Uturbić 1.5 na osprzęcie 1.3T

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Karusek pisze:nie no spox nic sie nei stało a ten silniczek ma natrysk na tłoki wiec bedziemy turbic :) Jak wrzucić fotki na tego posta bo moze jestem cimna masa ale nie wiem jak ;)
Umieść fotki na jakimś darmowym serwerze a potem link do fotek lub fotki tu
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Karusek
Obserwator
Posty: 9
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:33 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Karusek »

Chyba ktos jescze śledzi ten temat?:) jak tak to dobrze. Niebawem tłoki zanioste do tokarza by je odpowiednio obrobić. uszczelke pod głowice zrobie z albo z miedzi albo z mosiadzu tylko nie wiem jak z temperaturą, czy miedź nie bedzie za mało na nia odporna :?: W Katowicach mam firme która sie tym zajmuje, wiec chyba warto kupić taka uszczelke i miec pewność ze jej nie wydmucha:) zamierzam jeszcze kupić inne śróby o zwiekszonej wytrzymałosci zeby dokręcić mocniej głowice.zastanawiałem sie rownierz nad oringowaniem bloku tylko czy odstępy miedzy kolejnymi cylindrami nie sa za małe? A i może ktoś preferuje jakieś konkretne turbo, moze być jakiś model garretta bo u mnie mam oddzaił turbo teca i praktycznie dowolna turbinke po regeneracji mam za ok. 1500zł. oprócz tego w silniczku czeka mnie polerowanie tłoków i korbowodów na lustro zeby zwiekszyć ich wytrzymałosć.Jakieś pomyślunki i sugestie waliś smiało ;D
Szalony projekt.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

zalezy ile chcesz osiagnać

moje propozycje :wink: z garretów:

200KM - gt15
200KM - 250KM - gt25r
250 - 300KM - gt28r
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

polerowanie korb ich nie wzmacnia :P
jak chcesz wzmocnic oddaj je do kulowania :P
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

a to czemu nie wzmacnia??

efekt chyba podobny jak po kulowaniu - usuwanie rys
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Lui pisze:a to czemu nie wzmacnia??

efekt chyba podobny jak po kulowaniu - usuwanie rys
Mylisz pojecia, to calkiem inny proces w ktorym bynajmniej nie chodzi o gladka powierzchnie, tylko o odksztalcenie plastyczne - zgniot, do ktorego dochodzi w zewnetrzej czesci materialu -> umocnienie (naprezenia sciskajace). I to jest podstawowy cel tej obrobki.

ponizej cytat z pierwszej lepszej strony

http://www.technical.com.pl/html/produk ... owanie.php
Kulowanie polega na działaniu na obrabiany element strumieniem okrągłego śrutu stalowego. Źródłem strumienia śrutu są wysokowydajne wirniki rzutowe miotające śrut z prędkością wylotową wynoszącą około 80m/s. Strugi śrutu posiadają bardzo dużą jednorodność, decydującą o bardzo równomiernej obróbce na całych powierzchniach elementów. W wyniku uderzeń śrutu w powierzchnię obrabianego elementu tworzy się odkształcenie plastycznej o głębokości zawierającej się od kilku setnych milimetra, do około 1,5 mm. Wielkość odkształceń zależna jest od intensywności kulowania oraz od twardości obrabianego przedmiotu.
Polerowanie nie wzmacnia w zaden sposob materialu, jego parametry takie jak np twardosc w zewnetrzej czesci (ktore podczas kulowania wzrastaja) pozostaja na takim samym poziomie. Polerowanie moze jednak przyczynic sie do wzrostu wytrzymalosci (przenoszenia wiekszych naprezen) CALEGO ELEMENTU - dzieki zmniejszeniu mozliwosci wystapienia pekniec, poprzez usuniecie rys, ktore moga sie przyczynic do poczatkow i dalszego rozrostu pekniec - polerowanie (zarodki pekniec, koncentracja naprezen).
Bylo UT, jest Bravo GT.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

apac pisze:
Lui pisze:a to czemu nie wzmacnia??

efekt chyba podobny jak po kulowaniu - usuwanie rys
Mylisz pojecia, to calkiem inny proces w ktorym bynajmniej nie chodzi o gladka powierzchnie, tylko o odksztalcenie plastyczne - zgniot, do ktorego dochodzi w zewnetrzej czesci materialu -> umocnienie (naprezenia sciskajace). I to jest podstawowy cel tej obrobki.

