układ dolotowy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: układ dolotowy

Post autor: MARCIN »

spoko,z mojej strony bez napinki.jestem ciekaw jak inni koledzy montują swoje filterki,skoro pod maską punciaka cieżko znaleść miejsce na stozek zachowując klime,mając IC z renault master,i kilku przerobionych wezy od chłodnicy wody(płynu).manewrowac takim weżem lub rurą którą mamy doprowadzić zimne powietrze do silnika to trzeba chyba być magikiem.a w planach jest niewielki otwór sna przodzie maski,który powinien polepszyc warunki pracy filtra.
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: układ dolotowy

Post autor: turbomaniak »

Albo sie wyprowadza stozek w zimne miejsce albo zostawia sie seryjny filtr, coz z tego ze zalozy sie mega cooler jak turbo bedzie ciaglo powietrze dobrze podgrzane przez chlodnice i silnik, jedno przeczy drugiemu :cisza:
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: układ dolotowy

Post autor: MARCIN »

to po co jest te forum? chyba po to zeby przedstawiac swoje mody,konsultowac je i wybierac jak najlepsze rozwiązania!!! wiec nie widze sensu modyfikowania auta w którym jezdzi seryjny filtr,no i to jest chyba jeden z pierwszych punktów polepszania warunków pracy silnika jaką powinno sie robić.Zmiana dolotu z serii na jakis sportowy. pozatym jak juz wczesniej wspomnialem w masce bedzie otwór doprowadzający powietrze z zewnatrz,kol. wydechowy owiniety tasmą i jeszcze cos tam.
watpie ze seriia bedzie tym lepszym rozwiązaniem. trzeba tez brac pod uwage kompromisy,nie wszystko da sie idealnie rozwiazac. pozdro
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Re: układ dolotowy

Post autor: hz10 »

niestety ale seryjna puszka to najlepsze rozwiązanie w tym samochodzie
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: układ dolotowy

Post autor: turbomaniak »

to po co jest te forum? chyba po to zeby przedstawiac swoje mody,konsultowac je i wybierac jak najlepsze rozwiązania!!!
No to wlasnie tlumaczymy Ci jak bykowi na granicy ze pod maska jest cieplo i ze lepszym rozwiazaniem bedzie zostawienie seryjnego filtra lub stozek wyprowadzony tam gdzie nie bedzie podgrzewanego powietrza a Ty ciagle swoje. Nawet jak zrobisz dziure w mace a nie odseparujesz tego od reszty komory silnikowej to bedzie ciaglo cieply wiaterek.
Awatar użytkownika
BARTEKcoupe
Spamer :P
Posty: 793
Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Auto: Inne

Re: układ dolotowy

Post autor: BARTEKcoupe »

Stożka nawet nie opłaca się zakładać do auta z np. ic z mastera. Jest tak duży i dobrze chłodzi że nie wiem czy odseparowanie stożka obniży temperaturę o 2 stopnie :cisza:
seryjna pucha plus wkładka, to najlepsze rozwiązanie :wink:
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss :)
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: układ dolotowy

Post autor: MARCIN »

chyba wy bardziej sie napinacie niż ja. ma ktoś z was jakieś wykresy jakieś przeprowadzone testy dla potwierdzenia tego ze seriia jest lepsza.czy to tylko wasze przypuszczenia? sam jestem ciekaw zrobie se jakies pomiary jezeli chodzi o temp. zasysanego powietrza na seryjnym i sport filtrze.
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: układ dolotowy

Post autor: simon1989 »

MARCIN pisze:chyba wy bardziej sie napinacie niż ja. ma ktoś z was jakieś wykresy jakieś przeprowadzone testy dla potwierdzenia tego ze seriia jest lepsza.czy to tylko wasze przypuszczenia? sam jestem ciekaw zrobie se jakies pomiary jezeli chodzi o temp. zasysanego powietrza na seryjnym i sport filtrze.
Słusznie. Porównaj to, bo jestem pewien, że nikt tego jeszcze nie zrobił.
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: układ dolotowy

