z 1.3 na 1.4 zmiana pojemnosci ut?

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

rafalmaxi
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 2:20 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ruda slaska
Kontakt:

z 1.3 na 1.4 zmiana pojemnosci ut?

Post autor: rafalmaxi »

co zmieniamy wał? korby? czy jeszcze cos czy blok z 1.3 zostaje kazda odpowiedz dobra
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Zależy jakim sposobem chcesz osiągnąć 1.4, można rozwiercić blok na 83mm lub po prostu wrzucić wał z tłokami z 1.4 i też będzie dobrze:). Reszta zostaje niezmieniona(ale to też zależy od tego co wybierzesz;)).
rafalmaxi
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 2:20 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ruda slaska
Kontakt:

Post autor: rafalmaxi »

własnie chodzsi o to zeby tłoki zostały stare
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jeżeli tłoki stare, to możesz założyć wał od 1.4, ale musisz skombinować krótsze o 1.75mm korby, np. zamów jakieś kute na wymiar i już:). Ewentualnie możesz też zebrać ten materiał z tłoka(ale to jest ryzykowne dla wytrzymałości tłoka) lub zrobić taką grubą przekładkę między blok a głowicę(co prawda stracisz trochę na prowadzeniu tłoka, ale nie będzie to dużo:)).
rafalmaxi
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 2:20 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ruda slaska
Kontakt:

Post autor: rafalmaxi »

a moga byc korby tez z 1.4?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Mogą być, ale jeżeli je skrócisz o 1.75mm - bo taka jest różnica w odległości środka sworznia do płaszczyzny denka między tłokiem od 1.3 i 1.4:).
rafalmaxi
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 2:20 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ruda slaska
Kontakt:

Post autor: rafalmaxi »

a blok nie bedzie za krótki z 1.3 i jeszcze jedno gdzie sa natryski oleju na tłoki w bloku (dysze) czy w korbach otworki??
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Z tego co pamiętam i też gdzies było na forum to i w bloku i w korbach
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Zgadza się, są w bloku i korbach:).
A blok z 1.3 jest za krótki przy zastosowaniu wału z 1.4 + tłoki 1.3(bo bloki 1.3 i 1.4 są takiej samej wysokości, zaś 1.4 ma 'niższe' tłoki).
rafalmaxi
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 2:20 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ruda slaska
Kontakt:

Post autor: rafalmaxi »

ale mi zuzio na mieszałes nic juz teraz nie czaje , skoro natryski sa w bloku i w korbach to zalezało by mi na zostawieniu korb z 1.3 i włozeniu tylko wału z 1.4 do bloku 1.3 czy sa jakies przeszkody oprócz wystajacego tłoka ponad blok 1.75mm?czy korby 1.3 i 1.4 maja tą sama długosc?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Korby w 1.3 i w 1.4 mają taką samą długość, są tylko z innego materiału; zarówno korby w 1.3 jak i 1.4 mają natrysk na denko:).
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

a tak przy okazji które korby są mocniejsze te z 1,3 czy z 1,4??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

napiszcie mu ze korby maja natryski ale zasloniete panewkami turbo,
bo tak jest to rozwiazane (natrysk z lozysk glownych walu, a korby z natryskami (ktore wczesniej nalezaly do 1.5 N/A) zasloniete sa panewkami ktore nie maja otworow :P
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

1.3 i 1.4 wytrzymałość mają zbliżoną, ale 1.3 są lżejsze, cieńsze.

Przy moich panewkach(Glyco, ale Federale także tak mają oraz oryginalne Fiat-Lancia, które zdemontowałem) otwory natryskowe w korbach wcale nie są zasłonięte:).
rafalmaxi
Obserwator
Posty: 20
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 2:20 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: ruda slaska
Kontakt:

Post autor: rafalmaxi »

wszystko fajnie tylko zapomniałem dodac ze wał bedzie pochodził 1.4 wolnossacego una wiec czy to jaskis problem??
ODPOWIEDZ