http://unoturbo.pl/viewtopic.php?t=639&start=30
Postanowiłem zrobić małe porównanie elementów z silnika 1.6 8v DOHC (SPI) oraz 2.0 8v DOHC (MPI) pochodzących z Fiata Tipo.
Widok ogólny bloków (na pierwszym planie 1.6)
Wysokość bloku 1.6 mierzona od płaszczyzny styku głowicy do płaszczyzny styku miski olejowej
Wysokość bloku 2.0 - mierzone taki sam sposób jak powyżej
Średnica cylindra w bloku 1.6
Średnica cylindra w blok 2.0
Wysokość gładzi cylindra w bloku 1.6
Wysokość gładzi cylindra w bloku 2.0
Wymiar korby sinika 1.6 - niestety mierzony ze sworzniem
Wymiar korby silnika 2.0
Porównanie korb - może niezbyt dokładne, ale korby z 2.0 są dłuższe i masywniejsze (1.6 skręcane na szpilki M8, 2.0 skręcane na śruby M10)
Z pomiarów wynika że różne są średnice panewek na korbach
1.6
2.0