UT 4x4 11,97 s

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

ciągnąc temat ze streetracingu chciałbym się zapytać jakie sa rożniece Dedra vs Delta w napedzie i zawieszeniu chodzi mi o skrzynie dyfry wał rozkład momentu na osie w przypadku 8V Delty i Dedry

w moim przypadku bo kiedyś marzyło mi się zrobić Punto z napedami od Delty badź Dedry i przyglądalem sie fotkom takiemu Puntku i wcale podłogi nie przerabiali, wał puscili tunelem gdzie seryjnie idzie wydech, zawias z przodu wygląda na seryjny z tyłu niby też ale chyba caly wozek przełożyli?

Obrazek

Obrazek

TomeQ co o tym myslisz??

Tym bardziej ze juz baze mam Punto GT jeśli bym budował to na bazie Dedry to kupić taką ze zdrowymi napedami a reszta obojetna silnik i tak bede robił kapitalke to nie duży wydatek
Warunki aby to zrobić mam, pomoc mam w postaci byłego własciciela Delty Integrale (zjadl zęby na tym aucie) i blacharza który specjalizuje się w przeróbkach aut do rallycrosu i budowaniu wynalazków

btw prosiłbym o jak najwięcej fot zawiasu podlogi oraz silnika 8V itd Delty i Dedry

z góry thx

pozdrawiam
Punto GT 2.0 8VT
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Pomysł masz bardzo dobry , od jakiegoś roku chodzi mi po głowie , ja jako baze mam uno , pytałem kilku blacharzy ale odmuwili takiej roboty :roll: zobaczymy jak będę stał z $$$ ale nie wykluczam ,że sam się wkońcu zabiore za taki wynalazek , boje się tylko ,że będę cztery ślady zostawiał :lol: co do dedry to jeżeli chcesz mieć do 300 KM to powinno się trzymać ,nie wiem jak wygląda sprawa przedniego zawieszenia ,ale tylne jest zupełnie inne w uno/punto i tutaj pewnie na 100 % będzie trzeba podłoge kroić .

od siebie dodam tylko : jeżeli ktoś ma fotki jak dokładnie powinien byc ustawiony silnik 2.0 T w uno to bardzo prosze o info bo plug&play to raczej nie będzie
Obrazek
Awatar użytkownika
Pumba_bielsko
Aktywny użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: Pumba_bielsko »

to ja polecam zakupic jakąs delte i przespawac podłoge do punta
szybko i prosto(w miare) i silnik wchodzi bez problemu :lol:
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

Pumba_bielsko pisze:to ja polecam zakupic jakąs delte i przespawac podłoge do punta
szybko i prosto(w miare) i silnik wchodzi bez problemu :lol:
to nie tak że przespawasz podłoge i już wszystko wchodzi, pogłoga to najmniejszy problem i nawet z tego co widać na fotach wcale nie trzeba jej przekładac z Delty/Dedry wał w miejsce wydechu a wydech pod prog i po problemie z przodem myśle ze tez wiekszego problemu nie bedzie połośki sie przerobi tak by połaczyc skrzynie z Delty/Dedry z piastami zwrotnicami Punto GT tylko czy przedni wózek będzie przeszkadzał ciekawe czy jest na tej wysokosci co wyprowadzenie wału ze skrzyni najgorzej bedzie z tylem i chyba trzeba bedzie zalozyć cały wozek z Delty badz Dedry czyli podloge do tego dostosować trzeba będzie, kolejnym problemem bedzie zalożyc zbiornik paliwa od Delty/Dedry bo ma dziure na wał

ogolnie jest to zrobienia
Punto GT 2.0 8VT
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

,, i silnik wchodzi bez problemu ,, to się tak ładnie mówi . Robiłeś kiedyś jakiś swap ?? bo ja wiem ,żę to nie takie proste . jeszcze nie ustaliłem jak tam wyglądają łapy (2.0) ale może nie być kolorowo . co do zbiornika do ten problem mi odpada . wybrałem sportowy zbiornik RCI. Obrazek to akurat nie dyfer z grupy fiata ,ale jeżeli tak da się to zrobić to będzie pięknie :D
Obrazek
tomeQ
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: pt gru 31, 2004 2:13 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: tomeQ »

delta integrale
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ar155q4
Obrazek
tipo+dedra integrale
Obrazek
Obrazek
grama2 vel puntograle
Obrazek
Obrazek

Rozstaw osi dedry 2540 mm
Szerokosc dedra przod 1436 mm, tyl 1417 mm
Rozstaw osi delty 2474 mm
Szerokosc delta przod: 1448 mm, tyl 1438 mm

Dedra posiada naped po czesci przejety z delty 8v, z ta roznica, ze tylny mechanizm roznicowy nie posiada torsena tylko sprzeglo elektrohydrauliczne. O dziwo blizniaczy pojazd jakim jest ar 155q4 ma tam torsena, podobnie jak w dedrze jest w temprze 4x4. Dedra ma rozklad napedu jak w delcie 8v 56/44 przod/tyl, delta 16v i 155q4 maja 47/53. Roznice w zawieszeniu staralem sie uwidocznic na zdjeciach, 5,6 zdjecie to tipo z napedem dedry integrale, w odroznieniu od delty nie posiada mcpersonow na tylnej osi tylko zwykle wahacze i oddzielnie montowane amortyzatory i sprezyny, prawie jak w normalnym tipo z tylu. Zdjecie ar155q4 nie jest idealnym odzwierciedleniem zawiasu z dedry i moze nie jest zbyt dobrze na tym zdjeciu widoczne ale niechcialo mi sie kopiowac i wysylac szczegolowych rysunkow. Jak wiec widac dedra i delta to dosyc rozne konstrukcje i ta druga jest w znacznym stopniu bardziej pracochlonna przy zrobieniu zaweiszenia.
Ciekawostki to m.in dwa zdjecia punto to samochod o nazwie grama2, fiat punto nalozony na podwozie dedry integrale zbudowany z okazji konca produkcji delty integrale, jak widac wszystko pasuje choc podloga w dedrze jest jakies 25cm dluzsza niz w punto. Druga ciekawostka to samochod, ktory pokazales, czyli punto z mariottiracing, od zawsze zastanawialem sie po co mu tylny dyfer i zawias od 4x4 skoro przynajmniej jezdzil ze skrzynia z fiata coupe 20vt ;)
Podsumowujac, jesli rzezbic to w napedzie z dedry/tempry/ar155q4
Jugo to jeszcze malo Ci tych zdjec dohcow w uno, ile bys nie ogladnal to i tak napewno wyjdzie inaczej niz bys planowal ;)
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Jak będziesz w poznaniu po 15 września to zapraszam na browara :)
alfa Q4 to bardzo fajny wozik , kiedyś bardzo chciałem ją mieć .

czyli Q4 ma taki zawias jak dedra ale dyfer jak delta , i to jest dobra informacja . może wiesz czy mając zawieszenie dedry da się tam wsadzić dyfer z delty ?? i jeszcze zmniejszyć jego rozstaw??


tomek ty powinienes pracować w Fiat Auto Poland jako doradca techniczny 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

http://debates.coches.net/showthread.php?p=929189 opis tipo 4WD , szkoda ,ze po hiszpansku ,ale moze komus sie przyda :wink:
tomeQ
Obserwator
Posty: 15
Rejestracja: pt gru 31, 2004 2:13 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: tomeQ »

