PGT przerywa na wysokich obrotach.Dlaczego

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
klimczok3
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: pt lip 14, 2006 6:14 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Busko-Zdrój

PGT przerywa na wysokich obrotach.Dlaczego

Post autor: klimczok3 »

jak w temacie.Powyrzej 4tyś przerwa i szarpie,nie zawsze...?
PUNTO GT!!! Raz na wozie, raz pod wozem!!!
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Czy przy tym przerywaniu są jakieś charkterystyczne objawy np. brakującego zapłonu(choćby strzały w wydech) lub brakującego paliwa(np. spadajace do zera wskazania sondy lambda)?
Może jakiś czujnik nie podpięty, może jakiś wężyk pod/ciśnienia, może źle ustawiony WG lub zaworek od jego sterowania i odcina przy zbyt dużym doładowaniu(masz wskaźnik doładowania?)?
Awatar użytkownika
klimczok3
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: pt lip 14, 2006 6:14 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: klimczok3 »

jak zapewne wiesz robiłem mini remont,wymieniłem turbine na nową , pierścienie i robiłem głowice.Wszystkie wtyczki są powpinane prawidłowo problem jest tylko z tym trójnikiem http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t=817. może to ma jakiś wpływ. Auto zachowuje sie tak - pełny gaz,zaczyna sie zbierac i nagle szarpnięcie(jakby brak iskry)i dalej ciągnie. Pytanie mam jeszcze takie na starej turbinie miałem tak że musiałem wcisnąc pełny gaz żeby tlenu nabiła, a ta już bije po delikatnym wciśnięciu pedału gazu. I tak szczeże mówiąc nie wiem jak powinno byc?
I co wy na to?
PUNTO GT!!! Raz na wozie, raz pod wozem!!!
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

Puszcza czarnego dyma z wydechu? :roll:
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Map sensor obadaj czy nie padl . U mnie jak padl to takie wlasnie byly efekty , nie krecil powyzej 4tys obr , i wogole padaka byla . Zmienilem i odrazu gites :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

DeviL pisze:Map sensor obadaj czy nie padl . U mnie jak padl to takie wlasnie byly efekty , nie krecil powyzej 4tys obr , i wogole padaka byla . Zmienilem i odrazu gites :twisted:
kOLEGA JAKIEŚ BAJKI OPOWIADA :lol:
Przecież w GT jest przepływomierz i raczej żadnego MAP SENSORA nie ma.

Modlić się żeby to nie przepływka :?
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
klimczok3
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: pt lip 14, 2006 6:14 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: klimczok3 »

Yaninnya Nie puszcza czarnego dymka.Co podejżewałeś?
Już mnie doprowadzi to auto do nerwicy.
Poddałem go tescikowi i okazało sie że turbinka daje chyba za duże ciśnienie i wtedy coś sie dzieje(coś ok 1.2bar).Może ten zawór upuszcza tlen ale dlaczego tyle pompuje?Przecież to nowa identyczna turbinka IHITurbo Obrazek
PUNTO GT!!! Raz na wozie, raz pod wozem!!!
Awatar użytkownika
klimczok3
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: pt lip 14, 2006 6:14 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: klimczok3 »

A ico to ten map sensor i le ta przepływka kosztuje?
Czy to możliwe żeby wszystko padło naraz?8000zł+5200zł=inne autko

ziuzio miałem szczał w tłumik?Co to oznacza?Zapłon?Tylko nie pisz że komp padł?
PUNTO GT!!! Raz na wozie, raz pod wozem!!!
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Strzał w wydech to efekt wypadającej iskry, dokładnie pooglądaj cewki, kable WN, wtyczki i czujniki od zapłonu.
A ile ładuje Ci ta turbina? Może po prostu za dużo(tak przy 4k rpm akurat powinien być największy peak doładowania) i odcina zapłon przy przekroczeniu wartości granicznej?
Nie wiem czy w PGT jest czujnik nadmiernego doładowania(taki czujnik wkręcany z prawej strony kolektora ssącego, z dwoma wychodzącymi kabelkami i śrubką do regulacji między tymi kabelkami), ale to może on się coś poprzestawiał w czasie remontu:)?
Awatar użytkownika
klimczok3
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: pt lip 14, 2006 6:14 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: klimczok3 »

Dzięki ziuzio sprawdze to jutro i dam znac..
PUNTO GT!!! Raz na wozie, raz pod wozem!!!
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Dobre pytanie co powoduje strzelanie z wydechu jesli silnik jest po kapitalnym remoncie , wszystkie elementy cacy ? :twisted: Ustawienie zaplonu czy cos jeszcze?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

ziuzio pisze:Strzał w wydech to efekt wypadającej iskry, dokładnie pooglądaj cewki, kable WN, wtyczki i czujniki od zapłonu.
A ile ładuje Ci ta turbina? Może po prostu za dużo(tak przy 4k rpm akurat powinien być największy peak doładowania) i odcina zapłon przy przekroczeniu wartości granicznej?
Nie wiem czy w PGT jest czujnik nadmiernego doładowania(taki czujnik wkręcany z prawej strony kolektora ssącego, z dwoma wychodzącymi kabelkami i śrubką do regulacji między tymi kabelkami), ale to może on się coś poprzestawiał w czasie remontu:)?
z tego co ja wiem to nie ma czujnika nadmiernego doladowania
ja ladowalem swego czasu 1.8 bara jak mi jebnal wezyk od ebc do wg
auto jechalo do przodu bez przerywania ale nie ciagnelo jak powinno trzeba bylo odpuszczac z gazu zeby szybciej przyspieszal :D

co do przerywania ja bym byl za:
1. jakas nie szczelnoscia w wezykach od podcisnien
2. zle ustawiony zaplon - sprawdz ustawienia ustaw rozrzad na znakach reg i jest takie male gowno do ustawiania zaplonu patrzac na silnik po lewej na dole(obok cewek) ma szybke u gory, w srodku jest koleczko z rowkiem i na szybce jest znak i to musi byc ustawione razem z rozrzadem


Obrazek
Obrazek

fota zapozyczona od kolegi rossssa :D pozdro frend :D i gdzies Ty byl??
Ostatnio zmieniony wt sie 01, 2006 11:35 am przez Eagle, łącznie zmieniany 1 raz.
Punto GT 2.0 8VT
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

klimczok3 pisze:A ico to ten map sensor i le ta przepływka kosztuje?
Niechcesz wiedzieć ile przepływka kosztuje. A MAPSENSORA u nas nie ma.

DeviL pisze:Dobre pytanie co powoduje strzelanie z wydechu jesli silnik jest po kapitalnym remoncie , wszystkie elementy cacy ? :twisted: Ustawienie zaplonu czy cos jeszcze?
U mnie strzelał z wydechu jak olej szedł z odmy.
Eagle pisze:z tego co ja wiem to nie ma czujnika nadmiernego doladowania
ja ladowalem swego czasu 1.8 bara jak mi jebnal wezyk od ebc do wg
auto jechalo do przodu bez przerywania ale nie ciagnelo jak powinno trzeba bylo odpuszczac z gazu zeby szybciej przyspieszal :D
Czyli jednak coś było nie tak z podciśnieniami :D

Eagle pisze:fota zapozyczona od kolegi rossssa :D pozdro frend :D i gdzies Ty byl??
Niech będzie zgadzam się na przedstawienie fotki mojego autorrstwa na forum :wink:
Pokaż fotki :wink: :D
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

rosssssa pisze:
klimczok3 pisze:A ico to ten map sensor i le ta przepływka kosztuje?
Niechcesz wiedzieć ile przepływka kosztuje. A MAPSENSORA u nas nie ma.
bardziej sie oplaca zapodac smt6 i mapa :D



rosssssa pisze:
Eagle pisze:z tego co ja wiem to nie ma czujnika nadmiernego doladowania
ja ladowalem swego czasu 1.8 bara jak mi jebnal wezyk od ebc do wg
auto jechalo do przodu bez przerywania ale nie ciagnelo jak powinno trzeba bylo odpuszczac z gazu zeby szybciej przyspieszal :D
Czyli jednak coś było nie tak z podciśnieniami :D
no bylo ale jak poskladalem to i tak daje w piku 1.6, musze teraz paliwa dolozyc i powinno byc cacy

a foty zapodalem o tu
http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t=829
Punto GT 2.0 8VT
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

http://www.celkar.pl/Katalog/sosprzet/f8.html tutaj niby maja map sensora do fiata punto gt1370 turbo , ale to pewnie jakas dziwna wersja :roll: U mnie strzela z wydechu jak wkreci sie na "jalowcu" na max pusci na ulamek sek i ponownie wdepnie do maxa (strzal,ogien)
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ODPOWIEDZ