Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo
-
- Obserwator
- Posty: 16
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm
Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo
Witam
Mam taki problem
Wzmocniłem układ hamulcowy wymieniając bębny na zaciski od UT.
Dodatkowo przewody goodridge'a splotka w gumie. Zapodałem nowe przewody hamulcowe ( miedziane na tył od miejsca rozdwojenia przewodów).
Zalałem układ płynem DOT4 i odpowietrzanie.
Przód tryska że miło.
Tył sączy i to słabo.
Pedał hamulca po pompowaniu odada po chwili.
Hamowanie pojawia się dopiero po maksymalnym wciśnięciu pedału do spodu. Wcześniej tylko trochę spowalnia auto ale minimalnie.
Co to może być ??
Mam taki problem
Wzmocniłem układ hamulcowy wymieniając bębny na zaciski od UT.
Dodatkowo przewody goodridge'a splotka w gumie. Zapodałem nowe przewody hamulcowe ( miedziane na tył od miejsca rozdwojenia przewodów).
Zalałem układ płynem DOT4 i odpowietrzanie.
Przód tryska że miło.
Tył sączy i to słabo.
Pedał hamulca po pompowaniu odada po chwili.
Hamowanie pojawia się dopiero po maksymalnym wciśnięciu pedału do spodu. Wcześniej tylko trochę spowalnia auto ale minimalnie.
Co to może być ??
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
pompa za słaba 
ja mam pompe 1.0 przód i tył zacisku UT
hamuje ok ale właśnie bardzo nisko

ja mam pompe 1.0 przód i tył zacisku UT
hamuje ok ale właśnie bardzo nisko
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
-
- Obserwator
- Posty: 16
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm
Witam ponownie
Otóż zakupiłem większą pompę od UT z serwem
Założyłem z problemem bo cięgno ( dźwignię ) od serwa musiałem mocno docisnąć , żeby założyć na dźwignię hamulca.
A hamulce jak wcześniej hamują przy samym spodzie dopiero.
Mało tego. Po kilku hamowaniach i kilku przejechanych kilometrach tak nabija serwo , że pedał nie da się wcisnąć , a auto staje bo hamulce trzymają.
Tak jakby serwo tłoczyło cały czas ciśnienie na pompę i hamuje.
Przerobiłem to dając kawałek płaskownika z dwoma otworami - rozstaw się zwiększył i cięgno serwa nachodzi na dźwignię hamulca lekko.
No i problem nabijania układu hamulcowego znikł.
Niestety hamulec znów pojawia się dopiero przy spodzie.
Tak jakby układ był dalej zapowietrzony , a próbowałem już kilkakrotnie odpowietrzać i powietrze już nie idzie z układu.
No i co to może być ??
Powiem szczerze , że włożyłem w to Uno sporo kasy i zaczynam żałować powoli.
Czy dając z powrotem stare serwo do pompy od UT zmieni to coś ?
Może ktoś kto zakładał serwo z pompą od UT do zwykłego una miał podobne doświadczenia.
Otóż zakupiłem większą pompę od UT z serwem
Założyłem z problemem bo cięgno ( dźwignię ) od serwa musiałem mocno docisnąć , żeby założyć na dźwignię hamulca.
A hamulce jak wcześniej hamują przy samym spodzie dopiero.
Mało tego. Po kilku hamowaniach i kilku przejechanych kilometrach tak nabija serwo , że pedał nie da się wcisnąć , a auto staje bo hamulce trzymają.
Tak jakby serwo tłoczyło cały czas ciśnienie na pompę i hamuje.
Przerobiłem to dając kawałek płaskownika z dwoma otworami - rozstaw się zwiększył i cięgno serwa nachodzi na dźwignię hamulca lekko.
No i problem nabijania układu hamulcowego znikł.
Niestety hamulec znów pojawia się dopiero przy spodzie.
Tak jakby układ był dalej zapowietrzony , a próbowałem już kilkakrotnie odpowietrzać i powietrze już nie idzie z układu.
No i co to może być ??
Powiem szczerze , że włożyłem w to Uno sporo kasy i zaczynam żałować powoli.
Czy dając z powrotem stare serwo do pompy od UT zmieni to coś ?
Może ktoś kto zakładał serwo z pompą od UT do zwykłego una miał podobne doświadczenia.
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 8:07 pm przez grzegorz.patla, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Obserwator
- Posty: 16
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm
pompę z serwem kupiłem od użytkownika forum UT dj o
twierdził , że jest na 100% sprawna
A jeszcze jedno pytanie
W poprzedniej pompie miałem 1 wyjście na tylne hamulce
W tej z UT są dwa wyjścia. Ja podłączyłem przewód do jednego wyjścia.
Drugie wyjście zaślepiłem.
Może z jednego wyjścia jest za słabe ciśnienie ??
Przyznam , że nie wiem już , co na prawdę może być przyczyną.
Jakieś nowe sugestie ??
Z góry dzięki
twierdził , że jest na 100% sprawna
A jeszcze jedno pytanie
W poprzedniej pompie miałem 1 wyjście na tylne hamulce
W tej z UT są dwa wyjścia. Ja podłączyłem przewód do jednego wyjścia.
Drugie wyjście zaślepiłem.
Może z jednego wyjścia jest za słabe ciśnienie ??
Przyznam , że nie wiem już , co na prawdę może być przyczyną.
Jakieś nowe sugestie ??
Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 8:09 pm przez grzegorz.patla, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Spamer :P
- Posty: 997
- Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SZA
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
UT też miał jedno wyjście, chyba że antiskid, to wtedy inaczej.
Pompa mogła być sprawna, ale okres kiedy jest bez płynu hamulcowego wewnątrz może spowodować szybką korozję wewnątrz i już "po ptokach".
Co do podłączenia, to może zamieniłeś przód z tyłem(przód jest zapięty do tej sekcji bliżej serwa, tył do tej dalszej)?
Pompa mogła być sprawna, ale okres kiedy jest bez płynu hamulcowego wewnątrz może spowodować szybką korozję wewnątrz i już "po ptokach".
Co do podłączenia, to może zamieniłeś przód z tyłem(przód jest zapięty do tej sekcji bliżej serwa, tył do tej dalszej)?
-
- Obserwator
- Posty: 16
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm
-
- Obserwator
- Posty: 16
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm
powiem , że przeglądam pompy z serwem na allegro i zdaje mi się , że mam identyczną z tą od tipo
Pompa jest krótsza niż ta seryjna od uno i ma 4 wyjścia
serwo jest szersze niż seryjne , miałem problem z przykręceniem do auta
Czy pompa od tipo jest słabsza od niż od UT ?
czy długość pompy jest istotna , czy tylko średnica tłoczków jest ważna ?
Pompa jest krótsza niż ta seryjna od uno i ma 4 wyjścia
serwo jest szersze niż seryjne , miałem problem z przykręceniem do auta
Czy pompa od tipo jest słabsza od niż od UT ?
czy długość pompy jest istotna , czy tylko średnica tłoczków jest ważna ?
-
- Obserwator
- Posty: 16
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm
panowie wina mojej pamięci
pompa i serwo od punto gt z 95 roku
byłbym oczernił pana "dj o" o sprzedanie innej pompy
Jakby nie było pompa nie pompuje ciśnienia
A może korektor siły hamowania ??
Sam już nie wiem. Pewnie sobie odpuszczę to auto bo mnie chole.. bierze
Lubię grzebać i inwestować , ale z efektami
, a tu same problemy
pompa i serwo od punto gt z 95 roku
byłbym oczernił pana "dj o" o sprzedanie innej pompy
Jakby nie było pompa nie pompuje ciśnienia
A może korektor siły hamowania ??
Sam już nie wiem. Pewnie sobie odpuszczę to auto bo mnie chole.. bierze
Lubię grzebać i inwestować , ale z efektami

