nie reaguje na gaz ...

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Beliar
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: sob maja 24, 2008 4:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rybnik

nie reaguje na gaz ...

Post autor: Beliar »

mam problem z moim UT ( 1.3 z 86r) otóz problem polega na tym ze auto niechce jechec ... po odpaleni naciska na gaz i sie dławi tak chodzby niereagował na gaz, gdy sytuacja sie ustatkuje i prubuje ruszyc brak mocy niechce jechac i zaczyna sie dusic i zaczybna szarpac autem, turbo sie załacza a auto nichce jechac. Znajomy mowił mi ze moze to byc wina swiec albo kabli WN narazie niemam czasu zeby to sprawdzic wiec poradzcie cos ...
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Czujnik temperatury cieczy w termostacie padł.... to moja teoria.
Rozumiem, że wcześniej, przed usterką auto jeździło dobrze/normalnie. Czy coś grzebałeś?
Uno Turbo 1.4 mk2
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Ja mam podobnie i jak sledze rozne fora to sa rozne komenty(najlepiej byloby zmienic wszystko) , u mnie tez nieraz przydusi sie (taki lag) i nagle boost i tak rozniasto , zauwazylem tez ze jak moc znika to obroty dziwnie skacza wtedy :roll: elektryk stwierdzil ,ze to wina wystrojenia ,ale czy aby napewno :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Heh ja tak sie męcze juz z pół roku dzis rozbieram bak i sprawdze co z pompą ...bo kiedyś siostra smigala i wjechala na dostyc wysoki kraweznik tak ze tylnie koła były w powietrzu :lol: i bak sie zgiął w połowie...

Co do przypadku kolegi Beliar to moze być nieszczelność na przewodach sprawdz czy którys wąz gdzies nie spadł np. z IC i wszystkie małe podcisienia :wink:
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Post autor: ostry »

witam w klubie mam identyczne objawy ale u mnie na pewno nie są to kable bo wymieniłem na nowe, praktycznie wszystko co mechaniczne zostało sprawdzone, została tylko elektronika i może Luu ma racje że czujnik temperatury cieczy w termostacie padł ale sam tego nie sprawdze
Obrazek
Awatar użytkownika
Beliar
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: sob maja 24, 2008 4:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Beliar »

Luu pisze:Czujnik temperatury cieczy w termostacie padł.... to moja teoria.
Rozumiem, że wcześniej, przed usterką auto jeździło dobrze/normalnie. Czy coś grzebałeś?
Nic niegrzebałem wczesniej , wczesniej był tylko objaw ze przydusiło go na ułamek sekundy i chodził normalnie a teraz to juz jechac niemozna.Nic w piatek zacze sprawdzac kable, swiece i oblukam ten czujnik :)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Ja bym w pierwszej kolejnosci sprawdził szczelność węzy bo to najpredzej ich wina
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
Beliar
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: sob maja 24, 2008 4:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Beliar »

Zibi122 pisze:Ja bym w pierwszej kolejnosci sprawdził szczelność węzy bo to najpredzej ich wina
OK zaczne sprawdzanie od wezy :)
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Czujnik w termostacie może i miec wpływ na wolne obroty na wieksze zuzycie paliwka, ale problem głownie na zimnym silniku ten czujnik steruje ssaniem wiec jak zlapie temp. powinno byc ok.
Kazdy ma z nas coś nie tak :!: pewno moze byc ze w kazdym bedzie co innego to jest turbo italiano...

Ja dzis pompe wyjąłem oczywiscie obudowa byla sztukowana zlamana końcowka i klejone itp. cos tam poprawialem ale tez nie za profesjonalnie... i co dalej przerywa głownie na 4 i 5 ale doładowanie tez mi na tych biegach leci az pod 1,6 bara...ah i tak chyba sie rozstane z GT albo do garazu i za rok sie wyjedzie przychodzi czas na zminay (ale nie na PGT :wink: )
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

U mnie np wtryski wieksze , pompa nowa wypasna , nowy caly dolot z IC , i co dziwne przerywa silnik kiedy chce , glupio sie wyprzedza ,bo 5s nic sie nie dzieje a nagle zalapie i odjazd , bede badac afr , pytanie czy brak sondy lambda moze miec jakis wplyw na prace silnika (jesli teoretycznie powinna byc , czy pod ow sonde wtyczka jest 2 pinowa?) :roll: :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

skadubek pisze:Czujnik w termostacie może i miec wpływ na wolne obroty na wieksze zuzycie paliwka, ale problem głownie na zimnym silniku ten czujnik steruje ssaniem wiec jak zlapie temp. powinno byc ok.
Kazdy ma z nas coś nie tak :!: pewno moze byc ze w kazdym bedzie co innego to jest turbo italiano...
U mnie po uszkodzeniu tego czujnika były konkretne jaja, nie palił, jak palił to na 3 garki, jak palił normalne to jechać nie chciał, mulił, czasem jak temp załapał było dobrze, ale generalne póki go nie zmieniłem to autem sie wogle nie dało jeździć.... sprawdzić go zawsze nie zaszkodzi :)
Uno Turbo 1.4 mk2
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Ja wczoraj byłem robic UT kumpla to coś my wzieli ostatnio z W-wy. Było tak ruszasz jedzie dochodzi do 2 tys obr szarpie starsznie niechce jechac. Chwile tak sie podławił i zaczoł isc dalej jak juz weszlo doładowanie to juz nawet jechał ale nie do konca tak jak ma być. Przeszukalismy dolot szczelny(to pierwsze co sie nasuwa na mysl) nastepnie mówie zakładamy moja przepływke i co auto smiga jak złoto :D. Rozebrałem jego przepływke i tak sciezki przytarte juz sporo ta balaszka co suwa po sciezkach pogieta (juz tam ktos wczesniej majstrowal) wycziscilem go wsrodku, pogrzebalem przy tej blaszce i zaczelo dzialac znow zaczeło smigac :D. Także sprawdz przepływke :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Post autor: ostry »

bez zapasowej to ciężko sprawdzić :/ dajcie znać jak znajdziecie usterki
Obrazek
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Ja swój sprawdzałem tak troche na oko mierzyłem miernikiem opor jak się zminiał na konkretnych pinach przepływki i jakos coś tam wtedy wywnioskowałem ze działa :D .
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
ostry
Zaawansowany użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 6:32 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bystrzyca Kł.

Post autor: ostry »

nie mam miernika ;] i troche więcej tych pinów bo mam taki;

słaba jakość bo telefonem i w nocy
Obrazek
ODPOWIEDZ