przy gwałtownym przyśpieszaniu

Post autor: Ósmy »

mar74 pisze:Witam
Z autem było wszystko dopóki nie spad pasek rozrządu!
Dobrze że stało to się na parkingu, a nie podczas jazdy.
Oddałem uniacza do mechanika, dla pewności ściągnął głowicę - ale na szczęście nic złego się nie stało. Ale teraz coś jest nie tak - silnik nie pracuje tak samo jak wtedy, obroty trochę nierówne i poczas gwałtownego przyśpieszania ok. 3 tys. obrotów jakby ucina gwałtownie zapłon lub paliwo - jest to dość mocno odczuwalne szarpnięcie - wcześniej tego nie było. Mechanik mówi że to musi być zbieg okoliczności bo on nic więcej nie grzebał oprócz założenia paska. Dla pewności byłem u innego machera i też potwierdził że pasek jest załozony OK.
Może ktoś miał podobny problem.
Pozdro.
Mam dokładnie to samo! Turbo Ładuje poł skali a ładowało do 1,6 po czym spadalo do 0,8. Mam PGT (wymieniałem czujnik położenia wału, halla, pierburg, przepływomierz) mnie to wyglada (nie na 100%) na albo wtryski albo pompe paliwa... Jeżeli ktoś rozwiązał ten problem to również prosze o pomoc!!!

PS: To dzieje Ci się tylko na biegu(obciażony silnik) na postoju brak objawów... Tak? Hmm a po ostrej jeżdzie nie idzie na 3 garki? Po czym jak depniesz na gaz to wraca do normy? A i jeszcze coś nie gaśnie czasem?
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
mar74
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: sob gru 15, 2007 10:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: mar74 »

Nareszczie uporałem sie z rozrusznikiem.
Mała poprawka do tego co wcześniej napisałem - mianowicie przerywa od ok. 3 - 4 tys. (przy gwałtownym przyśpieszaniu) i nie idzie powyżej 4 ?tysiaków jechać - rwie uniacza jak dzikiego konia! - ucina paliwo czy co ?

Kol. Lui odłączyłem na chwilę czujnik tak jak radziłeś i jest OK! ale wydaje mi się ma mniejszego kopa. Co dalej robić ?


tzn. jest OK jak czujnik jest odłączony - jak go podłącze to rwanie powraca ! - czyżby walnięty czujnik ?
Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 12:49 am przez mar74, łącznie zmieniany 1 raz.
UT 1.4 MK2
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

- sprawdzić ciśnienie doładowania

- sprawdzić szczelność połączenia kolektor - siłownik wastegate na turbosprężarce


jak połączenie szczelne sprawdzić czy rusza się klapka od wastegate
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Ja bym sprawdził doładowanie podłaczył wskaźnik mnie to wygląda na za duże doładowanie....że ładuje dużo to nie znaczy że jedzie szybciej samym powietrzem nie pojedzie....I bym nie śmigał tak za dużo bo może sie coś wysypać spradz doładowanie... nie ma tam MBC :?:
Awatar użytkownika
mar74
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: sob gru 15, 2007 10:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: mar74 »

Witam
Chyba sprawa rozwiązana - siłownik na sprężarce ani drgnie.
Da się jakoś to zreanimować ? Zastanowiam się tylko czy siadł siłownik, czy w środku w sprężarce "przesłona" się zapiekła - zdarzyło sią to komuś ?
Mam już wskażnik doładowania. "rwanie" zaczynało się przy 0.8 bar.
Nie miałem nigdy doczynienia z turbosprężarkami, ale teraz rozumię że ten czujnik sprawdza ciśnienie i jeśli jest większe niż 0.8 to ucina paliwo, a jest większe bo nie pracuje siłownik. Jeśli piszę głupoty to proszę o poprawkę. :) Z odłączonym czujnikiem dmucha jakieś 1bar i naprawdę wymiata ! (sprawdziłem tylko przez chwilkę)
Pozdro.
UT 1.4 MK2
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

mar74 pisze:Witam
Chyba sprawa rozwiązana - siłownik na sprężarce ani drgnie.
Da się jakoś to zreanimować ?
No to się wyjaśniło :wink: Mi się to nigdy nie przytrafiło, ale z tego co wyczytałem to zapiekało się "łożyskowanie" klapki w muszli wydechowej, więc trzeba to odrdzewić i oczyścić. Z wastgetem raczej niezdarzały się problemy.
mar74 pisze:Jeśli piszę głupoty to proszę o poprawkę. :)
Piszesz tak jak faktycznie jest. :wink:
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Ja tak miałem.

Tzn nie rusza się siłownik czy klapla?

U mnie nie ruszała się klapka. Polewałem wd40 i gorącą colą aż się zaczęła ruszać :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ODPOWIEDZ