Autodiagnoza

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Re: Autodiagnoza

Post autor: dj_o »

takie testy można wykonać też dla innych el. układu wtryskowego, pozostałe wtryski, zawór dodatkowego powietrza itd.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
adrian055
Spamer :P
Posty: 504
Rejestracja: czw maja 14, 2009 9:17 am
Miejscowość: Gorlice
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: adrian055 »

a moglbys podeslac inne wskazowki jak je wykonac? jeski masz jakis skan , bo innym uzytkownikom tez sie to przyda:):)
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Autodiagnoza

Post autor: BARTEKcoupe »

Wywala mi błąd 3232 ktoś wie może co to za nowość bo nigdzie nic na jego temat nie mogę znaleźć
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
gerg
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: pn lip 27, 2009 5:41 pm
Miejscowość: Miłosław
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: gerg »

Witam
Wczorajszego wieczoru ukonczyłem montowanie intercoolera od mastera w swoim punto
Wygląda to przezajefajnie , co raduje moja duszę
Dlaczego odzywam sie w tym temacie? a mianowicie radośc ma została pomniejszona o palącą sie kontrolke(marchewkę) na desce
Musiałem widocznie coś nagrzebać bądź to ruszając instalacją albo jeszcze co innego.
Wyszukałem sposób diagnozowania poprzez zwieranie mostka w złączu diagnostycznym na około 5 sek. w celu wyspowiadania sterownika no i własnie.
Włączam sobie stacyjke marchewka sie świeci, zwieram złącze na 5sek. kontrolka gaśnie czekam a tu nic , nic nie mryga.
Robilem to kilka razy z róznymi czasami troszkę dlużej i krócej niz 5 sek. no i ciągle to samo,gaśnie i nic po za tym.
Gdzie jest problem? czy robie coś nie tak?
Eagle
Aktywny użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
Miejscowość: Gdansk
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Autodiagnoza

Post autor: Eagle »

gerg pisze:Witam
Wczorajszego wieczoru ukonczyłem montowanie intercoolera od mastera w swoim punto
Wygląda to przezajefajnie , co raduje moja duszę
Dlaczego odzywam sie w tym temacie? a mianowicie radośc ma została pomniejszona o palącą sie kontrolke(marchewkę) na desce
Musiałem widocznie coś nagrzebać bądź to ruszając instalacją albo jeszcze co innego.
Wyszukałem sposób diagnozowania poprzez zwieranie mostka w złączu diagnostycznym na około 5 sek. w celu wyspowiadania sterownika no i własnie.
Włączam sobie stacyjke marchewka sie świeci, zwieram złącze na 5sek. kontrolka gaśnie czekam a tu nic , nic nie mryga.
Robilem to kilka razy z róznymi czasami troszkę dlużej i krócej niz 5 sek. no i ciągle to samo,gaśnie i nic po za tym.
Gdzie jest problem? czy robie coś nie tak?
prawdopodobnie zwierasz nie te kable co trzeba :)
sa 3 kabelki hehe i z tego co pamietam jakas linie zwiera sie do masy znajde to zapodam ktory z ktorym zwierac
a po za tym sprawdz polaczenia kostka diagnostyczna - ECU
Punto GT 2.0 8VT
Awatar użytkownika
Rafalinek
Użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 6:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Autodiagnoza

Post autor: Rafalinek »

trzeba zewrzeć niebiesko-biały z czarnym na około 5sek. :D
Punto GT1
Punto GT2[*]
Kropek na PJ
gerg
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: pn lip 27, 2009 5:41 pm
Miejscowość: Miłosław
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: gerg »

Zwierałem te co trzeba
Prostsza diagnoza jest tylko chyba w starszych Oplach
Już wszystko jest git
A teraz powiem co zrobiłem : zdemontowałem filtr powietrza i poprawiłem wszystkie kostki z przodu silnika a także podmieniłem przepływkę. Ne dało to nic nadal kontrolka się świeciła na pracującym silniku. następnie ustawiłem rozrząd na punkty i ustawiłem na nowo czujnik fazowy bo nie celował idealnie na kreseczkę na szkiełku , w tym czasie miałem rozłączony akumulator .
Po złożeniu wszystkiego do kupy po odpaleniu kontrolka zgasła , i co dalej komputer zaczął reagować na zwieranie pinów we wtyczce i miga aż miło
Wymigał mi 1256 czyli czujnik wału korbowego, lecz z tego co się orientuję ten błąd jest zawsze gdy silnik jest nieuruchomiony i czujnik nie generuje w tym czasie sygnału.
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Autodiagnoza

Post autor: BARTEKcoupe »

gerg pisze:Zwierałem te co trzeba

Wymigał mi 1256 czyli czujnik wału korbowego, lecz z tego co się orientuję ten błąd jest zawsze gdy silnik jest nieuruchomiony i czujnik nie generuje w tym czasie sygnału.
Jak wymigał to znaczy że coś nie halo. Jeśli nie ma błędów to miga że brak błędów :wink:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: Autodiagnoza

Post autor: JARO_Cz-wa »

BARTEKcoupe pisze:
gerg pisze:Zwierałem te co trzeba

Wymigał mi 1256 czyli czujnik wału korbowego, lecz z tego co się orientuję ten błąd jest zawsze gdy silnik jest nieuruchomiony i czujnik nie generuje w tym czasie sygnału.
Jak wymigał to znaczy że coś nie halo. Jeśli nie ma błędów to miga że brak błędów :wink:
Tym bym się nie przejmował zbytnio. Jest dokładnie tak jak napisał kolega gerg - na postoju sterownik może wygenerować ten błąd, zależy to pewnie od ustawienie koła ze znacznikami względem czujnika.
U mnie na skanerze diagnostycznym też kiedyś wyskoczył ten błąd, ale diagnosta tłumaczył to tym, że silnik stoi - w czasie pracy było ok. Od ponad 1,5 roku czujnika nie dotykałem i dalej jeżdze :D
Obrazek
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: Autodiagnoza

Post autor: MARCIN »

siema , zrobiłem dziś autodiagnoze i wywaliło mi kod 1255- rozrząd wymieniony,niby czujnik ustawiony a nie jedzie jak trzeba nie wiem gdzie jest problem wiec pytam o wszystko,czy czujnik mógł sie przestawić? i jak go ustawić
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
gerg
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: pn lip 27, 2009 5:41 pm
Miejscowość: Miłosław
Auto: Punto GT

Re: Autodiagnoza

Post autor: gerg »

Miałem podobną sytuacje po zdemontowaniu głowicy.
Ustawiłem rozrząd z czujnikiem jak instrukcja kazała i zaświecił się ten błąd.
Starałem się kręcić czujnikiem troszkę w lewo i w prawo z nadzieją że trafie na odpowiednie miejsce i kontrolka zgaśnie ale nic.
Ustawiłem czujnik w stosunku do wałka rozrządu z przestawieniem o 180 stopni i kontrolka zgasła za pierwszym uruchomieniem.
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Re: Autodiagnoza

Post autor: JARO_Cz-wa »

gerg pisze:Miałem podobną sytuacje po zdemontowaniu głowicy.
Ustawiłem rozrząd z czujnikiem jak instrukcja kazała i zaświecił się ten błąd.
Starałem się kręcić czujnikiem troszkę w lewo i w prawo z nadzieją że trafie na odpowiednie miejsce i kontrolka zgaśnie ale nic.
Ustawiłem czujnik w stosunku do wałka rozrządu z przestawieniem o 180 stopni i kontrolka zgasła za pierwszym uruchomieniem.
Ja za każdym razem jak zdejmowałem pasek to po późniejszym ustawieniu na znaki wału, wałka rozrządu i czujnika, nie miałem żadnych błędów. Zwróć uwagę może na to, żeby prawidłowo określić znaczniki czujnika (kreska na plastikowej szybce i nacięcie na wirującym metalowym kółku) :idea:
Obrazek
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: Autodiagnoza

Post autor: MARCIN »

ok,dzieki koledzy bede prubował.jak sie uda to w czwartek a jak nie to zostawie to na weekend.
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
Bicy
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: pn maja 04, 2009 11:45 am
Miejscowość: Biała Podlaska
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Autodiagnoza

Post autor: Bicy »

a u mnie po złaczeniu czarnego i niebiesko-białego nic sie nie dzieje nic nie mruga :| podobno komputer tez nie chciał połączyc sie z samochodem :cry: wiece może w czym jest problem? :niewiem:
Turbo :*
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: Autodiagnoza

Post autor: BARTEKcoupe »

w którym miejscu masz wtyczkę, bo można się pomylić? Jak przekręcasz kluczyk to świeci się kontrolaka wtrysku czerwona?
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
ODPOWIEDZ