Mam chyba z nim problem. Mianowicie przy wysokich obrotach (4-6 tyś), podczas jazdy, strasznie trzeszczy coś po prawej stonie komory silnika (siedząc na fotelu kierowcy), obstawiam, że to alternator, możliwe, że łożyska kończą w nim żywot, jak sądzicie?
Jak go wyciągnąć ?
Górą czy dołem?
Tam są bodajrze 3 śruby.
Szkoda, że jest taki problem z dostaniem sie tam....
Zanim zaczniesz coś rozbierać to zrzuć pasek alternatora i pokreć pompą, altkiem i rolką-niekoniecznie musi to być alternator.
Jeśli masz 1.4T to najlepszym sposobem na wyciągniecie altka jest demontaż kolektora ssącego i wtedy alternatora gładko wychodzi do góry:).
W 1.3T rwiesz po prostu altek do góry-trochę trzeba nim poobracać, ale wychodzi między kielichem McPhersona i kolektorem ssącym.