lambda, closed loop etc
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
lambda, closed loop etc
Jestem laikiem w tym temacie, ale chcialbym sie czegos dowiedziec. Jak to jest w UT 1.3 z lambda... Z moich obserwacji wynika, ze komp pracuje w tzw closed loop (zamknietej petli) od okolo 2500 obr i w tym zakresie (czesciowo uchylona przepustnica) czas wtrysku jest tak dobierany, aby afr wynosil ~14,7. Dolewanie paliwem nic nie daje, komp i tak koryguje ilosc podawanego paliwa do osiagniecia wspomnianego afr 14,7. W tym zakresie nie da sie nic zmienic, mozna ewentualnie oszukac kompa i podac mu taki sygnal-sonda, aby myslal ze jest za ubogo. Przy pelnym bucie z tego co wiem komp nie sugeruje sie juz sonda i mozna tu odpowiednio dolac paliwa, choc u mnie i tak afr stoi w miejscu - 14,7- ale byc moze smt pokazuje bzdury i bedzie to sprawdzone na szerokopasmowej sondzie. Ciekawy jestem jak komputer dawkuje paliwo ponizej 2500 obr oraz czy mozna pogodzic sie z tym, ze w closed loop nie bede w stanie dolac paliwa i afr bedzie na poziomie wspomnianych 14,7 ? Teoretycznie to nie pelne obciazenie, ekonomiczna jazda, etc.
Bylo UT, jest Bravo GT.