cisnienie oleju UT
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Mam pytanie aby nie zakładać nowego wątku dotyczacego ciśnienia oleju.
Jak duży wpływ mają panewki na wałku pośrednim do pompy na ciśnienie oleju.
Mam ostatnio dość niskie cinienie na wolnych obrotach tzn wskaźnik pokazuje około 1 bara. Silnik był remontowany 35 tyś km temu. Nie były wymienione własnie te panewki/tulejki.
Mam tez teraz pompe z 1,4 NA ale jest za mało wydajna chyba i musze zmienić na tą z UT.
Ewentualnie czy mozna dostać gdzieś nowe natryski oleju na denko wsadzane w blok??
Jak duży wpływ mają panewki na wałku pośrednim do pompy na ciśnienie oleju.
Mam ostatnio dość niskie cinienie na wolnych obrotach tzn wskaźnik pokazuje około 1 bara. Silnik był remontowany 35 tyś km temu. Nie były wymienione własnie te panewki/tulejki.
Mam tez teraz pompe z 1,4 NA ale jest za mało wydajna chyba i musze zmienić na tą z UT.
Ewentualnie czy mozna dostać gdzieś nowe natryski oleju na denko wsadzane w blok??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
można kupić w ASO i nawet nie takie drogie były, znajomy kupował jakoś z pół roku temu do calibry 

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
No to wiem, że mozna bo już sprawdziłem i kosztują około 30 zl za oba tylko pytanie czy jest ens je wymianieć czy podniesie to cisnienie oleju??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Aktywny użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
- Miejscowość: Białystok
- Auto: Inne
W UT powinno być dużo więcej niż 1,5 na ciepłym (choć dokładnie nie pamiętam ile, nie mam pod ręką instrukcji). A dokładność wskaźników to już zupełnie inna sprawa...skadubek pisze:To masz ok na ciepłym powinno być 1,5 baratusiu1988 pisze:Ja mam przejechane 205 tys i ciśnienie mam słabe bo przy kręceniu mam max 4 tak to oscyluje między 2 a 3. Mam nowe panewki na wale co jest najważniejsze ale nic poza tym

- Luu
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
- Miejscowość: białystok
- Auto: Uno 1.4T
Co sądzicie...?
Oddałem niedawno turbosprężarke na rekalamcje gwarancyjną, przejechała ze mna po regeneracji 6 m-cy i raptem 3tyś km. Jeździłem na doładowaniu 0,7 b. Pracownik servisu powiedział, że ukręcił sie wirnik i cały środek turbosprężarki musieli dać nowy. Facet stwierdził, że cały wirnik był niebieski i turbo sie zatarło. Sugerował, że mam coś nie tak z ciśnieniem oleju bo jest albo za duże albo za małe... I tego właśnie nie rozumiem bo jak porównuje wyniki z waszymi to mam ciś. wahające sie od około 2 do prawie 4 barów czyli niby ok. Zastanawiam sie jeszcze nad tym olejem, bo to 15w40. Kiedyś pytałem was czy jest sens go zmienić na jakiś półsyntentyk czy coś a teraz sie nad tym powaznie zastanawiam.
Jeszcze pytanko:
Czy olej z turbo do miski olejowej idzie pod jakimś ciśnieniem czy poprostu "spływa" bezkarnie? Miałem przez jakiś czas dziurawy ten przewód i nie wiem czy to nie jest również przyczyna....
Oddałem niedawno turbosprężarke na rekalamcje gwarancyjną, przejechała ze mna po regeneracji 6 m-cy i raptem 3tyś km. Jeździłem na doładowaniu 0,7 b. Pracownik servisu powiedział, że ukręcił sie wirnik i cały środek turbosprężarki musieli dać nowy. Facet stwierdził, że cały wirnik był niebieski i turbo sie zatarło. Sugerował, że mam coś nie tak z ciśnieniem oleju bo jest albo za duże albo za małe... I tego właśnie nie rozumiem bo jak porównuje wyniki z waszymi to mam ciś. wahające sie od około 2 do prawie 4 barów czyli niby ok. Zastanawiam sie jeszcze nad tym olejem, bo to 15w40. Kiedyś pytałem was czy jest sens go zmienić na jakiś półsyntentyk czy coś a teraz sie nad tym powaznie zastanawiam.
Jeszcze pytanko:
Czy olej z turbo do miski olejowej idzie pod jakimś ciśnieniem czy poprostu "spływa" bezkarnie? Miałem przez jakiś czas dziurawy ten przewód i nie wiem czy to nie jest również przyczyna....

Uno Turbo 1.4 mk2
VL5 może nie ale jest mnóstwo innych podobnych wielkościowo jak np ostatnio za 680zł widziałem praktycznie nowiutką od Fiata Bravo 1,4 T-jet. Poprzerabiać co trzeba i da radę.Luu pisze:trudno.... szukałem kupe czasu ihi vl5, w polsce nie było wtedy takich więc postanowiłem oddać do regeneracji.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
- mouk80
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Uno 1.4T
ostatnio przy ostrej jezdzie na wysokich obrotach (4,5-6tys) ciśnienie mi dochodzi w okolice 6-7 bar. na wolnych obrotach jest niskie (ok 2 bar), a przy normalnej jezdzie ok 4-5bar. Czy to normalna wartość na wyższych obrotach? Czy się tym przejmować, czy tak ma być?:)
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))