Post autor: uniak 1.4T »

moze inaczej podejdzmy do tematu skoro juz taka ostra dyskusja wybuchła
jako ze jest to turbo forum mowimy nie zagłebiamy sie w wolnossaki, kazdy gdzies podswiadomie przedstawia swoje agrumenty w oparciu o to jakie zapotrzebowanie ma silnik doładowany, wszyscy wiemy ze jest to jak najwieksza masa powietrza najlepiej jak najbardziej zimnego i teraz tak:

- jesli ktos pozostaje przy serii (seryjny icek, cisnienie doładowania) i zakłada stozek na przepływke to mozna by sie zgodzic ze to powietrze bedzie w jakims niewielkim stopniu ogrzane

- jednak jesli ktos przebudowuje układ dolotowy, zmienia icek, orurowanie a do tego daje sobie stozek na przepływke bo chce miec wiecej miejsca pod maska, to przepraszam bardzo ale po jaka cholere ktos sie czepia ze to jest idiotyczne bo mu bedzie grzało powietrze, skoro ma na tyle zmieniony dolot ( kilka razy wiecej zimniejszego powietrza) ze chocby sobie ten stozek załozył na kolektor wydechowy nic mu to nie zaszkodzi

dyskusja byłaby sensowna gdybysy rozmawiali o jednostkach wolnossących
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: układ dolotowy

Post autor: MARCIN »

pozdro. odezwe sie po przeprowadzeniu jakiegos sensownego testu jezeli chodzi o zasysane powietrze!
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Re: układ dolotowy

Post autor: turbomaniak »

Jakie testy :?: :!: To jest bardziej niz oczywiste ze jak bedziesz mial stozek na przeplywce powietrze bedzie cieplejsze niz na seryjnej puszcze ktora powietrze ciagnie z przed chlodnicy :cisza:
Awatar użytkownika
chemmist
Zaawansowany użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: wt sie 02, 2005 12:02 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Piaseczno

Re: układ dolotowy

Post autor: chemmist »

hz10 pisze:niestety ale seryjna puszka to najlepsze rozwiązanie w tym samochodzie
otóż to, a jak ktoś chce poprawić przepływ niech zainwestuje w sportowa wkładkę puchy. Ja kupiłem już punciaka oczywiście ze stożkiem na przepływce, teraz wsadzam ori puchę z wkładką pseudo sportową. IMO podstawowa zaleta jest taka że pucha filtra dobrze izoluje go od silnika i chłodnicy
F.I.A.T. : Fabbrica Italiana Automobili Turbocompresse
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: układ dolotowy

Post autor: simon1989 »

Podsumowuja nie konczaca sie rozmowe mozna zapisac, ze:
oryginalny airbox jest lepszy od stozka na przeplywce, bo izoluje od ciepla i ciagnie powietrze z obszaru przy zderzaku.
Stozek na przeplywce jest do niczego, bo zaciaga bardzo cieple powietrze z otoczenia silnika.
Stozek bylby lepszy gdyby byl wyciagniety w to miejsce skad pobiera powietrze Airbox.
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

Re: układ dolotowy

Post autor: MARCIN »

Siemka,zrobiłem nową rure o wiekszej średnicy od turbo do IC mastera, oczywiście z nierdzewki,ale mam mały problem. Średnica rury z jakiej ją zrobiłem to na całości 48,5mm z redukcją od strony mastera na 60,3mm. Ten problem polega na tym że nie moge dostać weża o średnicy wewnetrznej 48,5mm co bardzo mnie wku... bo juz bym se pośmigał a tu nic. kupiłem kawałek 50mm ale wiadoma rzecz że za duża średnica na turbo jak i na rure. może ma ktoś z was taki łącznik lub kawałek jakiegoś weża o tej średnicy,bede wdzieczny za pomoc! czekam na jakies wskazówki-pozdro
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
uniak 1.4T
Spamer :P
Posty: 522
Rejestracja: pt cze 12, 2009 11:04 am
Miejscowość: Mysłowice
Auto: Punto GT

Re: układ dolotowy

Post autor: uniak 1.4T »

owin to tasma na odpowiednia srednice na odcinku takim na jakim nałożysz złączke
ODPOWIEDZ