Jaki olej?

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: ZibiUT »

Hej

Jaki olej mam kupić na dotarcie silnika i jaki potem do jazdy??

Jakie powinien spełniać normy??
Na jakich wy jeździćie??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Na dotarcie podobno najlepszy jakiś minerał, osobiści docierałem na jakimś Lotosie półsyntetyku i całkiem ładnie wyszło :D . Najlepiej zalać jakimś 10W40, po dotarciu możesz coś innego- w zimie jeżdziłem na Castrolu TWS 5W30, teraz będzie zmiana pewnie na 10W50 :) .
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Kupiłem na dotarcie olej XT Hyper SYNT sprzedawany tylko w sieci ELIT.
Kosztował 88 zł jest to Full Syntetic 4 l 5W40. API SL/CF/EC ACEA A3/B3/B4
Potem Zaleje sobie jakimś Texaco , Valvoline moze Shell.

zobaczymy co z tego wyjdzie.

Tak przy okazji to katalog NGK do Turbo zaleca świece 3 elektrodowe o oznaczeniu BCPR7ET
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

Zibi122 pisze:Kupiłem na dotarcie olej XT Hyper SYNT sprzedawany tylko w sieci ELIT.
Kosztował 88 zł jest to Full Syntetic 4 l 5W40. API SL/CF/EC ACEA A3/B3/B4
Potem Zaleje sobie jakimś Texaco , Valvoline moze Shell.

zobaczymy co z tego wyjdzie.

Tak przy okazji to katalog NGK do Turbo zaleca świece 3 elektrodowe o oznaczeniu BCPR7ET
Wytlumacz mi jedno - po co pytasz ludzikow skoro i tak robisz po swojemu ?? Zuzio polecil ci polsyntetyk, ode mnei w telefonie uslyszales to samo. W koncu i tak syntetyka zalales.. :niewiem:
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Bo to i ak na dotarcie
A potem się pomyśli.

Nie denerwuj się
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Po za tym jak wychodzim z pracy to jeszcze tej odpowiedzi nie było i dlatego do Ciebie dzwoniłem
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Post autor: mops »

Zibi122 pisze:Bo to i ak na dotarcie
A potem się pomyśli.

Nie denerwuj się
ja sie nie denerwuje - tylko jakos nie kumam Twego postepowania.. pytasz a robisz inaczej - pamietam jak wszedzie szukales informacji o walku i wydechu a i tak zrobiles tak jak chciales na samym poczatku... Nie traktuj tego jako czepianie sie poprostu tak jakos jest to dla mnie niezrozumiale...
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Jakby na to nie patrzeć dotarcie ma stosunkowo duży wpływ na późniejsze parametry silnika(użytkowanie też ma, ale patrzymy na cały "cykl życia" silnika).
Jeżeli zalejesz teraz syntetyka, to nie "siądą" Ci pierścienie i panewki, tak jakby to miało miejsce na mineralu(wynika to z tego że na mineralu jest zwiększone tarcie między elementami w stosunku do syntetyku, stąd też krótsza żywotność silników lat z ubiegłego wieku, zanim wprowadzono syntetyk do ogólnego użytku ;) ). Potem wskazane jest zalanie syntetyka,aby utrzymać uzyskane gładzie przez jak najdłuższy okres pracy silnika-dzięki syntetykowi dzisiejsze silniki mykają po 300kkm (a nawet i więcej!!) między remontami(lub złomowaniem:|).
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

A tak do tych 300 tyś km to jak dziś mój szfagier mechanik zobaczył koła rozrządu to stwierdził że chyba ze 300 tys km ten silnik zrobił.
Jak tylko będę miał fotki to zapodam jak wygladają. Niestety nie stać mnie narazie na wymianę ale może za 2 - 3 miesiące wymienię.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
spavatch
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: spavatch »

