Wymiana oleju
- Luu
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
- Miejscowość: białystok
- Auto: Uno 1.4T
Wymiana oleju
Tak sie zastanawiam....
Moje UT cały czas jeździ na oleju mineralnym, poprzedni właściciel taki zalewał. Ja jak do tej pory zalewałem również mineralny. Może warto by było zmienić na syntetyk, półsyntetyk? Jakie ew. plusy i minusy byłyby takiej zmiany?
Moje UT cały czas jeździ na oleju mineralnym, poprzedni właściciel taki zalewał. Ja jak do tej pory zalewałem również mineralny. Może warto by było zmienić na syntetyk, półsyntetyk? Jakie ew. plusy i minusy byłyby takiej zmiany?
Uno Turbo 1.4 mk2
- Luu
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
- Miejscowość: białystok
- Auto: Uno 1.4T
Tyle że właśnie.... słyszałem o przypadku kiedy koleś jeździł wiekowym autem na mineralnym, zmienił na syntetyk, gęstość się zmieniła i olej poszedł niektórymi uszczlekami na zewnątrz silnika.
Ciekawi mnie czy np nie spadnie ciśnienie oleju w silniku i czy ogólnie z tytułu zmiany lepkości nie bedzie jakichś niespodzianek
Ciekawi mnie czy np nie spadnie ciśnienie oleju w silniku i czy ogólnie z tytułu zmiany lepkości nie bedzie jakichś niespodzianek

Uno Turbo 1.4 mk2
- mouk80
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Uno 1.4T
które uszczelki najczesciej wtedy puszczaja? czy jesli wiekszosc uszczelek mam nowych to nie mam co sie obawiac?Luu pisze:Tyle że właśnie.... słyszałem o przypadku kiedy koleś jeździł wiekowym autem na mineralnym, zmienił na syntetyk, gęstość się zmieniła i olej poszedł niektórymi uszczlekami na zewnątrz silnika.
Ciekawi mnie czy np nie spadnie ciśnienie oleju w silniku i czy ogólnie z tytułu zmiany lepkości nie bedzie jakichś niespodzianek
Najchetniej bym wlał do silniczka 5w50 tylko sie obawiam jak to sie zakonczy:)
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
- Luu
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
- Miejscowość: białystok
- Auto: Uno 1.4T
Kiedyś kumpel ojca do starego forda escorta zalał syntetyk po tym jak kilka lat jeździł na minerale i po przejażdźce silnik zaczął sie pocić. Gość zmienił nastepnego dnia olej na mineralny i objaw zniknął. Z których dokładnie uszczelek/miejsc mu leciało to nie wiem. W każdym bądź razie wymiana oleju na żadszy mu sie nie opłaciła.
Uno Turbo 1.4 mk2
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Panowie ja mam uno z 1988 roku wuszczelki były wymieniane i mi sie nic nigdzie nie leje ani nie poci, a co do ciśnienia oleju to mi nawet sie polepszyło ale na początku czyli przy zapalaniu jak to możliwe to nie wiem ale kontrolka nie kłamie, a i taka uwaga przy zmianie lepkości na żadszą zaleca sie częstszą wymiane oleju bo nagar który gdzieś tak jest w silniku rozpuści sie z czesem i może zatkać np. kamał do wału bądż coś innego
- paullo
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: N Y S A
dokładnie tak jest. można przejść z mineralnego na półsyntetyk ale nie na syntetyk, chyba, że silnik jest po generalnym remoncie. znam przypadek gdzie ktoś zmienił z minerału na syntetyk i zatarł silnik. zawsze można zejś w dół z 0W lub 5W na 10W, z 10W na 15W. w dóre można tylko o jedną klase czyli z minerału 15W na 10W ale nie na 5W i z 10W na 5W lub 0W. no i dla turbin jest zalecana jak najwyższa dróga cyfra np: 10W/60.
ja też miałem zalany mineralny przez poprzedniego właściciela i po kupnie zalałem 10W/60
ja też miałem zalany mineralny przez poprzedniego właściciela i po kupnie zalałem 10W/60
- Luu
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
- Miejscowość: białystok
- Auto: Uno 1.4T
Powracam do pytania.... jeśli 15w40 to mineralny, 10w40 półsentetyczny to 10w60 jest jaki? półsentetyczny również? jakbym zmienił z mineralnego na 10w60 ciekawe czy bym bajzlu nie narobił? Pytam bo sie nigdy w dobieranie oleju nie bawiłem a fajnie by było jakby mi tym razem turbo przeżyło wiecej jak 3 tyś km 

Uno Turbo 1.4 mk2
Ja śmigam na 10/W40 ale zamierzma zmienic zaniedgługo olej i tu lepkosc raczej ta sama zostawie ale jaką marke oleju wziąść???? Tylko coś dobrego
. Co to wogule MOTUL jest bo kumpel w UT ma wlany 15/w40 albo 15/w50 jest coś wart???

Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo
- śmigam
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo

paullo pisze:Tak, 10W/60 jak najbardziej, jest to olej pół syntetyczny zalecany do aut z turbiną. ta druga cyfra to jest wyższa odporność na duże temperatury, a wiadomo jak olej dostaje w tyłek jak przechodzi przez maxymalnie nagrzaną turbine.
nie zalewaj pełnego syntetyku czyli 0W/.... lub 5W/......
tak a po czym niby wiesz, że jest pół syntetyczny ???Chyba nie po oznaczeniach ?
Ja na co dzień mam styczność z olejem 10w50 który jest full syntetykiem
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank