Ecu master podłączenie!!!
- MARCIN
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 342
- Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: KOSZ-LIN
Re: Ecu master podłączenie!!!
jakie IP ma ECU(3).zakładał moze ktoś go po maską czy moze lepiej nie ryzykować?
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
-
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Ecu master podłączenie!!!
sama centralka jest dobrze zabezpieczona ale kostka nie jest hermetyczna więc po czasie mogą sie zdarzyć cuda
- szymons1990
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
- Miejscowość: Myslowice
- Auto: Punto GT
Re: Ecu master podłączenie!!!
jest moze na forum jakis schemat podpinania pgt w full group pod ecumastera, tak zeby dało sie przesunac odcinke
moze ktos ma cos takiego


PGT T25
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: Ecu master podłączenie!!!
Nie pamiętam dokładnie, ale wystarczy w kompie zmienić jakąś pierdołe za parę groszy i odcinke mamy 1000obr. dalej 

Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

- szymons1990
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
- Miejscowość: Myslowice
- Auto: Punto GT
Re: Ecu master podłączenie!!!
takie cos by mnie ratowało chociaz fajnie byloby wykozystac ecumastera
PGT T25
- MARCIN
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 342
- Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: KOSZ-LIN
Re: Ecu master podłączenie!!!
pytałem o miejsce dla DET3 bo coś mi sie nie wydaje zeby przewody podpiete do DETa i powpinane w linie ecu samochodu miesciły sie w wymiarrze 20-30cm (cieżka sprawa)...jezeli DETa umiescimy w kabine
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
- szymons1990
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 2:41 pm
- Miejscowość: Myslowice
- Auto: Punto GT
Re: Ecu master podłączenie!!!
schowek przed pasazerem jest idealny na deta no i kable nie sa strasznie dlugie jedyny minus to ze tzeba wiercic 

