Innovate LC-1

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Innovate LC-1

Post autor: apac »

Jestem zainteresowany taka zabawka.
Obrazek
http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php

Chlopaki za strojenie chca sporo, a ja ciagle cos zmieniam w aucie i przestaje sie to oplacac :roll: Pytanie - obecnie smt pokazuje afr z seryjnej sondy. Chcialbym podlaczyc 2 kanal do smt6, natomiast pierwszy wykozystac do prostego wskaznika diodowego
http://photos03.allegro.pl/photos/orygi ... /256650814
Chodzi tu o kotrole ustawien podczas jazdy bez pcta, strojenie bedzie przeprowadzane tylko przy uzyciu 2 kanalu. Gdzie podlaczyc, jak ustawic smt6 aby dzialal kanal 2, jak ustawic kanal 1 aby diodowy wskaznik pokazywal w miare mozliwosci dokladnie. Ponizej jego charkaterystyka:

Napięcia załączenia diod i odpowiadający im skład mieszanki

Nr.
od lewej//Kolor//Napięcie włączenia [mV] //Lambda mieszanka
12 czerwony 940 i wyżej 0,8 i niżej
11 czerwony 905 – 940 0,75-0,9
10 żółty 850 – 905 0,85-0,95
9 żółty 770 – 850 0,90-0,98
8 żółty 650 – 770 0,95-0,99
7 zielony 450 – 650 0,98-1,00
6 zielony 180 – 450 1,00-1,01
5 żółty 120 – 180 1,01-1,05
4 żółty 70 – 120 1,04-1,15
3 czerwony 36 – 70 1,10-1,30
2 czerwony 15 – 36 1,20-1,6
1 czerwony 0 – 15 1,4 i wyżej

Chcialem tez kanal nr 1 podlaczyc do kompa silnika i pozbyc sie zupelnie zwyklej sondy. Jest sens? Moze Lui sie wypowie - ma juz doswiadczenie z takimi zabawkami :) Z gory dzieki za pomoc :)
Bylo UT, jest Bravo GT.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

ja używałem tylko zakresu 0-5v

miałem go podłączony jako AMP input do smt6 (może też być jako temperatura)

lm1 (czy w twoim wypadku lc1) i smt6 ustawiasz np. że 2,5v to 14.7 a np 5v to 10

wtedy pokazuje ładnie w smt6 jaki mamy AFR :)

co do zastąpienia seryjnej sondy to raczej niebardzo, bo seria ma charakterystykę nieliniową a lc1 ma tylko liniową

jeśli chodzi o wskaźnik to zrobiłbym tak

ustawić charakterystyke tak że AFR 14.7 to 1.47 volta a AFR 10 to 1.0 volta i mamy AFR na jakimś multimetrze :)

albo inna metoda wydrukować nową skalę do jakiegoś woltomierza w zakresie 5v :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

LC1 ma standardowo jedno wyjscie liniowe a drugie własnie jako emulacja waskopasmówki. Ja podpiąłem własnie jedno pod kompa a drugie bedzie pod wskaźnikiem zrobionym z wyswietlacza LCD i mikrokontrolera. Zaprogramowałem mikrokontroler tak, ze pokazuje takie wartoiści jakie sa naprawde wykorzystując wyjscie liniowe. W lc1 0V to 7,35 AFR a 5V to 22 AFR. Niestety cały projekt skończy się dopiero pewnie jednak w przyszłym roku wiec jeszcze nie ma fotek.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Zibi122 pisze:LC1 ma standardowo jedno wyjscie liniowe a drugie własnie jako emulacja waskopasmówki. Ja podpiąłem własnie jedno pod kompa a drugie bedzie pod wskaźnikiem zrobionym z wyswietlacza LCD i mikrokontrolera. Zaprogramowałem mikrokontroler tak, ze pokazuje takie wartoiści jakie sa naprawde wykorzystując wyjscie liniowe. W lc1 0V to 7,35 AFR a 5V to 22 AFR. Niestety cały projekt skończy się dopiero pewnie jednak w przyszłym roku wiec jeszcze nie ma fotek.
Jak ustawiles pierwszy kanal aby bez problemu wspolpracowal z kompem w samochodzie? Podpinam sygnal z kanalu 1 tam gdzie seryjna sonde, natomiast dodatkowe dwa przewody od ogrzewania (seria) pozostaja nie podpiete - zgadza sie?
Załączniki
out1.jpg
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Tak. Nie podpiąłem grzania a sygnał tam gdzie seria a reszte zostawiłem tak jak była na obrazku. własnie mniej wiecej tak działa wąskopasmówka.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Chce podlaczyc wyjscie 0-5V do smt aby logowac afr z reszta parametrow. Lui rozkminial to na streetracing
w smt 6 wpisuje sie dwie takie komendy:

