Chodzi mi o ten elektrozawór (trzy rurki i kostka - taki bączek) od sterowania WestGate w Punto.
Gdy go ostatnio wypiąłem (elektrycznie) to doładowanie kończyło się naokolicach 1/4 skali, a do tego auo trochę głośniej pracowało. Domyślam się wiec, że bez napięcia ten zawór przepuszcza całe ciśnienie z turbo do akutatora. Słusznie?
Czyli gdybym chciał zrobić sobie przycisk "wyłączający" częsciwowo doładowanie, to odłączając ten zawór niczego bym nie zepsół - ewentualnie zwiększył bym żywotność turbo i silnika, tak?
A co się dzieje gdy jest pod napięciem?
I dalej - jak jest ten zawór sterowany? Myślałem o elektrycznym MBC, który odpinał by z niego napięcie gdy cisnienie przekroczy zadaną wartość i podłączał gdy jest niższe...
Czy to go nie zabije? Jest on normalnie zasilany 12V?
Będę wdziećzny za odpowiedź, bo chcę sobie zrobić w autku pokrętło z wyborem trybu pracy (np. auto, soft, medium, racing) i gdyby dało sie tak po prostu strować tym zaworem to byłoby to całkiem nietrudne
