Panowie kurde nie mogę znaleźć przyczyny tego wycia silnika, pomiędzy 2 a 3,5 tys/obr , bez znaczenia czy ciepły czy zimny
po rozłączeniu paska od alternatora pompy wody i wspomagania wycie było nadal ,
rolka od rozrządu podmieniona na 3-inne sztuki i dalej wyje
co to za cholerstwo tak jęczy może turbina ,
może ktoś się spotkał z takim przypadkiem ?
Wygląda na turbo jakby muszla wytarła się od luzów wirnika. Ewentualnie możesz sprawdzić naciąg paska rozrządu.
Pozdrawiam
Punto 1.4 GT
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo
02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
Pasek rozrządu napinałem różnie, raz lekko raz mocno żadnej poprawy .
turbo nie ma aż takich luzów aby tarło o muszle ,
ale tez się skłaniam ze to turbo tak wyje , tylko jak to sprawdzić
nasłuchiwałem stetoskopem wszystko co się dało, ale nic nie słychać
Nie wiem czy to dobry sposób, ale może otwórz wastegate na stałe, żeby spaliny choć trochę omijały wirnik (może będzie się wolniej kręcił) i wtedy sprawdź czy dźwięk będzie taki sam, będzie mniej intensywny, czy całkiem zniknie.
Po otwarciu WG na max, kwik pozostaje w tym samym zakresie obrotów chyba nie turbo tak kwiczy .
wydaje się jak by dźwięk dobiegał z przodu silnika, i okolic rozrządu ale tam nie ma co kwiczyc
słuchałem nawet czy to nie z odmy, ale tam cisza
PS- wałek rozrządu i napęd pompy oleju chyba by tak nie kwiczał