-
- Obserwator
- Posty: 16
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm
Tylko mnie jedno ciekawi
Skoro przód przy odpowietrzaniu tryska , a tył się ledwie sączy , tzn. że pompa daje ciśnienie.
Fakt , że tył się tylko sączy znaczy , że tam jest problem , a brak oporu pedału hamulca pod nogą świadczyć może , że przez tył ciśnienie jest tak niskie , że pedał łapie dopiero przy spodzie.
Powietrza przy odpowietrzaniu w rurce zero.
Próbowałem z zaciągniętym ręcznym odpowietrzać i z spuszczonym.
Tak samo z korektorem sił hamowania z luźnym i zaciągniętym na maksa.
Został mi tylko do wymiany korektor siły hamowania , ewentualnie za długi obieg płynu ( zmieniając bębny na tarcze układ wydłużył się o kilka-naście centymetrów z uwagi na przewody w oplocie ).
Na żadnym łączeniu płyn nie cieknie.
Jak działa zawór zwrotny podciśnienia w serwie ?
Może jak składałem serwo po malowaniu założyłem pompkę odwrotnie ?
Tzn. położenie zaworu zwrotnego podciśnienia w serwie ma znaczenie ?
Jest różnica czy jest na dole serwa , czy na górze ?
Wiem , że sporo piszę , ale mam trochę czasu i chciałbym to skończyć , bo przegląd w lutym i pasuje mieć podbity
Skoro przód przy odpowietrzaniu tryska , a tył się ledwie sączy , tzn. że pompa daje ciśnienie.
Fakt , że tył się tylko sączy znaczy , że tam jest problem , a brak oporu pedału hamulca pod nogą świadczyć może , że przez tył ciśnienie jest tak niskie , że pedał łapie dopiero przy spodzie.
Powietrza przy odpowietrzaniu w rurce zero.
Próbowałem z zaciągniętym ręcznym odpowietrzać i z spuszczonym.
Tak samo z korektorem sił hamowania z luźnym i zaciągniętym na maksa.
Został mi tylko do wymiany korektor siły hamowania , ewentualnie za długi obieg płynu ( zmieniając bębny na tarcze układ wydłużył się o kilka-naście centymetrów z uwagi na przewody w oplocie ).
Na żadnym łączeniu płyn nie cieknie.
Jak działa zawór zwrotny podciśnienia w serwie ?
Może jak składałem serwo po malowaniu założyłem pompkę odwrotnie ?
Tzn. położenie zaworu zwrotnego podciśnienia w serwie ma znaczenie ?
Jest różnica czy jest na dole serwa , czy na górze ?
Wiem , że sporo piszę , ale mam trochę czasu i chciałbym to skończyć , bo przegląd w lutym i pasuje mieć podbity

- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
Tak mi się nasunęło - jak zamontowałeś zaciski z tyłu?? Proszę o foto, bo mój brat przy montażu założył zaciski "do góry nogami" i też był problem z tyłem, objawy były identyczne...
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT