PUNTO GT - potrzebna pomoc... Witam wszystkich jako nowy :)

pozostałe tematy nie związane z istniejącymi działami.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Zle ustawione luzy zaworowe powoduja lekkie falowanie obrotow , tez bede musial kiedys ustawic :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
FIDO
Użytkownik
Posty: 57
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 5:17 pm
Miejscowość: gora
Auto: Punto GT
Lokalizacja: mozambik

Post autor: FIDO »

DeviL pisze:Zle ustawione luzy zaworowe powoduja lekkie falowanie obrotow , tez bede musial kiedys ustawic :wink:
to oby to bylo to :)
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Ale same zawory (o ile nie wypalone czy cos) nie wplywaja az tak bardzo na prace silnika , bardziej mozna sie spodziewac problemow zaplonowo-masowo-napieciowych gdzies :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
FIDO
Użytkownik
Posty: 57
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 5:17 pm
Miejscowość: gora
Auto: Punto GT
Lokalizacja: mozambik

Post autor: FIDO »

DeviL pisze:Ale same zawory (o ile nie wypalone czy cos) nie wplywaja az tak bardzo na prace silnika , bardziej mozna sie spodziewac problemow zaplonowo-masowo-napieciowych gdzies :wink:
mozesz bardziej mi to wyjasnic?? :D

wiem ze musze zaplon tez ustawic bo jest zrobiony na sluch czy na oko :lol: zwal jak zwal ;) wiem ze to trzeba jakos lepiej ustawic ale to musze chyba do aso sie udac :( a jakos nie lubie tam nic robic :wink:
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

No co tu tlumaczyc , byc moze jakies przebicia wystepuja i sa problemy nieraz wtedy z praca silnika (gasnie,pyrka,strzela z wydechu) :wink:
Pamietam jak kiedys jechalem sobie , nagle strzelilo w okolicy plecionki i potem juz na kazdych swiatlach woz gasl jak schodzil z obrotow , mechanik pomodzil z wiazka itd i gralo :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
FIDO
Użytkownik
Posty: 57
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 5:17 pm
Miejscowość: gora
Auto: Punto GT
Lokalizacja: mozambik

Post autor: FIDO »

DeviL pisze:No co tu tlumaczyc , byc moze jakies przebicia wystepuja i sa problemy nieraz wtedy z praca silnika (gasnie,pyrka,strzela z wydechu) :wink:
Pamietam jak kiedys jechalem sobie , nagle strzelilo w okolicy plecionki i potem juz na kazdych swiatlach woz gasl jak schodzil z obrotow , mechanik pomodzil z wiazka itd i gralo :wink:
dam tez do jakiegos mechanika co by to poogladal bo wczesniej chce jeszcze na kompa dac sprawdzic bo moze tak cos wskaze ;)
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

Auto stoi na warsztacie u mnie i jak na razie to wsadziłem wszystkie takie same wtryski bo każdy był innej wydajności !!!

Na sterowaniu jednym z wtrysków robiło się zwarcie była po prostu przetarta izolacja wewnątrz wiązki, ogólnie praktycznie rozwinąłem całą wiazke silnika bo stan izolacji był tragiczny i gdzie niegdzie po przyglądnieciu sie wystawały gołe przewody.
Ustawiłem poprawnie czujnik fazy wtrysku i auto nadal pracuje bardzo nierówno na wolnych obrotach ,profilaktycznie wymieniłem również cz. temp. płynu ale auto nadal chodzi na wolnych na ubogiej mieszance i czasem zdarza mu sie nawet strzelić przy dodaniu gazu.
Po zasymulowaniu sygnału z przepływki autko pieknie równo pracuje na wolnych i wkreca sie bez problemu z niskich obrotów- kto miał taki problem ?? i jakz jest szansa na to, że cały problem w tej chwili zwiazany jest z przepływką NIE MA NA PODMIANE Niestety

Nowa przepływka w BOSCH-u to minimum 950zł i nie wiem jak z dostepnością
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Moze taniej by wyszlo ecumaster (~499zl)+ mpx4250(~120zl) i konwersja na map ?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

DeviL pisze:Moze taniej by wyszlo ecumaster (~499zl)+ mpx4250(~120zl) i konwersja na map ?

