Kody błędów Punto 1.4Gt

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

robertss
Obserwator
Posty: 17
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: śląśk

Kody błędów Punto 1.4Gt

Post autor: robertss »

Jestem od niedawna posiadaczem PGT, świeci mi cały czas kontrolka wtrysków, zdiagnozowałem go i wyszły mi błędy. Proszę kolegów o możliwą pomoc od czego powinienem zacząc co sprawdzić aby usunąć usterke.Z góry dziękuję
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Błąd oczytu sygnałów z wałka oraz bład odczytu temperatury silnika.
Skasuj błędy i pojeździj kilka dni i sprawdz ponownie. Jezeli kontrolka wtysku zapali Ci się wcześniej to jedz odrazu na sprawdzenie od czego. Możliwe ze siadaja te czujniki.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
robertss
Obserwator
Posty: 17
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: śląśk

Post autor: robertss »

Dzięki za szybką informacje. Te błędy kasowałem, ale jak tylko ponownie załacze zapłon to błąd wyskakuje znowu. Postaram się jutro zlokalizować te czujniki bo faktycznie nie wiem gdzie są usytuowane.
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

robertss pisze:Dzięki za szybką informacje. Te błędy kasowałem, ale jak tylko ponownie załacze zapłon to błąd wyskakuje znowu. Postaram się jutro zlokalizować te czujniki bo faktycznie nie wiem gdzie są usytuowane.
Czujnik temperatury silnika wkręcony jest w termostat, poniżej masz sposób sprawdzenia go. Natomiast czujnika obrotów wałka to najprawdopodobniej chodzi o czujnik obrótów wału umieszony przy kole pasowym.
robertss
Obserwator
Posty: 17
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: śląśk

Post autor: robertss »

Wielkie dzięki dla kolegów Zibi122 i JARO_Cz-wa. Wiem już od czego zacząć. Dodam że usterek w tym samochodzie było dużo, z większąścią sobie poradziłem, został mi wlaśnie silnik i airbag który też ma błąd który nie mogę skasować, najprawdopodobniej poducha była wystrzelona, a gość dla świętego spokoju poprostu wyciągnął żaróweczke z kontrolki w zegarach. Komunikaty przy diagnozie to:PRE-TENSIONERS:ON;CRASH DATA STORED;ECU SUPPLY VOOLTAGE LOW. Poinformuje o postępach i oczywiście już z góry dziękuję za wszelkie następne informacje
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

czujnik polozenia walka to czujnik fazy wkrecony w blok. ( zasada halla) albo jest zle ustawiony albo faktycznie wymaga wymiany.
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

dr kozioł pisze:czujnik polozenia walka to czujnik fazy wkrecony w blok. ( zasada halla) albo jest zle ustawiony albo faktycznie wymaga wymiany.
więc jeśli to jednak chodzi o ten z przezroczystym oczkiem w oklicy cewki WN to poniżej masz rysunek jak to ustawić na znaki.
robertss
Obserwator
Posty: 17
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: śląśk

Post autor: robertss »

Chciałbym jeszcze raz podziękować za pomoc. Autko opanowane. Jak się okazało czujnik wałka był sprawny, wymagał jedynie regulacji a uszkodzeniu uległ czujnik temperatury. Po wymianie i diagnozie euroscanem błędy udało się wykasować i nie ponawiają się.
Został mi jeszcze AIRBAG.Komunikaty błędów to:PRE-TENSIONERS:ON;CRASH DATA STORED;ECU SUPPLY VOOLTAGE LOW.Nie można normalnie to skasować. Jeśli można o poradę w tym zakresie to z góry dziękuje
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

najpierw trzeba skasowac crash date ale tego nie zrobi ci zwykły elektryk :wink:
robertss
Obserwator
Posty: 17
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: śląśk

Post autor: robertss »

A czy idzie poradzić sobie z tym Euroscanem, czy jest to poważniejsza sprawa. Może jakaś podpowiedź.
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

poważniejsza sprawa:wink: trzeba sie podłączyc albo pod procesor w sensorze albo poprzez piny na sensorze jakbyś miał problem to przyślij naprawie :wink:
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Post autor: goofer007 »

Odświeżam temat, czy po wymianie/regulacji czujnika faz wtrysku w PGT kod błędu powinien sam zniknąć, czy trzeba go jakoś skasować:?:
W książce pisze, że wystarczy odpiąć klemę od akumulatora...
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

goofer007 pisze:Odświeżam temat, czy po wymianie/regulacji czujnika faz wtrysku w PGT kod błędu powinien sam zniknąć, czy trzeba go jakoś skasować:?:
W książce pisze, że wystarczy odpiąć klemę od akumulatora...
Dokładnie, wystarczy na jakies 5 minut odpiąć kleme od aku. Jeśli czujnik jest sprawny i prawidłowo ustawiony, błędu nie będzie w pamięci :idea:
Kasowanie można też oczywiście zrobić bez odpinania klemy, ale trzeba mieć do tego examiner serwisowy lub tym podobny sprzęt :wink:
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

np kts
Awatar użytkownika
goofer007
Spamer :P
Posty: 722
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 8:15 pm
Miejscowość: SZA
Auto: Punto GT

Post autor: goofer007 »

U znajomego w pgt walczymy z tym czujnikiem, był sprawdzany, i niby jest ok, autodiagnoza tez nie wywala błędu czujnika, tylko błąd sygnału czujnika, kable sprawdzone, ustawiany był we wszystkich możliwych pozycjach i kicha :evil:

Rozumiem, że rozrząd trzeba ustawić na znakach i kręcić tym czujnikiem tak, żeby ta czerwona kreska pokrywała się z ...

Bo tam jest jedno szerokie wycięcie i jedno nacięcie między niebieskimi kreskami (n.kreska||pół cm luzu||nacięcie||pół cm luzu||n. kreska)
Załączniki
cz.JPG
cz.JPG (5.28 KiB) Przejrzano 13683 razy
ODPOWIEDZ