łożyska przednie
-
marcin77
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
łożyska przednie
jakie łożyska (przód) pasują oprócz oryginalnych do UT, w InterCars wychodzi 65 za sztuke, chyba że po 2 w tej cenie sprzedają
, lub za ile ostatnio kupowaliście 
lancia dedra 2.0t
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Nie kupowałem ale zadzwoniłem i za 123 zł SKF a za 48 zł polskie jakieś
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Ja dzwoniłem do firmy co zajmuje się strict łóżyskami
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
marcin77 pisze:kupiłem, 42pln sztuka, podobno takie same jak palio,siena
Tylko jest jedno pytanie ale moze to nie ma znaczenia
W UT wymiary łożyska to:
Średnica wewnętrzna [mm]: 35
Średnica zewnętrzna [mm]: 68
Szerokość [mm]: 37
Ciężar [kg]: 0,650
a w palio weekend:
Średnica wewnętrzna [mm]: 34,976
Średnica zewnętrzna [mm]: 68,015
Szerokość [mm]: 37
Ciężar [kg]: 0,650
Czy te różnice będą mieć znaczenie czy nie??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Kabelki powinny iść od Mikroplexa jezeli dobrze pamiętam.
Sprzwdz które to przewody i podłączna krótko
Sprzwdz które to przewody i podłączna krótko
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
ziuzio
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Ja łożyska FŁT(dobre bo polskie
) kupuję po 30zł, takie same są w Fiacie Ritmo(oprócz wersji Abarth).
Z wymianą jest trochę roboty, potrzeba kluczy:
30,17,12,13,DUŻY młot lub jakaś prasa.
Po zdjęciu koła zdejmujesz zacisk razem z jarzmem, potem tarczę hamulcową(ale zanim zdejmiesz hamulce to odkręcasz tą centralną śrubę na 30-tkę). Odpinasz potem McPhersona od zwrotnicy i wyjmujesz przegub z piasty. Teraz możesz już się zabrać za wymianę łożyska, ale jest to trudniejsze, lepiej wypiąć zwrotnicę z gałki kierownicy oraz od wahacza-wtedy masz zwrotnicę z łożyskiem i piastą do "pełnej dyspozycji"
.
Aby wymienić łożysko w zwrotnicy najpierw wybijasz piastę, prawdopodobnie wypadnie razem z jedną szalką łożyską(trzeba potem tą szalkę jakoś zdjąć-najlepiej najpierw lekko ją odsunąć młotkiem i przecinakiem, a potem ściągać łyżkami). Jak już masz wywaloną piastę wyjmujesz taki duży pierścień Seger'a trzymający łożysko(z reguły trzeba go podlać jakimś WD-40). Teraz walisz ile wlezie żeby wybić stare łozysko ze zwrotnicy. Jak już uda Ci się wybić łożysko, to miejsce w które ono wchodzi czyścisz "drobnym" papierem ściernym. Następnie wbijasz nowe łożysko przy użyciu starego łożyska(tak aby wbijać nowe łożysko "obudową" zewnętrzną a nie klepać młotem po szalce ponieważ wtedy zniszczysz nowe bieżnie w łożysku). Teraz wkładasz pierścień Seger'a na swoje miejsce i sprawdzasz czy na pewno dobrze wszedł do rowka
. Kolejnym trudnym etapem jest wbicie piasty w nowe łożysko-aby to zrobić tym razem musisz podeprzeć szalkę z przeciwnej strony z której będziesz wbijał piastę(ponieważ przy wbijaniu piasty jedna szalka łożyska poprzez kulki opierałaby się o bieżnie łożyska, a podparcie przeciwnej szalki zapobiega temu:)).
Resztę składasz już w odwrotnej kolejności niż rozbierałeś
Z wymianą jest trochę roboty, potrzeba kluczy:
30,17,12,13,DUŻY młot lub jakaś prasa.