:D

Dobre dobre tyle, że do konwersji też jest potrzebna na poczatek sprawna przepływka???
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

wstępną mapę można przecież zrobić na innym PGT

a mapsensor jest w komputerze tylko trzeba się do niego dolutować :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

Lui pisze:wstępną mapę można przecież zrobić na innym PGT

a mapsensor jest w komputerze tylko trzeba się do niego dolutować :)

Wiem, że jest w kompie bo mam czarno na białym opis działania całego motronika w serwisóce .


Jeśli dobrze czytam migotanie lampki w autodiagnozie to wychodzi "1421"

Jaki to błąd ???
Ma ktoś tabele kodów usterek -przyznam się, że 99% aut naprawiałem zawsze za pomoca examinera :D


Przez 7 lat pracy w dużym ASO Fiata nikt nie przyjechał nawet na diagnostykę PGT :!:
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Sprawdz zawór DV. Pewnie ma rozwaloną membrane i tam zaciąga lewe powietrze. Ewentualnie sprawdz wszystkoe rurki podciśnieniowe bo po tylu latach lubia pękać.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

wszystkie podciśnienia sprawdzałem zaworek też nieszczelności brak, lewego powietrza nie dostaje , jak wepnę potencjometr w przepływke to wszystko jest gites ale fajnie było by zapodać przepływke na próbę -dodajmy, ze z autem musiały być wcześniej problemy bo poprzedni właściciel pozbawił go kontrolki wtrysku :lol:

Zaraz poskładam auto do kupy i przejadę sie z wpiętym rezystorem w przepływke i multimetrem wpiętym w sondę...
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Awatar użytkownika
FIDO
Użytkownik
Posty: 57
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 5:17 pm
Miejscowość: gora
Auto: Punto GT
Lokalizacja: mozambik

Post autor: FIDO »

KFAS pisze:wszystkie podciśnienia sprawdzałem zaworek też nieszczelności brak, lewego powietrza nie dostaje , jak wepnę potencjometr w przepływke to wszystko jest gites ale fajnie było by zapodać przepływke na próbę -dodajmy, ze z autem musiały być wcześniej problemy bo poprzedni właściciel pozbawił go kontrolki wtrysku :lol:
Jaki potencjometr wpinasz w przeplywke?? mbc?? i zaczyna auto jezdzic ok?? a przeplywke chcial bys inna zalozyc na probe?? bo moze w garazu mam... :)
Wlasciciel poprzedni mial problemy z silnikiem dlatego swapowalem sie i ten co jest w aucie to jest 2 silnik.. orginalny silnik z tego auta jest martwy.. :cry: ... a pozbawil kontrolki wtrysku czyli wytargal zarowke?? :) bo wlasnie mnie zastanawialo dlaczego mi sie nie zapala przy rozruchu...

aha jak jezdzilem niedawno tym punto to na wsazniku cisnienia bilo do czerwonego pola po czym opadalo na mniej wiecej 3/4 skali... czy to wina przeplywki czy mozliwe ze komputer jest kopany?? bo to tez mozliwe jest...

Jeszcze chcialem Ci powiedziec ze na sete kable na wtryskach nie lacza dokladnie i jak liczac 2 wtrysk od lewej to nad nim jest jedna wtyczka i tam nie ma zabezpieczenia wiec jest mozliwosc ze sobie wypada czasem...

aha a silnik ktory jest w tej chwili w punto byl wyciagniety z punto od jednego mechanika... i on to mial wpakowane do zwyklej wersji punto.. ale auto sprzedawal wiec wstawil orginalny silnik jaki tam mial wczesniej.. ;)

pozdro
Ostatnio zmieniony wt paź 30, 2007 5:24 pm przez FIDO, łącznie zmieniany 1 raz.
F I A T - Fix It Again Tomorrow
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

kable na wtryskach już dawno zrobione bo łączyły sie razem (robiło sie zwarcie, wszelkie wtyczki które były uszkodzone są powymieniane :D
Komp też był grzebany na 100% bo nawet brakuje połowy śrubek do jego przymocowania.

Ale masz przynajmniej zamontowane jednakowe wszystkie wtryski które zostały wcześniej sprawdzone i wyczyszczone.
Uporządkowaną instalacje żadne kable nie wiszą itd.

Temat do zwalczenia...uzgodniłem właśnie telefonicznie, że przepływka sie poszuka i jeśli jest dotrze do mnie w piątek przed południem :D
Ostatnio zmieniony wt paź 30, 2007 5:31 pm przez KFAS, łącznie zmieniany 1 raz.
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
ODPOWIEDZ