taki wskaznik stuky bylby bardzo przydatny, co wy na to?
Looks like the previous circuit gave some set up problems to those that did not have the correct tools. Hopefully this circuit will make things a bit easier. Waiting for some knock sensors to come from USA to test on a variety but I foresee no problems.
When the controller is powered up then the first green LED lights up dimly to show it is operational. Set the sensitivity so that only the green LED's light up during normal driving. When detonation is about to happen the orange will light up and if the RED lights up then slow down!!!!!
Here is the assembled unit:
A closer view of the components:
The underside of the PC board. The + (red) and - (black) has been highlighted for those who want to have a go at it:
Enjoy!!!
Yannick pisze:A zaufałbyś temu? No i kalibracja wymagałaby stukającego silnika...
jeżeli elementy sa prawidłowo dobrane to regulacja polega na tym aby na wolnych obrotach paliła sie zielona dioda reszta wyjdzie sama pozatym lepsze to niż nic
Czujniki tego typu maja jedna potezna wade otoz sa to mikrofony i przy wysokich obrotoach bardzo ciezko tak skalibrowac ow czujnik zeby pokazywal tylko stuki w silniku a nie na przyklad stuki krzywek walka rozrzadu
Pozdrawiam
a czy tego nie podłącza sie pod seryjny knock sensor? pozatym układ jest zrobiony pod konkretną częstotliwość która jest z deka inna niż stuk wałka rozrządu
w sumie to słychać je bez użądzeń wzmacniających ale problem polega na tym że może sie zdarzyć że bedzie o jeden za dużo i coś sie popsuje a pozatym to po co igrać z ogniem lepiej mieć ustawiony zapłon w bezpiecznym miejscu i miec te pare koni mniej niż zastanawiać sie : pierdolnie czy nie
Dobrze dzialajace urzadzenie, ktore wykrywa stuki wymaga dwoch rzeczy - procesora DSP (z dobrym softem) do obrobki sygnalu i zapisanej w pamieci charakterystyki szumow wlasnych silnika, bo dla niskich obrotow stuk moze byc na wysokich poprostu odglosem silnika. Szumy wlasne sie wyznacza dla kazdego silnika z osobna. Takie bajery ma na przyklad AEM i jak dobrze pojdzie to dodatkowy modul do ecumastera tez bedzie mial
colin pisze:Dobrze dzialajace urzadzenie, ktore wykrywa stuki wymaga dwoch rzeczy - procesora DSP (z dobrym softem) do obrobki sygnalu i zapisanej w pamieci charakterystyki szumow wlasnych silnika, bo dla niskich obrotow stuk moze byc na wysokich poprostu odglosem silnika. Szumy wlasne sie wyznacza dla kazdego silnika z osobna. Takie bajery ma na przyklad AEM i jak dobrze pojdzie to dodatkowy modul do ecumastera tez bedzie mial