al 0 20 26
ah 8 14.7 132

a sygnał z sondy ustwia się wtedy na 0,5v dla AFR 20 i 2,5v dla 14.7

i wtedy ta skala temperatury silnika po prawej wyskalowana jest od 20 do 10
Skad biora sie poszczegolne parametry? Czy na wyjsciu analogowym zamiast defaultowego: 0V at 7,35 AFR & 5V at 22,39 AFR trzeba ustawic 0,5V at 20 AFR & 2,5V at 14,7 AFR ? Dobrze to rozumiem?

Obrazek

Na razie testuje sam soft - nie podlaczam do kompa ani smt, ani LC-1. U mnie po wklepaniu tych dwoch linijek w zakladce z analogowa mapia jest niby ok, ale jak na chwile przelacze na zakladke injection i wracam, to z powrotem mam skale dla temperatury 0-120 :roll:

PS: Czy odpowiednie ustawienia w Setup display->Advanced settings
ON, AFR Input Voltage np: Min=0 Max=5 oraz AFR IN Min=7.35
Max=22.39 maja znaczenie? Kiedys mielismy problemy z kalibracja czujnika temp i pomoglo przegranie mapy z smt samochodu w ktorym to dzialalo :roll: Nie bylismy w stanie zrobic tego w inny sposob.
Bylo UT, jest Bravo GT.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

1. tak

2. afr będzie widoczny tylko na injection/ignition i na logu
u mnie był tam zawsze :roll:

3.
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Calosc juz zamontowana w samochodzie. Wszystko ok, poza tym, ze podczas hamowania silnikiem(zamknieta przepustnica) sonda twierdzi, ze jest bardzo bogato. Na waskim pasmie zawsze pokazywalo ubogo podczas takiej akcji - co bylo latwe do wytlumaczenia :roll: Nie wiem jak to tlumaczyc.
Bylo UT, jest Bravo GT.
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

ha, a bova masz?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

DV - seria :roll:
Bylo UT, jest Bravo GT.
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Sprawdz czujnik połozenia przpustnicy moze nie działa i komputer leje mała dawke paliwa co i tak jest za duzo do ilości powietrza.

Jak lekko dotykasz gazu to powinno być słychać takie pykanie. Jezeli tego nie ma to jest uszkodzony. Nic innego nie przychodzi mi do głowy no chyba ze w zakresie podciśnienia w mapie w smt masz duże wartości to moze i tak bedzie.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
apac
Aktywny użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Kraków

Post autor: apac »

Zibi122 pisze:Sprawdz czujnik połozenia przpustnicy moze nie działa i komputer leje mała dawke paliwa co i tak jest za duzo do ilości powietrza.

Jak lekko dotykasz gazu to powinno być słychać takie pykanie. Jezeli tego nie ma to jest uszkodzony. Nic innego nie przychodzi mi do głowy no chyba ze w zakresie podciśnienia w mapie w smt masz duże wartości to moze i tak bedzie.
Zmienila sie tylko sonda i pojawilo sie takie zjawisko. Wczesniej bylo ok. Czujnik przy przepustnicy dziala raczej jak trzeba. Dziwne :roll: Sprawdze jeszcze jak to wyglada w przypadku konkretnych wartosci AFR. W tym celu nabylem cos takiego;

http://www.mjm.pl/mierniki_vs1.html
Obrazek

Mam ustawione na wyjsciu 0,70V - 7 AFR, 2,20V - 22 AFR wiec najprosciej jak można. Na wyswietlaczu jest mozliwosc wyswietlania "przecinka" w 2 pozycjach wiec wskazania sa czytelne: 07,0 - 22,0 :) Szkoda, ze nie potrafi robic pomiarow czesciej niz 3x/sek. Mimo to fajny gadzet i nie drogi ~ 32 zl (nie liczac kosztu sondy i sterownika...)
Bylo UT, jest Bravo GT.
ODPOWIEDZ