Po zdjęciu koła zdejmujesz zacisk razem z jarzmem, potem tarczę hamulcową(ale zanim zdejmiesz hamulce to odkręcasz tą centralną śrubę na 30-tkę). Odpinasz potem McPhersona od zwrotnicy i wyjmujesz przegub z piasty. Teraz możesz już się zabrać za wymianę łożyska, ale jest to trudniejsze, lepiej wypiąć zwrotnicę z gałki kierownicy oraz od wahacza-wtedy masz zwrotnicę z łożyskiem i piastą do "pełnej dyspozycji"
Aby wymienić łożysko w zwrotnicy najpierw wybijasz piastę, prawdopodobnie wypadnie razem z jedną szalką łożyską(trzeba potem tą szalkę jakoś zdjąć-najlepiej najpierw lekko ją odsunąć młotkiem i przecinakiem, a potem ściągać łyżkami). Jak już masz wywaloną piastę wyjmujesz taki duży pierścień Seger'a trzymający łożysko(z reguły trzeba go podlać jakimś WD-40). Teraz walisz ile wlezie żeby wybić stare łozysko ze zwrotnicy. Jak już uda Ci się wybić łożysko, to miejsce w które ono wchodzi czyścisz "drobnym" papierem ściernym. Następnie wbijasz nowe łożysko przy użyciu starego łożyska(tak aby wbijać nowe łożysko "obudową" zewnętrzną a nie klepać młotem po szalce ponieważ wtedy zniszczysz nowe bieżnie w łożysku). Teraz wkładasz pierścień Seger'a na swoje miejsce i sprawdzasz czy na pewno dobrze wszedł do rowka
Resztę składasz już w odwrotnej kolejności niż rozbierałeś
-
marcin77
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
ziuzio pisze:Ja łożyska FŁT(dobre bo polskie) kupuję po 30zł, takie same są w Fiacie Ritmo(oprócz wersji Abarth).
Z wymianą jest trochę roboty, potrzeba kluczy:
30,17,12,13,DUŻY młot lub jakaś prasa.
Po zdjęciu koła zdejmujesz zacisk razem z jarzmem, potem tarczę hamulcową(ale zanim zdejmiesz hamulce to odkręcasz tą centralną śrubę na 30-tkę). Odpinasz potem McPhersona od zwrotnicy i wyjmujesz przegub z piasty. Teraz możesz już się zabrać za wymianę łożyska, ale jest to trudniejsze, lepiej wypiąć zwrotnicę z gałki kierownicy oraz od wahacza-wtedy masz zwrotnicę z łożyskiem i piastą do "pełnej dyspozycji".
Aby wymienić łożysko w zwrotnicy najpierw wybijasz piastę, prawdopodobnie wypadnie razem z jedną szalką łożyską(trzeba potem tą szalkę jakoś zdjąć-najlepiej najpierw lekko ją odsunąć młotkiem i przecinakiem, a potem ściągać łyżkami). Jak już masz wywaloną piastę wyjmujesz taki duży pierścień Seger'a trzymający łożysko(z reguły trzeba go podlać jakimś WD-40). Teraz walisz ile wlezie żeby wybić stare łozysko ze zwrotnicy. Jak już uda Ci się wybić łożysko, to miejsce w które ono wchodzi czyścisz "drobnym" papierem ściernym. Następnie wbijasz nowe łożysko przy użyciu starego łożyska(tak aby wbijać nowe łożysko "obudową" zewnętrzną a nie klepać młotem po szalce ponieważ wtedy zniszczysz nowe bieżnie w łożysku). Teraz wkładasz pierścień Seger'a na swoje miejsce i sprawdzasz czy na pewno dobrze wszedł do rowka. Kolejnym trudnym etapem jest wbicie piasty w nowe łożysko-aby to zrobić tym razem musisz podeprzeć szalkę z przeciwnej strony z której będziesz wbijał piastę(ponieważ przy wbijaniu piasty jedna szalka łożyska poprzez kulki opierałaby się o bieżnie łożyska, a podparcie przeciwnej szalki zapobiega temu:)).
Resztę składasz już w odwrotnej kolejności niż rozbierałeś
przekonałeś mnie
lancia dedra 2.0t
