SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Panowie że tak pociągnę temat przepływomierza. Jak sprawdzić czy przepływka jest dobra? raczej w tym samochodzie komputer nie wskaże mi danych z tego podzespołu tak jak jest w samochodach z OBDII? czy się mylę i jak zrobię diagnostykę przez komputer to będę miał dane z przepływomierza?
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Dzień dobry.
Wczoraj cały dzień walczyłem z PGT. zrobiłem dolot do turbiny, założyłem nowe wszystkie przewody podciśnienia.
Problemy jakie napotkałem to:
czarny dym z wydechu- zastanawiam się czy to przez przepływomierz wtryski leją czy olej pali ;(
Błąd 1221- ale wiem że to przepływka- jak się ją przysłoni to silnik zaczyna dobrze chodzić (na obydwu przepływkach tak samo)
Świece po wykręceniu były czarne jak nie wiem.
, ta druga świeca co jest czysta to była prze zemnie oczyszczona.
Mam też problem ze wskaźnikiem ciśnienia Turbiny, ponieważ sam wskaźnik działa bo został sprawdzony. ale pod czas jazdy nie pokazuje doładowania turbiny? dlaczego?? podłączyłem wszystko zgodnie z schematami. Turbina czuć że pompuje bo samochód zaczyna jechać rwać do przodu, jedna jak przekroczy 3500 to zaczyna szarpać dławić się.
Pewnie dziś wieczorem wrzucę filmik z pierwszej próby.
Wczoraj cały dzień walczyłem z PGT. zrobiłem dolot do turbiny, założyłem nowe wszystkie przewody podciśnienia.
Problemy jakie napotkałem to:
czarny dym z wydechu- zastanawiam się czy to przez przepływomierz wtryski leją czy olej pali ;(
Błąd 1221- ale wiem że to przepływka- jak się ją przysłoni to silnik zaczyna dobrze chodzić (na obydwu przepływkach tak samo)
Świece po wykręceniu były czarne jak nie wiem.

Mam też problem ze wskaźnikiem ciśnienia Turbiny, ponieważ sam wskaźnik działa bo został sprawdzony. ale pod czas jazdy nie pokazuje doładowania turbiny? dlaczego?? podłączyłem wszystko zgodnie z schematami. Turbina czuć że pompuje bo samochód zaczyna jechać rwać do przodu, jedna jak przekroczy 3500 to zaczyna szarpać dławić się.
Pewnie dziś wieczorem wrzucę filmik z pierwszej próby.
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
foto świec http://zapodaj.net/7603734c64843.jpg.html" target="_blank
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
A o to filmik z mojej pierwszej próby drogowej
https://youtu.be/_ZGoYhZOGwU" target="_blank
https://youtu.be/_ZGoYhZOGwU" target="_blank
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
wskaźnik na pewno jest ok. musieliście coś źle podłączyć w podciśnieniach bo u mnie działał tak że gdzieś błąd w podłączeniu.
o ile dobrze pamiętam to świece były jeszcze jakieś nowe na których przejechane było 20km w drzwiach tylko jedna była ubita
a założone były stare.
o ile dobrze pamiętam to świece były jeszcze jakieś nowe na których przejechane było 20km w drzwiach tylko jedna była ubita
a założone były stare.
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Panowie Szlachta.
Takie mam pytanie, odnośnie przepływomierza.
jak wpisałem nr 0280212024 BX HLM-2-18 na stronie producenta Bosch, pojawiła się informacja że produkt jest nie produkowany już.
jest też tam informacja że został on zastąpiony innym produktem o nr: 0986280114.
po wpisaniu tego nr katalogowego w Google, znalazłem ogłoszenie http://akumulatorywroclaw.net.pl/opis/5 ... 80114.html" target="_blank
zastanawiam się czy ten przepływomierz podejdzie mimo że jest on dedykowany do Lanci...
Czy ktoś w ostatnim czasie wymieniał przepływomierz?
Takie mam pytanie, odnośnie przepływomierza.
jak wpisałem nr 0280212024 BX HLM-2-18 na stronie producenta Bosch, pojawiła się informacja że produkt jest nie produkowany już.
jest też tam informacja że został on zastąpiony innym produktem o nr: 0986280114.
po wpisaniu tego nr katalogowego w Google, znalazłem ogłoszenie http://akumulatorywroclaw.net.pl/opis/5 ... 80114.html" target="_blank
zastanawiam się czy ten przepływomierz podejdzie mimo że jest on dedykowany do Lanci...
Czy ktoś w ostatnim czasie wymieniał przepływomierz?
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Szkoda kasy na przepływkę, pakuj Ecumastera 3 lub jeśli budżet ciut większy EasyEcu3(a warto go nawet na to trochę naciągnąć:) ) i ciesz się pełną kontrolą nad silnikiem. Szczególnie, że chcesz to swapować.
Przerwywanie/strzelanie przy przyspieszaniu wygląda na niedomagające moduł/cewkę/kable/świece.
Przerwywanie/strzelanie przy przyspieszaniu wygląda na niedomagające moduł/cewkę/kable/świece.
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
"Szkoda kasy na przepływkę" co autor miał na myśli? mam kupić używaną teoretycznie sprawną, czy nowy zamiennik?
Jakie są koszty zakupu tego EasyEcu 3? bo nie mogę znaleźć?
Świece po godzinie jazdy są czarne. suche.
Jakie są koszty zakupu tego EasyEcu 3? bo nie mogę znaleźć?
Świece po godzinie jazdy są czarne. suche.
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
http://www.ottomotive.pl/index.php?opti ... Itemid=123" target="_blank
lub ecumaster.pl
Zuzio ma racje to będzie dużo lepsze rozwiązanie.
lub ecumaster.pl
Zuzio ma racje to będzie dużo lepsze rozwiązanie.
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
widziałem to. ale nie mogę znaleźć ceny EE3.
EcuMastera to widziałem na Allegro.pl. cena jest dość dobra bo ok700 zł ile droższy jest, będzie ten EE3?
A i nadal nie rozumiem o co chodzi z przepływką? czy mam ją kupować czy nie ??
EcuMastera to widziałem na Allegro.pl. cena jest dość dobra bo ok700 zł ile droższy jest, będzie ten EE3?
A i nadal nie rozumiem o co chodzi z przepływką? czy mam ją kupować czy nie ??
- goofer007
- Spamer :P
- Posty: 722
- Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
- Miejscowość: SZA
- Auto: Punto GT
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Ziuzio proponuje całkiem wywalić przepływkę i wystroić auto wykorzystując MAP sensor i któryś w wyżej wymienionych komputerków.MARTENZ555 pisze:A i nadal nie rozumiem o co chodzi z przepływką? czy mam ją kupować czy nie ??
176B6.000 1372 GT
146A2.246 1301 TIE
146A2.246 1301 TIE
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
No dobra wywalam przepływkę kupuje EE3 lub EM3. do daje MAP sensor i jakie to ma skutki dla silnika? bo z tego co wiem to dzięki przepływce jest dawkowana odpowiednia dawka paliwa. a ten MAP sensor w 100% zastępuje przepływkę czy muszę mieć coś jeszcze?
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Na Ecumaster'ze 3 albo robisz konwersję MAF->Map w trybie piggyback, albo robisz też konwersję MAF->MAP w opcji FuelImplant i pozbywasz się przepływki(czyli nie musisz kupować). Paliwo wtedy dawkowane jest na podstawie algorytmu Speed Density czyli najogólniej rzecz ujmując takie przeliczenie przepływu powietrza na podstawie pod/ i ciśnienia oraz temperatury w kolektorze ssącym.
Masz dodatkowo możliwość dopasowania dawki paliwa i zpłonu pod Twoje modyfikacje. Możesz zrobić np. uproszczoną procedurę startu wraz z flatshitem, shift lighta.
Na EasyEcu3 wywalasz całkowicie seryjny sterownik, tworzysz wiązkę(szczególnie jeśli zechcesz zastosować pojedyncze cewki, tzw. COPy, zamiast modułu i podwójnej ori cewki) lub przerabiasz istniejącą do podpięcia EE3:).
W tym przypadku masz całe spektrum możliwości kontrolowania pracy silnika i dołożenia różnych funkcji, włącznie z jego popsuciem.
Masz dodatkowo możliwość dopasowania dawki paliwa i zpłonu pod Twoje modyfikacje. Możesz zrobić np. uproszczoną procedurę startu wraz z flatshitem, shift lighta.
Na EasyEcu3 wywalasz całkowicie seryjny sterownik, tworzysz wiązkę(szczególnie jeśli zechcesz zastosować pojedyncze cewki, tzw. COPy, zamiast modułu i podwójnej ori cewki) lub przerabiasz istniejącą do podpięcia EE3:).
W tym przypadku masz całe spektrum możliwości kontrolowania pracy silnika i dołożenia różnych funkcji, włącznie z jego popsuciem.
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
Do tego EM3 nie potrzebne są dodatkowe czujniki w kolektorze ssącym? w sumie różnica cenowa między EM3 a EE3 jest ok 300zł. ale chyba się skuszę an tego EM3. wydaje się prostszy w obsłudze. chodź i tak nie będę tam grzebać bo mogę coś popsuć a tego nie chce.
Wczoraj wyjąłem silnik z tego PGT, powiem tak że na pewno ten silnik jest po generalnym remoncie, bo nie widać żadnego wycieku, musiał być umyty z zewnątrz jak i wewnątrz. bo olej jest cały czas jasny.
Nie rozwiązałem tylko problemu z tymi czarnymi świecami, podejrzewam że za dużo paliwa idzie w stosunku do powietrza. Wolne obroty falują, nie wiem co może być tego przyczyną.
może wy wiecie co może być tego przyczyną? może krokowiec albo coś innego ??
Wczoraj wyjąłem silnik z tego PGT, powiem tak że na pewno ten silnik jest po generalnym remoncie, bo nie widać żadnego wycieku, musiał być umyty z zewnątrz jak i wewnątrz. bo olej jest cały czas jasny.
Nie rozwiązałem tylko problemu z tymi czarnymi świecami, podejrzewam że za dużo paliwa idzie w stosunku do powietrza. Wolne obroty falują, nie wiem co może być tego przyczyną.
może wy wiecie co może być tego przyczyną? może krokowiec albo coś innego ??
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 5:21 pm
- Miejscowość: Warszawa
- Auto: Inne
Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT
A takie jeszcze jedno pytanie mam, na przedniej łapie silnika jest coś takiego:
http://zapodaj.net/0a95a75ee6657.jpg.html" target="_blank
co to za czujnik? czy jest on potrzebny? i dlaczego mnie to zaskoczyło że tam coś jest? do tej pory myślałem że to tylko zwykła łapa silnika przykręcona do poduszki silnika.
http://zapodaj.net/0a95a75ee6657.jpg.html" target="_blank
co to za czujnik? czy jest on potrzebny? i dlaczego mnie to zaskoczyło że tam coś jest? do tej pory myślałem że to tylko zwykła łapa silnika przykręcona do poduszki silnika.