Wałek rozrządu

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Wymien tylko uszczelniacz walka...bo na starym nie warto 2 razy pozniej robic :wink:
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

ciemol nie wprowadzaj ludzi w blad bo ten silnik na fotce to jest 1.0 :!:

Zeby wymienic walek musisz odkrecic cala jego obudowe i dopiero go wyciagniesz
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

oki i o to mi chodziło, zakładam seryjny 1.3 od zibiego jest naprawde w super stanie a mój to klekoce jak ciągnik
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

turbomaniak pisze:ciemol nie wprowadzaj ludzi w blad bo ten silnik na fotce to jest 1.0 :!:

Zeby wymienic walek musisz odkrecic cala jego obudowe i dopiero go wyciagniesz
przejrzyj haynessa jak masz, przy silnikach 1.3 1.4 przy opisie wymiany wałka sa takie własnie zdjecia
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Moze jest bład. Aby w 1,3 czy 1,4 wymienić wałek trzeba zdjać nasade głowicy czy jak kto woli obudowe wałka rozrządu i dopiero wyjmie wałek.

Wałek wychodzi po odkreceniu kółka rozrządu i całego aparatu zapłonowego właśnie przez aparat.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Post autor: goofer007 »

I Haynes się raczej nie pomylił :evil:
Ciemol chyba jakiegoś ruskiego Haynesa masz :D

//Znalazłem nawet fotkę, którą wstawiłeś (str. 13-22) i opis jest do 1.0
Do UT masz opisane od str. 13-42 :cisza:
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

fajnie ze strona z ktorej to wziałem to było grubo ponad 100.. ale 13-42 na bank :D
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Post autor: goofer007 »

ciemol pisze:fajnie ze strona z ktorej to wziałem to było grubo ponad 100.. ale 13-42 na bank :D
Podawałem ci rozdziałami z Haynesa czyli dajmy na to 13-42 to 167 str. w tym PDF co masz...
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Wałek rozrządu

Post autor: simon1989 »

Podłączam się pod temat i troszeczke muszę wyjasnić żeby nie tworzyc pozniej haosu. Mam 1.4 wolnossace. Cel jest taki: wydech(jeszcze nie wiem jaki, nie mam zadnych zaleznosci matematycznych-szukam), polerowanie kan.dolot., porting glowicy(nie wiem jak czy np. wypolerowac by zmiejszyc promien na lukach, zwezyc do gniazd, czy moze zwezyc do kan. dolot., splanowanie glowicy(nie wiem ile zeby nie wydmuchac uszczelki), przepustnica od volvo 440 i chyba ktos moze mi pomorze w zestrojeniu komputera w tym ustrojstwie.
W tym temacie(nie tworzylem swojego) interesuje mnie sprawa Wałka rozrzadu. Czy moze macie jakies propozycje co do walkow, albo jakies zaleznosci dzieki ktorym mozna dobrac taki i w koncu sklepy ktore takimi walkami handluja lub moze znacie ludzi ktorzy potrafia cos takiego wykonac? Konkretnie szukam walka o perspektywach przeszlosciowych w przypadku tego silnika bez turbo.
Pytam Was bo widze, ze macie pojecie na ten temat i doswiadczenie:)
beza
Aktywny użytkownik
Posty: 198
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 8:08 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Zawiercie

Re: Wałek rozrządu

Post autor: beza »

Jak przyszlosciowy to catcams :wink:
Awatar użytkownika
Abarth
Spamer :P
Posty: 649
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 6:23 pm
Miejscowość: Zawiercie
Auto: Uno 1.3T

Re: Wałek rozrządu

Post autor: Abarth »

Beza CatCams do silnika bez turbo?? Po co przepłacać??

Kolego Przyszłościowy i stosunkowo nie drogi Oryginal od Punta GT :wink:
...::: Italian Pocket Rocket Fiat Uno Turbo MK1 Project
New Episode 500+ In progress
STAGE II 258Km & 311Nm
https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

Obrazek
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Wałek rozrządu

Post autor: simon1989 »

W tej chwili jestem laikiem i przez najblizszy czas moje wypowiedzi moga doprowadzac do smiechu, ale czy to, ze punto gt ma sprezarke nie ma negatywnego wplywu na dzialanie tego walka w silniku wolnossacym, pomiajac to, ze bedzie lepszy od fabrycznego, a po drugie czy zalozenie takiego walka z dlugim czasem otwarcia nie bedzie mialo negatywnego wplywu na sprezanie ktore wzrosnie po splanowaniu glowicy? Swiatek ma taki walek za 760zl. Walek do Punto ma czas otwarcia S/W 275 / 260, a ich walek do uno czas otwarcia S/W 250. Z czego to wynika jaka jest roznica miedzy jednym a drugim, a skolei jaka bylaby roznica jakby to byly silniki wolnossace.
Prosze jezeli mozecie to podzielcie sie ze mna wzorami. Studiuje Mechanike i Budowe Maszyn i jestem od tego zeby liczyc a nie kupowac wałek do: "Fiat Uno 1.4". Mam nadzieje ze mnie rozumiecie?:)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Re: Wałek rozrządu

Post autor: ziuzio »

simon1989 pisze:Podłączam się pod temat i troszeczke muszę wyjasnić żeby nie tworzyc pozniej haosu. Mam 1.4 wolnossace. Cel jest taki: wydech(jeszcze nie wiem jaki, nie mam zadnych zaleznosci matematycznych-szukam), polerowanie kan.dolot., porting glowicy(nie wiem jak czy np. wypolerowac by zmiejszyc promien na lukach, zwezyc do gniazd, czy moze zwezyc do kan. dolot., splanowanie glowicy(nie wiem ile zeby nie wydmuchac uszczelki), przepustnica od volvo 440 i chyba ktos moze mi pomorze w zestrojeniu komputera w tym ustrojstwie.
W tym temacie(nie tworzylem swojego) interesuje mnie sprawa Wałka rozrzadu. Czy moze macie jakies propozycje co do walkow, albo jakies zaleznosci dzieki ktorym mozna dobrac taki i w koncu sklepy ktore takimi walkami handluja lub moze znacie ludzi ktorzy potrafia cos takiego wykonac? Konkretnie szukam walka o perspektywach przeszlosciowych w przypadku tego silnika bez turbo.
Pytam Was bo widze, ze macie pojecie na ten temat i doswiadczenie:)
Polecam książkę "Performance Tuning in Theory & Practice", znajdziesz w google, a jak nie, to mogę Ci podesłać na maila.
Jest tam trochę zależności sprawdzonych rzeczywiście w praktyce:).
Wałek możesz zamówić w firmie Rewar z Krakowa, koszt około 600zł; a jeśli chcesz pewne rozwiązanie to PiperCams lub CatCams:)
simon1989
Spamer :P
Posty: 604
Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:54 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Puławy

Re: Wałek rozrządu

Post autor: simon1989 »

Znalazłem tą książkę(wydanie 1981). Dziekuje za tytuł. Czym różnią się wałki od UT 1.3, UT 1.4, PGT?[konkretnie-wartosci jeżeli mozna:) )
Czy wałek UT(1.3 lub 1.4) tu tez sie nadaje czy nie ma pozytywnego wplywu ze wzgledu na to, ze jest to silnik wolnossacy?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Re: Wałek rozrządu

Post autor: ZibiUT »

Przeczytaj ten wątek od oczątku a znajdziesz wiekszość informacji
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