spalanie zimą

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

spalanie zimą

Post autor: Luu »

Podliczyłem sobie zużycie benzyny w moim uno i jest tragedia. Specjalnie jeżdźę w mieście stylem emeryta, coprawda nie są to długie odcinki - mniej jak 10km ale żre do przesady bezynki z shella...
Przed wymianą czujnika temp. płynu chłodzącego i termostatu palił 19L na 100km, teraz pali 16L :shock:
Już nie mam pomysłu jak go oduczyć tego łakomstwa. :?:
Uno Turbo 1.4 mk2
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

załóż jakiś miernik pod sade lambda i przewieź sie kawałek bedziesz wiedział co sie dzieje :wink:
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

któregos razu sprawdzałem odczyty z sondy miernikiem elekrtycznym i wskazania wahały sie dość znacznie, taka sinusoida, teoretycznie było ok (bieg jałowy) jak jest podczas jazdy to nie wiem. Zastanawia mnie jeden drobiazg, ostatnio porównywałem odczyty z unem 1.0 i tam wskazanie sondy było jedno - 0.55v niezależnie od prękości obrotowej silnika... hmmm i tamten pali w normie a ten robi sobie żarty :?
Uno Turbo 1.4 mk2
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

sonda ma robić sinusoide podczas jazdy ale nie z gazem w podłoge tylko jak jedziesz w miare równo jak jest cały czas 0.55 v to jest coś upalone :wink:
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

hz10 pisze:sonda ma robić sinusoide podczas jazdy ale nie z gazem w podłoge tylko jak jedziesz w miare równo jak jest cały czas 0.55 v to jest coś upalone :wink:
no właśnie to mnie dziwi, bo czy ten 1.0 jedzie czy stoi to ma 0.55v i pali malutko. A u mnie jest ciekawie bo jak odpale go to na samym początku jakby trzyma odbroty na jedym poziomie, wg wskazań miernika jest wtedy około 0.50v a po chwli obroty zaczynają falować i napięcie na sondzie skacze sinusoidalnie.

W ogóle ostatnio zanim sie rozgrzeje silnik to obroty siedzą przy dobrym wietrze na 800obr/min a przy gorszym wskazówka w ogóle sie nie odrywa od obrotomierza. silnik rozgrzany - około 1000obr/min
Uno Turbo 1.4 mk2
maciek
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 2:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maciek »

Witam, mam podobny problem. Po odpaleniu obroty są bardzo niskie i silnik nie pracuje równo (jeżeli można w ogóle mówić o równej pracy w jakimkolwiek zakresie obrotów), poza tym sprawia wrażenie jakby się strasznie męczył przez cały czas.
Ostatnio robiłem kapitalny remont silnika i po remoncie musiałem dodatkowo wymienić czujnik w termostacie bo w ogóle nie trzymał obrotów na biegu jałowym, aż do rozgrzania.
Luu czy nie przypominasz sobie czasem że jak kiedyś odpalałes zimne auto to obroty były średnio wyzsze o 700 na początku a po zagrzaniu wracały do normy?
U mnie tak właśnie było i silnik pracował równo i kulturalnie , aż pewnego chłodnego dnia z rana (jeszcze przed remontem) po odpaleniu coś się spierdzieliło coś i od tej pory nie mogę dojść do ładu.
Może mamy dokładnie tą samą usterkę.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Pewnie zawór powietrza dodatkowego padł, bo identyczne objawy są po jego demontażu:).
maciek
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 2:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maciek »

Takie zawory były tylko w ut 1.3/1.4 ? Kiedyś kupiłem taki od kogoś na forum i wymieniłem bo tez tak podejrzewałem ale zmian nie było więc albo oba sa padnięte albo to co innego. Ziuzio jak sprawdzic ten zawór lub z czego dobrać bo chyba na półce w sklepie nie maja do ut :)
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

U mnie ten zawór wydaje się być sprawny. Po ściśnięciu przewodu spadają całkiem obroty.
Maciek, obroty w zakresie powyżej biegu jałowego mam dobre a silnik daje rade i zdrowo przyspiesza.A kiedyś na zimnym silniku trzymał tyle ile powinien i na gorącym też choć cały czas delikatnie falował. Teraz faluje i ma za niskie obroty na jałowym gdy zimny.
Uno Turbo 1.4 mk2
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

U mnie po robocie glowicy ,tez dziwne sa obroty , jak zimny trza potrzymac parenascie sekund gaz by nie zgaslo , nie wiem czy to luzy zaworowe czy co .
BTW czy zima czy lato pali 15-17L obojetne jak sie jedzie :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

Ja mam identyczne objawy jak ty DeviL, tyle że w n/a po obróbce głowicy - zawory to nie są napewno - bo luzy robiłem, reszta osprzetu też sprawna, a jak odpalam (po dłuższym postoju, albo jak jest zimno) to też musze chwilke potrzymać gaz, żeby nie zgasł, poźniej już wszystko normalnie.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

A jak sie zagrzeje to faluja ci nieraz obroty jak spuszczasz bieg na luz ? :wink:
Badalem wszystkie czujniki i niby pokazuja wartosci jak nalezy (nawet krokowiec) , kurde dziwne sa te wloskie wozidla
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

Tak dokładnie to samo....też myślałem, że to krokowiec...
Spróbuj resetu kompa - pomaga na jakieś 2 odpalenia, poźniej to samo...
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
maciek
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 2:44 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maciek »

Podejrzenie krokowca wyeliminowane.. rozebrałem jeden bo miałem dwa i drugi działa prawidłowo na 100% (swoją drogą dziwne rozwiązanie z tym bimetalem w środku..) Ja mam luz na zaworach bo klepią niemiłosiernie po remoncie ale chciałem poczekać troszke nim się wszystko dotrze przed kolejną regulacją.
Faktycznie kapryśne te włoskie zabawki
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Moze ktos bedzie wiedziec co to mamy ,ze takie dziwy w silnikach sie dzieja :twisted:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
ODPOWIEDZ