Dyfer tylny z delty napewno da sie wsadzic, bo wymiarowo jest prawie identyczny, kwestia zmiany rozstawu osi to juz raczej rzezba z polosiami.
Rowniez zapraszam na browara do stalowej woli albo warszawy ;)
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

jugo500 pisze:,, i silnik wchodzi bez problemu ,, to się tak ładnie mówi . Robiłeś kiedyś jakiś swap ?? bo ja wiem ,żę to nie takie proste . jeszcze nie ustaliłem jak tam wyglądają łapy (2.0) ale może nie być kolorowo . co do zbiornika do ten problem mi odpada . wybrałem sportowy zbiornik RCI. Obrazek to akurat nie dyfer z grupy fiata ,ale jeżeli tak da się to zrobić to będzie pięknie :D
akurat swap to nie az tak duzy problem robilem z 700 na 1.2 i kilka przekladanek pomagalem przy innych wynalazkach a jak z czym nie bede se mogl poradzic to mam kogo sie poradzic wiec silnik spoko
bardziej boje sie tylniego wozka jak zamontowac i jak to wszystko dostosowac do podlogi punto

ciekawe jak takie auto bedzie sie prowadzic chodzi o puntograle czy unograle :D trzeba zbudowac by sie przekonac :D
Punto GT 2.0 8VT
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

tomeQ pisze:Dyfer tylny z delty napewno da sie wsadzic, bo wymiarowo jest prawie identyczny, kwestia zmiany rozstawu osi to juz raczej rzezba z polosiami.
Rowniez zapraszam na browara do stalowej woli albo warszawy ;)
i to jest bardzo pozytuwna wiadomosc :D

jakby co to ja zapraszam nad morze po troche jodu :D i na bro przy okazji :D
Punto GT 2.0 8VT
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Eagle zbadaj temat jak masz takich mocnych ludzi , to pogadaj chętnie ci podwioze moją kaste na instalacje wuzka :)


to co mam teraz w głowie : silnik fiat coupe ,skrzynia i przedni i tylny dyfer z delty integrale, tylne zawieszenie z dedry integrale .


problemy jakie widze to . jak ustawić silnik w komorze oraz czy przednie zawieszenie z uno ładnie zagra w nowych warunkach :)
Obrazek
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

jugo500 pisze:Eagle zbadaj temat jak masz takich mocnych ludzi , to pogadaj chętnie ci podwioze moją kaste na instalacje wuzka :)


to co mam teraz w głowie : silnik fiat coupe ,skrzynia i przedni i tylny dyfer z delty integrale, tylne zawieszenie z dedry integrale .


problemy jakie widze to . jak ustawić silnik w komorze oraz czy przednie zawieszenie z uno ładnie zagra w nowych warunkach :)
zapodaj mi jak najwiecej fot pogadam, ale gadac to jedno drugie to robic

powiedz mi jeszcze ile wazy jednostka napedowa z UnoT a ile Coupe(silnik)+Delta(skrzynia), silnik wiadomo musi miec zachowane naturalne warunki pracy :D
Punto GT 2.0 8VT
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
to jedyny materiał zdjęciowy jaki posiadam , ale pogadam z koleszką ,który mieszka w Milano ,może skoczy do tej firmy od czarnego punto i coś wybłaga :wink:


Dzisiaj będę pakował silniki , to moge zważyć ,ale mam tylko 1,3T i 1.4 z GT . zla zagadam z kolegami na forum fiata coupe :lol:


edit: 2,0 T silnik 132kg skrzynia 42 kg
Obrazek
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Eagle »

jugo500 pisze: to jedyny materiał zdjęciowy jaki posiadam , ale pogadam z koleszką ,który mieszka w Milano ,może skoczy do tej firmy od czarnego punto i coś wybłaga :wink:


Dzisiaj będę pakował silniki , to moge zważyć ,ale mam tylko 1,3T i 1.4 z GT . zla zagadam z kolegami na forum fiata coupe :lol:


edit: 2,0 T silnik 132kg skrzynia 42 kg

silnik 20V T 160 badz 180kg troske roznica jest az 1 cyl :D

btw jak bedziesz w Gdansku to mozemy podjechac do 2 blacharzy ktorzy sa w stanie to zrobic i tylko im bym to zlecil i bys sobie pogadal co i jak
beda piepszyc ze czasu nie maja itd ale postawi sie ich przed faktem dokonanym i nie beda miec wyjscia :D hehe
Punto GT 2.0 8VT
ODPOWIEDZ