trąbki do kolektora

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

trąbki do kolektora

Post autor: jugo500 »

wiecie może gdzie je można dostać ?? może ktoś dorabiał ??
zuzio kiedyś mówiłeś na ten ten\mat na streecie ...
aha m,one powinny mieć odpowiedni kształt ale niestety nigdzie tego nie znalazłem :roll:
Obrazek
Obrazek
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Trąbki najłatwiej wytoczyć z kawałka alu, bo wtedy ich powierzchnie łatwo wygładzić.
Kąt odchylenia tej ścianki/powierzchni wewnątrz od osi trąbki powinien wynosić 8*.
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

A co to?
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

No dobra . a może ktoś wie jak odpowiedni policzyć kolektor dolotowy ??
Obrazek
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

zawsze coś : http://www.grapeaperacing.com/GrapeApeR ... /index.cfm 8)

o kolektorach też jest
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Cięzki temat, żeby zaprojektować kolektor ssący do T, do n/a więcej literatury... .
Dla T przyjęło się, że pojemność puszki kolektora to między 1.4 a 2 x pojemności skokowej silnika, wlot do tej puszki z boku, pod kątem 15* od płaszczyzny poprzecznej kanałów ssących. Tzw. runnery najlepiej 15-20cm długości. Średnica przepustnicy conajmniej taka żeby pole powierzchni jej przekroju było bliskie lub większe od pola powierzchni pobocznicy części stożka utworzonego przez maksymalnie otwarty zawór ssący.
Generalnie kolektor w UTcie 1.3 jest dobrze skonstruowany poza lokalizacją przepustnicy, najlepiej go po prostu zostawić wstawiając większa przepustnicę(albo w oryginalne miejsce, albo z jego boku zamontować coś z Cromy T).
Poza tym wątek na sr.pl dużo mówi o tym temacie:).
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

myslałem o takim rozwiązaniu Obrazek
Obrazek
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

ziuzio pisze:Cięzki temat, żeby zaprojektować kolektor ssący do T, do n/a więcej literatury... .
Dla T przyjęło się, że pojemność puszki kolektora to między 1.4 a 2 x pojemności skokowej silnika, wlot do tej puszki z boku, pod kątem 15* od płaszczyzny poprzecznej kanałów ssących. Tzw. runnery najlepiej 15-20cm długości. Średnica przepustnicy conajmniej taka żeby pole powierzchni jej przekroju było bliskie lub większe od pola powierzchni pobocznicy części stożka utworzonego przez maksymalnie otwarty zawór ssący.
Generalnie kolektor w UTcie 1.3 jest dobrze skonstruowany poza lokalizacją przepustnicy, najlepiej go po prostu zostawić wstawiając większa przepustnicę(albo w oryginalne miejsce, albo z jego boku zamontować coś z Cromy T).
Poza tym wątek na sr.pl dużo mówi o tym temacie:).
można coś więcej na temat większej przepustnicy, co ona daję :?: (większa)
lancia dedra 2.0t
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

co daje większa przepustnica to chyba jasne - wleci więcej powietrza niż na zwykłej :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

jugo500 pisze:myslałem o takim rozwiązaniu Obrazek
Może być :) .
Lui ma rację :). Poza tym większa przepustnica jest przydatna gdy chcemy dmuchać więcej na większej turbinie, w serii wystarcza przepustowość tej.
Yaninnya
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: St. Helier, Jesey

Post autor: Yaninnya »

ziuzio pisze:Generalnie kolektor w UTcie 1.3 jest dobrze skonstruowany poza lokalizacją przepustnicy, najlepiej go po prostu zostawić wstawiając większa przepustnicę(albo w oryginalne miejsce, albo z jego boku zamontować coś z Cromy T).
Właśnie przepustnica jest w nim specjalnie tak usytuowana! W puszce kolektora powstaje wtedy fala stojąca, która jakby "za darmo" podnosi ciśnienie na końcachpuszki, gdzie są wyjścia na cylindry. Jedyne, do czego można mieć pretensje, to to, że cylindry 1 i 4 mają wyższe ciśnienie, niż 2-3, ale bez przesady, nie jest to silnik F1.
Ostatnio zmieniony czw lut 09, 2006 6:54 pm przez Yaninnya, łącznie zmieniany 1 raz.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Yaninnya pisze: Właśnie przepustnica jest w nim specjalnie tak usytuowana! W puszcze kolektora powstaje wtedy fala stojąca, która jakby "za darmo" podnosi ciśnienie na końcach puszki, gdzie są wyjścia na cylindry.
Ile osób, tyle opinii/teorii/praktyki...
ODPOWIEDZ