ponizej cytat z pierwszej lepszej strony

http://www.technical.com.pl/html/produk ... owanie.php
Kulowanie polega na działaniu na obrabiany element strumieniem okrągłego śrutu stalowego. Źródłem strumienia śrutu są wysokowydajne wirniki rzutowe miotające śrut z prędkością wylotową wynoszącą około 80m/s. Strugi śrutu posiadają bardzo dużą jednorodność, decydującą o bardzo równomiernej obróbce na całych powierzchniach elementów. W wyniku uderzeń śrutu w powierzchnię obrabianego elementu tworzy się odkształcenie plastycznej o głębokości zawierającej się od kilku setnych milimetra, do około 1,5 mm. Wielkość odkształceń zależna jest od intensywności kulowania oraz od twardości obrabianego przedmiotu.
Polerowanie nie wzmacnia w zaden sposob materialu, jego parametry takie jak np twardosc w zewnetrzej czesci (ktore podczas kulowania wzrastaja) pozostaja na takim samym poziomie. Polerowanie moze jednak przyczynic sie do wzrostu wytrzymalosci (przenoszenia wiekszych naprezen) CALEGO ELEMENTU - dzieki zmniejszeniu mozliwosci wystapienia pekniec, poprzez usuniecie rys, ktore moga sie przyczynic do poczatkow i dalszego rozrostu pekniec - polerowanie (zarodki pekniec, koncentracja naprezen).
Piękna, "materiałoznawcza" odpowiedź:].
Karusek
Obserwator
Posty: 9
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:33 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Karusek »

wlasnie o to mi chodzi z polerowaniem korbowodów. wiem że to nie wzmacnia samego materialu lecz wygladzenie powierzchni powoduje mniejsze prawdopodobienstwo pekniecia i wzrost wytrzymałosci na naprerzenia całego elementu. Prawidła te mozna wyczytac choćby w książce "karting" która juz ma kilka dobrych dziesiecioleci :wink: a jednak pewne prawidła pozostaja nie zmienione do dziś ;) A i z czego tą uszczelke? może ktoś na ten temat sie wypowie ;)
Szalony projekt.
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

do silnikow wysoko obrotowych jak najbardziej polerowanie (usuwanie karbow)
natomiast do silnikow doladowanych stosuje sie bardziej kulowanie :P

p.s.
jak chcesz osiagnac mniej wiecej 160KM to korby powinny wytrzymac
ale jak powyzej 200KM to raczej bym kulowal korby
(pamietaj ze te korby pochodza z silnika wolnossacego i taka tez maja wytrzymalosc )
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

Karusek pisze:Niebawem tłoki zanioste do tokarza by je odpowiednio obrobić.
Tłoków nie obrobisz na tokarce. Denka tłoków muszą mieć nieosiowe i nieokrągłe podebranie ("wklęśnięcia" podobne do oryginalnych tłoków 1.3 T).
Karusek pisze:uszczelke pod głowice zrobie z albo z miedzi albo z mosiadzu tylko nie wiem jak z temperaturą, czy miedź nie bedzie za mało na nia odporna :?: W Katowicach mam firme która sie tym zajmuje, wiec chyba warto kupić taka uszczelke i miec pewność ze jej nie wydmucha:)
Kup kevlarową Spesso Racing 1.9 mm. Wystarczy do 1.5 bara.
Karusek pisze: zamierzam jeszcze kupić inne śróby o zwiekszonej wytrzymałosci zeby dokręcić mocniej głowice.
Nie ma takiej potrzeby. Wystarczą standardowe (oczywiście nowe).
Karusek pisze: zastanawiałem sie rownierz nad oringowaniem bloku tylko czy odstępy miedzy kolejnymi cylindrami nie sa za małe? A i może ktoś preferuje jakieś konkretne turbo, moze być jakiś model garretta bo u mnie mam oddzaił turbo teca i praktycznie dowolna turbinke po regeneracji mam za ok. 1500zł.
Najpierw napisz, jakiego rzędu moce chcesz uzyskać. A od razu zacznij szukać kolektora wydechowego Punto GT. Ma flanszę pod Garrett'a T2.
Karusek pisze: oprócz tego w silniczku czeka mnie polerowanie tłoków i korbowodów na lustro zeby zwiekszyć ich wytrzymałosć.Jakieś pomyślunki i sugestie waliś smiało ;D
Tłoki możesz wypolerować, ale tylko dla większej odporności termicznej (różnica niewielka, ale zawsze) i wolniejszego odkładania się nagaru. Nie widzę sensu polerowania korb.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

to nas troche bardziej skąpo uczyli na materiało znastwie hehe

o kulowaniu było w przypadku sprężyn że stosuje się to w celu usunięcia rys i tym samym "zalążków" pęknięć


i dlatego porównywałem porównałem polerowanie z kulowaniem,

nie widziałem że kulowanie też zgniata materiał :oops: a wtedy rzeczywiście sam materiał jest wzmacniany 8)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ODPOWIEDZ