Nie wiem czy zwrociliscie uwage na ciekawe zjawisko. Na zagranicznych forach spolecznosci Punto GT i Coupe Turbo praktycznie wszyscy jak jeden maz chwala i zalecaja Selenie Racing :shock: (syntetyk, 10W60). Jest to tym bardziej dziwne ze Selenia nie cieszy sie w Polszcze pochlebnymi opiniami a przeciez nikt nie chwali zlych rzeczy, zwlaszcza jesli mu sie za to nie placi :P.
Z ciekawosci zalalem ten olej przy przegladzie (kosztowny eksperyment - 212 zl/2x2l :roll:, ale czego sie nie robi dla dobra ludzkosci ;)), ale jestem jak najbardziej zadowolony - zmian na gorsze nie ma, za to odnotowalem jeden pozytyw - wzroslo cisnienie oleju na biegu jalowym, zwlaszcza gdy silnik po ostrzejszym butowaniu jest goracy jak piec hutniczy. Dodam tylko ze poprzednio jezdzilem na Mobil1 5W50 (Rally Formula czy jak on tam sie zwie) wiec tez nie na byle scieku, a jednak na w/w forach produkty Mobila sa raczej odradzane... :?

Co o tym myslicie?
Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB

Vanishing Point GT ;]
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

spavatch pisze:Nie wiem czy zwrociliscie uwage na ciekawe zjawisko. Na zagranicznych forach spolecznosci Punto GT i Coupe Turbo praktycznie wszyscy jak jeden maz chwala i zalecaja Selenie Racing :shock: (syntetyk, 10W60). Jest to tym bardziej dziwne ze Selenia nie cieszy sie w Polszcze pochlebnymi opiniami a przeciez nikt nie chwali zlych rzeczy, zwlaszcza jesli mu sie za to nie placi :P.
Z ciekawosci zalalem ten olej przy przegladzie (kosztowny eksperyment - 212 zl/2x2l :roll:, ale czego sie nie robi dla dobra ludzkosci ;)), ale jestem jak najbardziej zadowolony - zmian na gorsze nie ma, za to odnotowalem jeden pozytyw - wzroslo cisnienie oleju na biegu jalowym, zwlaszcza gdy silnik po ostrzejszym butowaniu jest goracy jak piec hutniczy. Dodam tylko ze poprzednio jezdzilem na Mobil1 5W50 (Rally Formula czy jak on tam sie zwie) wiec tez nie na byle scieku, a jednak na w/w forach produkty Mobila sa raczej odradzane... :?

Co o tym myslicie?
to co mam ja powiedzieć :roll: , zalałem elf mineral sporti czy jakoś (poprzednik zawsze taki lał)
lancia dedra 2.0t
spavatch
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: spavatch »

Wiesz, zawsze sporti hihih :). Mysle ze wymagania odnosnie oleju zmienily sie na przestrzeni lat, badz co badz te silniki sa do siebie tylko podobne, glownie wspolnym pochodzeniem... :roll:
Takze mojej paplaniny sobie do serca nie bierz, full-syntetyk 10W60 do 1.3T to chyba nie byl by najlepszy pomysl ;).
Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB

Vanishing Point GT ;]
Awatar użytkownika
KYS
' TDI '
Posty: 310
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
Miejscowość: Warszawa / Julianów
Auto: Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KYS »

spavatch pisze:full-syntetyk 10W60 do 1.3T to chyba nie byl by najlepszy pomysl ;).
jak silnik w dobrym stanie to... dlaczego nie - bardziej odporny na wysokie temperatury od mineralnego :wink:
spavatch
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 9:32 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: spavatch »

I wlasnie dlatego zastapilem nim Mobila 5W50, bo zim az takich strasznych nie mamy a latem to prawdziwy reaktor w ktorym zwykly olej ma niezle przeprawy... :?

W kazdym razie jesli chodzi o Selenie Racing to nie moge o niej zlego slowa powiedziec - goraco polecam ;).
Spavatch
Wrum-Psss-Zium CLUB

Vanishing Point GT ;]
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

spavatch pisze: Takze mojej paplaniny sobie do serca nie bierz, full-syntetyk 10W60 do 1.3T to chyba nie byl by najlepszy pomysl ;).
Jakie jest u Ciebie cisnienie oleju na tej seleni w porownaniu do tego co bylo na mobilu :?:
Bylo UT, jest Bravo GT.
ODPOWIEDZ