Alternator

układ elektryczny, układ wtryskowy i zapłonowy, SMT6, ECUMASTER, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Alternator

Post autor: Luu »

Mam chyba z nim problem. Mianowicie przy wysokich obrotach (4-6 tyś), podczas jazdy, strasznie trzeszczy coś po prawej stonie komory silnika (siedząc na fotelu kierowcy), obstawiam, że to alternator, możliwe, że łożyska kończą w nim żywot, jak sądzicie?
Jak go wyciągnąć ?
Górą czy dołem?
Tam są bodajrze 3 śruby.
Szkoda, że jest taki problem z dostaniem sie tam.... :x
Uno Turbo 1.4 mk2
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Zanim zaczniesz coś rozbierać to zrzuć pasek alternatora i pokreć pompą, altkiem i rolką-niekoniecznie musi to być alternator.
Jeśli masz 1.4T to najlepszym sposobem na wyciągniecie altka jest demontaż kolektora ssącego i wtedy alternatora gładko wychodzi do góry:).
W 1.3T rwiesz po prostu altek do góry-trochę trzeba nim poobracać, ale wychodzi między kielichem McPhersona i kolektorem ssącym.
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

No łanie, już mi sie podoba to, że musze wyciągać kolektor. :? :x
Uno Turbo 1.4 mk2
ODPOWIEDZ