problem z odpaleniem

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

mam rozumieć ze nikt nie wie
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Re: problem z odpaleniem

Post autor: ostry »

wsadziłem dzisiaj silnik 1.4 pod instalacje z 1.3, rozrząd ustawiłem zapłon też ale coś nie chce zapalić, łapie, łapie ale nie załapie :(

w 1.3 jest tak samo zapłon jak w 1.4 (4,2,1,3) ?
teraz już nie pamiętam jak było ale chyba inaczej były kable WN podłączone w 1.3, wtryski leją w tym samym momencie czy ważna jest kolejność ich podłączenia ?
Obrazek
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Re: problem z odpaleniem

Post autor: DeviL »

Jak kreci a nie odpala to zle ustawiony zaplon zapewne
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: problem z odpaleniem

Post autor: turbomaniak »

Tak samo maja byc podlaczone, na kopulce powinienes miec ponumerowane kable :wink:
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Re: problem z odpaleniem

Post autor: ostry »

a kolejność podłączenia wtrysków jest ważna ?
ogólnie aparat jest z 1.3 na wałku zamontowany
Obrazek
ali2500
Obserwator
Posty: 17
Rejestracja: sob gru 12, 2009 1:24 pm
Miejscowość: Slaskie
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Chorzow

Re: problem z odpaleniem

Post autor: ali2500 »

kolejność zapłonu w silniku 1.4 patrząc od strony rozrządu jest ( 1-3-4-2 ) kable wysokiego napięcia muszą być idealnie podłączone zgodnie z numeracją cylindrów. Jeżeli auto ma dalej problem z odpaaleniem może być źle ustawiany kąt wyprzedzenia zapłonu. W celu wstępnej regulacji jedna osoba kręci rozrusznikiem ( odpala ) a ruga obraca delikatnie aparatem zapłonowym. Kolejność wtrysków również musi być idealnie podłączona.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: problem z odpaleniem

Post autor: turbomaniak »

Kolejnosc podlaczenia wtryskow nie ma znaczenia, kable na kopulce patrzac na nia maja byc podlaczone odwrotnie do ruchu wskazowek zegara
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Re: problem z odpaleniem

Post autor: ostry »

zdjąłem waż od krokowego i pyrka coś tam sobie, ale nie reaguje na gaz w ogóle a jak zakładam wąż to gaśnie :(
wcięcie na wałku zrobiłem identyczne prawie jak w 1.3, rozrząd ustawiony palec na 4 potem 2,1,3, aparatem kręciłem w tą i z powrotem i nic, jak mi tak pyrkał to zauważyłem że obrotomierz nie pokazuje, miałoby to coś do tego ?

ktoś mi napisał że można ustawić rozrząd na obudowie z 1.3 w 1.4 i wyszło na to że musiałem cofnąć rozrząd o 2 zeby, i własnie nie wiem czy to nie był błąd przypadkiem :(
Obrazek
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem

Post autor: ZibiUT »

Jezeli silnik 1,4 to ustawienie na obudowie od 1,4 powinno być. Ja mam przewody podłaczone liczac od dołu łamanej kopułki:
4,3,1,2.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Re: problem z odpaleniem

Post autor: ostry »

chodziło mi o to czy w silniku 1.4 obudowa z rozrządu z 1.3 pokarze to samo co oryginalna obudowa z 1.4

bo ktoś mi pisał że powinno być ok ale chyba nie bedzie, przestawiłem rozrząd tak jak był mniej wiecej czyli o dwa zęby do przodu i zaczyna być ok :D
Obrazek
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: problem z odpaleniem

Post autor: uniak 1.4T »

a czy przy przestawionym rozrzadzie nie powinno dojsc do kolizji?
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Re: problem z odpaleniem

Post autor: ostry »

już działa dzięki za pomoc :D
Obrazek
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Re: problem z odpaleniem

Post autor: goofer007 »

uniak 1.4T pisze:a czy przy przestawionym rozrzadzie nie powinno dojsc do kolizji?
Zależy o ile przestawionym :wink:
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: problem z odpaleniem

Post autor: turbomaniak »

To co bylo? Przestawiony rozrzad?
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Re: problem z odpaleniem

Post autor: ostry »

tak, jak kupiłem silnik to był pasek założony chyba dobrze ale był luźny to nie byłem pewny i ustawiłem na obudowie z 1.3 bo ktoś twierdził, ze będzie dobrze
potem przesunąłem mniej więcej tak jak było i już odpala i chodzi normalnie ale przydałoby się ustawić idealnie a nie mam jak bez obudowy
Obrazek
ODPOWIEDZ