Tylne piasty
Tylne piasty
Witam,
tak się składa że muszę wymienić komplet tylnych piast.
Próbowałem dobrać się do łożysk ale za cholerę nie wiem jak "ONI" to zrobili. że nie da się ich wyciągnąć.
W sklepie wg. katalogu w turbinowcach były montowane trzy rodzaje piast..
I tu pytanko czy piasty od zwykłych uniaków różnią się wymiarami?
Na 100% mają wycięcia służące wymianie szczęk.
Jako że nie chce mi się odkręcać wszystkiego i porównywać to pytam - może już ktoś miał z tym styczność.
Pozdrawiam zapaleńców
tak się składa że muszę wymienić komplet tylnych piast.
Próbowałem dobrać się do łożysk ale za cholerę nie wiem jak "ONI" to zrobili. że nie da się ich wyciągnąć.
W sklepie wg. katalogu w turbinowcach były montowane trzy rodzaje piast..
I tu pytanko czy piasty od zwykłych uniaków różnią się wymiarami?
Na 100% mają wycięcia służące wymianie szczęk.
Jako że nie chce mi się odkręcać wszystkiego i porównywać to pytam - może już ktoś miał z tym styczność.
Pozdrawiam zapaleńców
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Hej
Ja w tym tygodniu bede sie za to brał znaczy mam jeszcze z tyłu bębny a zakładam tarcze ale na belkę z bebnami. Bede wiedział czy piasty sie różnią bardzo.
Ja w tym tygodniu bede sie za to brał znaczy mam jeszcze z tyłu bębny a zakładam tarcze ale na belkę z bebnami. Bede wiedział czy piasty sie różnią bardzo.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
A jesteś 100% pewny?? Bo o il mnie pamieć nie myli (dawno zmieniałem ta belkę) to belka wygladała identycznie jak w turbo
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Re: Tylne piasty
Trzeba zapewne calosc rozebrac i lozysko wycisnac prasąmaciek pisze:Witam,
tak się składa że muszę wymienić komplet tylnych piast.
Próbowałem dobrać się do łożysk ale za cholerę nie wiem jak "ONI" to zrobili. że nie da się ich wyciągnąć.
W sklepie wg. katalogu w turbinowcach były montowane trzy rodzaje piast..
I tu pytanko czy piasty od zwykłych uniaków różnią się wymiarami?
Na 100% mają wycięcia służące wymianie szczęk.
Jako że nie chce mi się odkręcać wszystkiego i porównywać to pytam - może już ktoś miał z tym styczność.
Pozdrawiam zapaleńców
A jednak rozebrałem...
Okazało się że piasta od turbo jest 4mm niższa.
Poza tym nie powinno być większych problemów z adaptacją ponieważ średnice montażowe są takie same.
Nie wiem tylko czy lepiej umieścić dystans na swożniu belki czy pomiędzy piastą a tarczą ale zważając na to że wypadałoby zachować maksymalne przyleganie wewnątrznej bieżni łożyska do swożnia raczej wybiorę wariant 2.
Jako że nie mogłem znaleźć zamienników a oryginały są nistety ździebko za drogie zastosuje właśnie rozwiązanie z pierścieniem.
Jeśli chodzi o rozbieralność tylnych piast to nie wydaje mi się aby istniała możliwość wymiany samego łożyska bez interwencji flexa.
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
Okazało się że piasta od turbo jest 4mm niższa.
Poza tym nie powinno być większych problemów z adaptacją ponieważ średnice montażowe są takie same.
Nie wiem tylko czy lepiej umieścić dystans na swożniu belki czy pomiędzy piastą a tarczą ale zważając na to że wypadałoby zachować maksymalne przyleganie wewnątrznej bieżni łożyska do swożnia raczej wybiorę wariant 2.
Jako że nie mogłem znaleźć zamienników a oryginały są nistety ździebko za drogie zastosuje właśnie rozwiązanie z pierścieniem.
Jeśli chodzi o rozbieralność tylnych piast to nie wydaje mi się aby istniała możliwość wymiany samego łożyska bez interwencji flexa.
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Cytat za jedną książką o UnoJeśli chodzi o rozbieralność tylnych piast to nie wydaje mi się aby istniała możliwość wymiany samego łożyska bez interwencji flexa.
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
Wymiana łożyska koła tylnego polega na wymianie całej piasty.
*uniesść tył samochodu i zdjąć koło
*zdemontować bęben hamulcowy lub tarczę
*zdjąć z piasty miseczkę
*odbezpieczyć nakrętkę czopa piasty i odkręcić ją
*ściągnąć piastę z łożyskiem, używając narzędzia 1847015000
*wycisnąć pozostającą ewentualnie na czopi wewnętrzną bieżnię łożyska
*wcisnąć czop (lub wbić miękkim pobijakiem) nową piastę z dobrze dociśniętą krawędzią mocującą łożysko. Nacisk wywierać tylko na wewnętrzny pierścień łożyska
*wkręcić nową nakrętkę czopa piasty i dokecić ją momentem 216Nm. Łożysko nie podlega regulacji
*starannie zacisnąć nakrętkę
*miseczkę wypełnić w 3/4 smarem do łożysk i wcisnąć w piastę
*zamontować bęben hamulcowy lub piastę
*założyć koło tylne oraz sprawdzić czy nie ma luzu i lekko się obraca
UT 1.3 T 88'
-
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: ndz sty 16, 2011 9:09 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Uno 1.3T
Re: Tylne piasty
Cześć wszystkim, dawno się tu nie udzielałem, ale odgrzeję tego 8-letniego kotleta...
Szukam piast tylnych do UT, znalazłem na razie jedną sztukę. Niestety, niewiele myśląc stare już dawno wyrzuciłem, a wymiarów nie zapisałem. Ktoś wie, czy i ewentualnie od czego będą jeszcze pasować? Albo może ktoś ma wymiary takiej piasty. Na upartego takie piasty można kupić np. w UK, ale jeśli się da, to wolę tego uniknąć
Szukam piast tylnych do UT, znalazłem na razie jedną sztukę. Niestety, niewiele myśląc stare już dawno wyrzuciłem, a wymiarów nie zapisałem. Ktoś wie, czy i ewentualnie od czego będą jeszcze pasować? Albo może ktoś ma wymiary takiej piasty. Na upartego takie piasty można kupić np. w UK, ale jeśli się da, to wolę tego uniknąć

- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: Tylne piasty
Na allegro masz jakiegoś chińczyka, TU oryginały, a jak ci się nie spieszy to można jakiegoś FAGa albo SKF od producenta ściągnąć.
Jak masz kogoś ogarniętego to i łożyska da się wymienić.
Jak masz kogoś ogarniętego to i łożyska da się wymienić.
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
-
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: ndz sty 16, 2011 9:09 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Uno 1.3T
Re: Tylne piasty
Dzięki za link, zamówię sobie
W swoim czasie...
A co do wymiany samych łożysk, to już po ptokach... Wywaliłem stare piasty będąc pewnym, że nowe kupię bez problemu i to za 70zł/sztuka... Jakieś 2 lata temu

A co do wymiany samych łożysk, to już po ptokach... Wywaliłem stare piasty będąc pewnym, że nowe kupię bez problemu i to za 70zł/sztuka... Jakieś 2 lata temu