PGT T25
-
- Spamer :P
- Posty: 504
- Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
- Miejscowość: Gorlice
- Auto: Punto GT
Re: Ecu master podłączenie!!!
ja mam deta nad ecu i jest tez ok:D
- MARCIN
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 342
- Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: KOSZ-LIN
Re: Ecu master podłączenie!!!
czy rezystory i dioda z zestawu DET3 trzeba gdzieś wpinać?
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
- MARCIN
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 342
- Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: KOSZ-LIN
Re: Ecu master podłączenie!!!
bede prubował umiescić go w podszybiu kolo ECU w takiej puszeczce tylko nie wiem czy nie bedzie mu za gorąco (żeby chłopak czasami sie nie przyjarał)
jak mozecie odp. na pytanie post wczesniej
jeszcze jedno-jakie ustawienia zrobić zeby DET3 chodził normalnie na orginalnej mapie bez strojenia,pytam bo jeszcze nie mam nowego turbo i nie widzi mi sie stroić dwa razy ,a DETa mógł bym już podłączyć i miec czesc roboty z głowy
jak mozecie odp. na pytanie post wczesniej
jeszcze jedno-jakie ustawienia zrobić zeby DET3 chodził normalnie na orginalnej mapie bez strojenia,pytam bo jeszcze nie mam nowego turbo i nie widzi mi sie stroić dwa razy ,a DETa mógł bym już podłączyć i miec czesc roboty z głowy
Ostatnio zmieniony ndz mar 13, 2011 6:58 am przez MARCIN, łącznie zmieniany 1 raz.
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
-
- Spamer :P
- Posty: 522
- Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
- Miejscowość: Mysłowice
- Auto: Punto GT
Re: Ecu master podłączenie!!!
jakbym sie mylił to poprawcie ale raczej jest tak ze on sam zczytuje oryginalna mape i nic nie trzeba robic
- MARCIN
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 342
- Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: KOSZ-LIN
Re: Ecu master podłączenie!!!
czyli smiało moge go podłączyć bez zadnych ustawień w menu i bedzie smigał jak na starym seryjnym ECU?
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
- MARCIN
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 342
- Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: KOSZ-LIN
Re: Ecu master podłączenie!!!
nie chce was za bardzo meczyć koledzy ALE pilnie potrzebna pomoc!!! dziś podłaczyłem ECU DET3 w PGT i gdy skończyłem to załączyłem zapłon zapaliła sie czerwona kontrolka na DET3 i odpaliłem auto. Silnik wystartował od pierwszego strzała ale zaczoł chodzić jak by na 3 gary i kopcić jak by go ostro przylewało. chwilowo nie mialem lapka wiec nie podpiołem nic nie ustawiałem i nie wiem co sie tam dzieje . Podłanczałem według instrukcji kolegi-ZIBIEGO WIEC AUTO STOI I CZEKA NA POMOC
- rozcinasz przewód idący z pinu 3 przepływki i łączysz z pinem 13 DET3 a do drugiej częsci przewodu co idzie do pinu 7 ECU podłączasz pin 17 DET3
- rozcinasz przewód idący do pinu 47 do ECU i podłaczasz do pinu 9 DET3 a do drugiej cześci dajesz pin 5 z DET3
- pin 37 ECU to + po stacyjce i dajesz go na pin 1 DET3
- pin 14,19,24 ECU to masy i dajesz na pin 11 DET3
Pytanie teraz co bedziesz mieć jako deflection. Jezeli mapsensor zewnętrzny to do pinu np 14 DET3 dajesz pin sygnałowy, pin 12 DET3 zasilanie mapsensora no i masa z masy DET3.
Pamietaj aby nie stosować za długich przewodów do DETa szczególnie od czujnika zapłonu. Ja daje takie 20-30cm
W sofcie w setup-> scales configuration przy analog2 klikasz na load i wybierasz MPX4250 i potem OK, w ignition configuration ustawiasz Retard/Advance 60-2 , na dole ile jest odcinka ewentualnie 100 obr wiecej i OK. Wszystko to oczywiście przy właczonym zapłonie. Następnie klikasz 4 ikonę od lewej aby zapisac ustawienia w DET. Po tej operacji możesz sprawdzić czy odpala. Jak tak to fajnie a jak nie to zobacz czy silnik widzi obroty krecenia w logach lub w prawym dolnym rogu w RPM coś sie pokazuje przy kreceniu.
Niestety det3 długo łaczy się z kompem a wiec musisz przekrecić kluczyk i poczekać chwile aż pojawi sie komunikat czy sciągnać mapy z DET. Klikasz OK i dopiero zaczynasz klecenie rozrusznikiem.
- rozcinasz przewód idący z pinu 3 przepływki i łączysz z pinem 13 DET3 a do drugiej częsci przewodu co idzie do pinu 7 ECU podłączasz pin 17 DET3
- rozcinasz przewód idący do pinu 47 do ECU i podłaczasz do pinu 9 DET3 a do drugiej cześci dajesz pin 5 z DET3
- pin 37 ECU to + po stacyjce i dajesz go na pin 1 DET3
- pin 14,19,24 ECU to masy i dajesz na pin 11 DET3
Pytanie teraz co bedziesz mieć jako deflection. Jezeli mapsensor zewnętrzny to do pinu np 14 DET3 dajesz pin sygnałowy, pin 12 DET3 zasilanie mapsensora no i masa z masy DET3.
Pamietaj aby nie stosować za długich przewodów do DETa szczególnie od czujnika zapłonu. Ja daje takie 20-30cm
W sofcie w setup-> scales configuration przy analog2 klikasz na load i wybierasz MPX4250 i potem OK, w ignition configuration ustawiasz Retard/Advance 60-2 , na dole ile jest odcinka ewentualnie 100 obr wiecej i OK. Wszystko to oczywiście przy właczonym zapłonie. Następnie klikasz 4 ikonę od lewej aby zapisac ustawienia w DET. Po tej operacji możesz sprawdzić czy odpala. Jak tak to fajnie a jak nie to zobacz czy silnik widzi obroty krecenia w logach lub w prawym dolnym rogu w RPM coś sie pokazuje przy kreceniu.
Niestety det3 długo łaczy się z kompem a wiec musisz przekrecić kluczyk i poczekać chwile aż pojawi sie komunikat czy sciągnać mapy z DET. Klikasz OK i dopiero zaczynasz klecenie rozrusznikiem.
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
- MARCIN
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 342
- Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: KOSZ-LIN
Re: Ecu master podłączenie!!!
kolejne pytanie-narazie zostawiam seryjną przepływke i wyczytałem coś o podłączeniu sie pod pin52-wystarczy sie w niego wpiąc czy trza gorozcinac i podłanczac drugą czesc przewodu pid jakiś inny pin DETa? nie kumam sktrutu TPSa który trzeba ustawic na analog 2
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
- Miejscowość: Stara Kiszewa
Re: Ecu master podłączenie!!!
Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy.MARCIN pisze:nie kumam sktrutu TPSa który trzeba ustawic na analog 2