Doładowanie wodą?
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Doładowanie wodą?
Próbował już ktoś takich rzeczy: http://www.geocities.com/MotorCity/3191 ... oost1.html
??
Nie żebym chciał, ale to dość ciekawe...... Co myślicie?
??
Nie żebym chciał, ale to dość ciekawe...... Co myślicie?
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
"Zwykły" wtrysk wody mający na celu obniżenie EGT, tym samym dając możliwość wiekszego przyspieszenia zapłonu i zubożenia mieszanki bez ryzyka stopienia tłoków. Obniża także temperaturę w dolocie przez co zwiększa gęstość powietrza i w tej samej objętości mamy więcej masy tlenu
. Poza tym tłoki i komory spalania są oczyszczane z nagaru ddzięki parze
. Same korzyści prawie
Jedyny minus wtrysku wody jest taki, że prawdopodobnie(bo nie jest to potwierdzone teoriami, tylko po prostu niektórzy zwalają zniszczenie wirnika właśnie na wrzącą parę) przyczynia się do szybszego zużycia gorącego wirnika suszarki, a także(co jest już faktem) przy zbyt bogatej dawce wody długo nie wytrzymuje uszczelka pod głowicą(o ile nie jest to jakaś kozacka uszczelka + oringowanie).



Jedyny minus wtrysku wody jest taki, że prawdopodobnie(bo nie jest to potwierdzone teoriami, tylko po prostu niektórzy zwalają zniszczenie wirnika właśnie na wrzącą parę) przyczynia się do szybszego zużycia gorącego wirnika suszarki, a także(co jest już faktem) przy zbyt bogatej dawce wody długo nie wytrzymuje uszczelka pod głowicą(o ile nie jest to jakaś kozacka uszczelka + oringowanie).
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Widzę, że wiesz coś na temat ziuzio
.
Jeśli dobrze zrozumiałem tamten artykuł, to możliwe jest również uszkodzenie mechaniczne łopatek części zimnej turbiny przez zderzenie z kroplą wody
. Wiesz może, czy ktoś z tym kombinował w Polsce?
Czy wstawienie takiej dyszy (pseudogaźnikowej) przy samym kolektorze dałoby ten sam efekt bez ryzyka uszkodzenia turbiny, bo skoro to same plusy to może by napoić turbawkę
?

Jeśli dobrze zrozumiałem tamten artykuł, to możliwe jest również uszkodzenie mechaniczne łopatek części zimnej turbiny przez zderzenie z kroplą wody

Czy wstawienie takiej dyszy (pseudogaźnikowej) przy samym kolektorze dałoby ten sam efekt bez ryzyka uszkodzenia turbiny, bo skoro to same plusy to może by napoić turbawkę

-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Pewnie nie jeden kombinował...
Dyszę wtryskową możesz wstawić tylko przed turbawką, bo ten system opiera się na tym że w zbiorniku wody masz takie samo ciśnienie jak w dolocie, a aby wtrysnąć tę wodę to musisz mieć jakąś różnicę ciśnień(a gdybyś miał dyszę w dolocie to ciśnienia byłyby równe), a montując dyszę przed zimną stroną będziesz miał nadciśnienie równe aktualnemu doładowaniu -> oraz dawkę wody proporcjonalną do doładowania
.
A zderzenie kropli z zimnym wirnikiem faktycznie może być kiepskie, dlatego wylot dyszy masz tylko 4x ~1mm , a nie jedną dziurę o przepustowości takiej jak te 4
.
Oczywiście alternatywą za trochę $ jest Aquamist, który działa identycznie jak wtrysk benzyny, tyle że dawkujesz nim wodę. Jest on już podłączany w kolektorze dolotwym.
Dyszę wtryskową możesz wstawić tylko przed turbawką, bo ten system opiera się na tym że w zbiorniku wody masz takie samo ciśnienie jak w dolocie, a aby wtrysnąć tę wodę to musisz mieć jakąś różnicę ciśnień(a gdybyś miał dyszę w dolocie to ciśnienia byłyby równe), a montując dyszę przed zimną stroną będziesz miał nadciśnienie równe aktualnemu doładowaniu -> oraz dawkę wody proporcjonalną do doładowania

A zderzenie kropli z zimnym wirnikiem faktycznie może być kiepskie, dlatego wylot dyszy masz tylko 4x ~1mm , a nie jedną dziurę o przepustowości takiej jak te 4

Oczywiście alternatywą za trochę $ jest Aquamist, który działa identycznie jak wtrysk benzyny, tyle że dawkujesz nim wodę. Jest on już podłączany w kolektorze dolotwym.
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
Można np. wykombinować tak że jakaś pompa elektryczna, plus regulator ciśnienia ustawiony na ciśnienie troche wyższe niż doładowania, no i włączane to wszystko przez tylko gdy jest doładowanie
ale nie wiem jaką pompę można dać... taka od sprwyskiwaczy ma za małe ciśnienie
ale nie wiem jaką pompę można dać... taka od sprwyskiwaczy ma za małe ciśnienie

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Re: Doładowanie wodą?
Temat był już poruszany. IMO nie widzę żadnych plusów tego rozwiązania w stosunku do powiększonego IC.Yannick pisze:Próbował już ktoś takich rzeczy: http://www.geocities.com/MotorCity/3191 ... oost1.html
??
Nie żebym chciał, ale to dość ciekawe...... Co myślicie?
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Powiększony IC to większy lag, i na pewno nie wpłynie znacznie na oziębienie zawartości komory spalania, co jest jednym z najważniejszych skutków wtrysku wody.
To już jest trochę poza tematem, ale testował ktoś z Was natrysk cieczy chłodzącej na intercooler? Bo właściwie można byłoby to jakoś amatorsko zorganizować, ale czy da to naprawdę wymierny efekt?.
To już jest trochę poza tematem, ale testował ktoś z Was natrysk cieczy chłodzącej na intercooler? Bo właściwie można byłoby to jakoś amatorsko zorganizować, ale czy da to naprawdę wymierny efekt?.
-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Po pierwsze, to przetestuj kiedyś osobiście wpływ zwiększonego IC na większy lag, bo w przypadku gdy nie zmieniasz miejsca zamocowania IC różnica jest niezauważalna [inaczej to wygląda, gdy jednocześnie zmienia się położenie IC i wydłuża (zwykle bardzo znacznie) przewody dolotowe].Yannick pisze:Powiększony IC to większy lag,
A na co wpływa IC Twoim zdaniem? I po co montuje się powiększone IC?Yannick pisze: i na pewno nie wpłynie znacznie na oziębienie zawartości komory spalania, co jest jednym z najważniejszych skutków wtrysku wody.
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Logicznie rzecz biorąc większy intercooler montuje się, żeby powietrze trafiające do cylindrów miało jeszcze niższą temperature - chłodniejsze powietrze to jego większa gęstość, a co za tym idzie większa wartość energetyczna uzyskana ze spalania mieszanki paliwowo-powietrznej...Yaninnya pisze:A na co wpływa IC Twoim zdaniem? I po co montuje się powiększone IC?
Czy jakoś tak

-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
Co do laga to nie będę walczył, bo faktycznie sugerowałem się tylko teorią i opiniami znalezionymi w necie.
. Miałem na myśli, że zimniejsze powietrze (przy większym intercoolerze), czyli większa ilość tlenu nie oziębia mieszanki, wręcz przeciwnie podnosi temperaturę przez umożliwienie spalenia większej ilości paliwa, które normalnie chłodziłoby cylinder. Pod tym względem na pewno wtrysk wody jest wydajniejszy.
Źle to określiłem, mój błądYannick napisał:
i na pewno nie wpłynie znacznie na oziębienie zawartości komory spalania, co jest jednym z najważniejszych skutków wtrysku wody.
A na co wpływa IC Twoim zdaniem? I po co montuje się powiększone IC?

Ostatnio zmieniony śr gru 28, 2005 1:18 pm przez Yannick, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Większy IC obniża temperaturę powietrza doładowanego. Nie wiem, skąd czerpiesz informacje, ale opinia, że duży IC podnosi temperaturę powietrza doładowanego, jest, delikatnie powiedziawszy, dość poważnym rozminięciem się z prawdą. Zresztą, gdyby IC zwiększały temperaturę powietrza doładowanego, jaki byłby sens ich stosowania?Yannick pisze: Miałem na myśli, że zimniejsze powietrze (przy większym intercoolerze), czyli większa ilość tlenu nie oziębia mieszanki, wręcz przeciwnie podnosi temperaturę umożliwiając spalenie większej ilości paliwa, które normalnie chłodziłoby cylinder. Pod tym względem na pewno wtrysk wody jest wydajniejszy.
Dodatkowo dodam, że optymalną temperaturą powietrza w kolektorze ssącym jest ok. 30 - 35 st. C. Dalsze jej obniżanie powoduje spadek mocy silnika.
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
oj chyba się nie zrozumieliście (albo ja to inaczej odebrałem)...Yaninnya pisze:Większy IC obniża temperaturę powietrza doładowanego. Nie wiem, skąd czerpiesz informacje, ale opinia, że duży IC podnosi temperaturę powietrza doładowanego, jest, delikatnie powiedziawszy, dość poważnym rozminięciem się z prawdą.

moim zdaniem Yannic miał na myśli:
większy intercooler => zimniejsze powietrze => więcej tlenu => większa energia ze spalania => więcej ciepła w cylindrze
skracając:
większy intercooler => więcej ciepła w cylindrze

proszę mnie poprawić jak źle zrozumiałem
