
skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
Zastanawia mnie to bo po co będę grzebał się w tej jak potem zamienię na 1.6 

Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
Na moje nie pasuje. Wszakże różnica w średnicy tłoka jest spora. Zresztą po co te kombinacje?wsk pisze:Chyba tak sam sie nad tym zastanawiam.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
Jutro jak zdaze to porownam obie z 1.4n/a i 1.3t bo z 1.4 n/a nabylem ostatnim czasem. Bedzie foto.
Edit:
Dzisiaj udalo sie zdobyc chwile czasu na porownanie glowic z 1.3T i 1.4n/a i fotka uszczelki z 1.6:
Edit:
Dzisiaj udalo sie zdobyc chwile czasu na porownanie glowic z 1.3T i 1.4n/a i fotka uszczelki z 1.6:
- Załączniki
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
Dalej:
- Załączniki
Ostatnio zmieniony sob lip 18, 2009 4:19 pm przez wsk, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
I dalej porownanie uszczelek z 1.3T i 1.6n/a, widac golym okiem roznice w srednicach tlokow po uszczelakch. Ogolnie powinna pasic z 1.4n/a do 1.6n/a tak samo jak do 1.3T+przerobka obiegu wody bo inny termostat.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
Mam pytanie co do uszczelnienia miedzy glowica a obudowa walka. Za pierwszym razem jak to robilem to wpakowalem uszczelke papierowa(tylko takie sprzedaja, aso tez), posmarowalem towotem i zakrecilem. Po uruchomieniu silnika w jednym miejscu, miedzy srubami miedzy tymi elementami olej plynal z predkosci mniej wiecej splywajacej kropli po pionowej szybie. Kupilem ostatnio kolejna uszczelke papierowa(innej firmy) i silikon Reinza. Interesuje mnie jak bedziesz to skladal co tam zrobisz? Czy bedziesz szlifowal glowice i obudowe walka na frezarce by wyzbyc sie wszelkich nierownosci miedzy tymi elementami? Czy macie moze rade co ja powinienem zrobic? Czy dac silikon od dolu, od gory i w srodek uszczelke, czy dac sam silikon? Czy moze zrobic cos jeszcze innego?
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
Hmmm... Ja zawsze ta uszczelke kupowałem z kringielitu i bez zadnego siliconu i bylo ok. Ostatnio ino dalem z obydwu stron reinza czarnego pod dekiel zaworow w Dedrze i tez jest ok. Pod glowiczke daj raczej sama uszczlek jak jest z kringielitu, a jak jest z papieru taka cieniutka to mozesz dac troszke po obu stronach uszczelki.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
Ja pod głowiczką mam papierową uszczelkę i dałem silikon na głowice a potem uszczelkę i wszystko ladnie trzyma.
Pod dekiel kup uszczelkę od PuntoGT jest grubsza chyba i tez dobrze trzyma.
Pod dekiel kup uszczelkę od PuntoGT jest grubsza chyba i tez dobrze trzyma.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
W kazdym badz razie jak dobrze wyczyscisz, odtluscisz obydwie powierzchnie i dasz reinza to na bank bedzie trzymac, kiedys dalismy na samym reinzu dekiel od zaworow to nie dalo sie go pozniej oderwac
.

Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Spamer :P
- Posty: 604
- Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Puławy
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
Jak bede to robil(niepredko), to dam na samym Reinzu. Napisze jaki efekt. Dziekuje za pomoc.
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 221
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 8:27 pm
- Miejscowość: Stara Kiszewa
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
Pytałem w innym temacie ale odpowiedzi nie dostałem: czy zapłon trzeba przenieść z GTka czy można jakoś wykorzystać to co jest w serii w 1.6? Pytanie skierowane do posiadaczy nie tylko silników 1.6 ale i N/A z turbawką.
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
Ja osobiscie jeszcze z tym nie walcze bo powoli kompletoje graty. Ale mysle ze na odpalenie i dotarcie zostawie wszytsko z 1.3T caly komputer w trysku i zaplonu czy bedzie palec i rozdzielacz i microplex, nastepnie wejdzie VEMS i wtedy przeskocze na zaplon z punto 1.6 zeby pozbyc sie palca i rozdzielacza tylko ta podwojna czarna cewka z punto 1.6 n/a i czujniki lub z PGT. A tak przy okazji bo nawet nie wiem co bedzie lepsze osobne cewki na kazda swiece czy dwie podwojne czy jedna poczworna???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
To jest to samo, dwie czy jedna
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 209
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 3:25 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Poznań
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
osobne cewki bo nie musisz kabli zmieniać i nie ma takich zakłóceń jakie leci od kabli WN
- Junak
- Obserwator
- Posty: 12
- Rejestracja: pt paź 23, 2009 1:01 pm
- Miejscowość: Wa-wa/Olsztyn
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Wa-wa/Olsztyn
Re: skladamy 1.6T - mini relacja, prosba o sugestie i porady
Witam. Małe pytanko odnośnie skrzyni biegów w tym silniku 1.6 od Tempry. Tam jest bodajże C513? Jak na razie mam auto wolnossące, ale myślę nad doładowaniem w przyszłości. I teraz pytanko: jaki maksymalny moment obrotowy (w praktyce) może przenosić skrzynia C513? Zobaczcie tutaj, na samym dole:
http://www.fptpowertrain.com/eng/applic ... _eu_sa.htm
Ja mam w swoim aucie skrzynkę C514, dla której też max torque (wg strony w/w) wynosi 150Nm. Podejrzewam, że to dane zalecane przez producenta, wiadomo że przeniesie większy moment. Sprzęgła w to nie mieszam bo można zrobić na zamówienie, interesuje mnie sama skrzynia. Załóżmy, że przyjdzie jej przenosić 230Nm... Ile wtedy wytrzyma zanim się rozsypie? Czyli konkretnie jakie współczynniki bezpieczeństwa przekładni zębatych/łożysk fiat stosował? Może macie bogatszą wiedzę na ten temat. Pozdro
http://www.fptpowertrain.com/eng/applic ... _eu_sa.htm
Ja mam w swoim aucie skrzynkę C514, dla której też max torque (wg strony w/w) wynosi 150Nm. Podejrzewam, że to dane zalecane przez producenta, wiadomo że przeniesie większy moment. Sprzęgła w to nie mieszam bo można zrobić na zamówienie, interesuje mnie sama skrzynia. Załóżmy, że przyjdzie jej przenosić 230Nm... Ile wtedy wytrzyma zanim się rozsypie? Czyli konkretnie jakie współczynniki bezpieczeństwa przekładni zębatych/łożysk fiat stosował? Może macie bogatszą wiedzę na ten temat. Pozdro