JAKIE CIŚNIENIE W CYLINDRACH

Dyskusje "o wszystkim" i "o niczym" ;-)

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

paullo pisze:silnik seria, założyłem tylko gerrett t25 z nissana sx200,MCB i zawór upustowy ale nawet jak zdejme wężyk z zaworka który steruje ciśnieniem turbo to jest bez zmian 1 bar i koniec
Muszla wydechowa nie była popękana?
Może nieszczelności przed dmuchawką(na wydechu) jeszcze?
Może nieszczelności w dolocie?
Jeśli to ok i spaliny same sobie nie otwierają WG(np. gdy jest za luźno naciągnięty aktuator WG) to trzeba się pobawić zapłonem i paliwem:).
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

paliwo ok, afr pod obiążeniem ładnie ok 12,5 nie wyżej

żeliwo pewnie jest dobre bo z regeneracji i zawsze wymieniają jak popękane, nieszczelności nie słychać, ale to nie powinno robić takiej różnicy u mnie na pęknietej flanszy wydechowej dawało 1,5 bara w starym 1.3


zostaje właśnie ten zapłon

przy wyższych obrotach świeci się też kontrolka wtrysku.... może czujnik stukowego nawala czy coś, to też chyba jakaś podpowiedź?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

mam pytanie, pod tą plastikową pokrywką mieści się taki bączek i jest tam podpięta jakaś wtyczka, z tego co mi wiadomo to jest to coś od sterowania ciśnieniem turbo. Wchodzą tam chyba trzy przewodziki albo ciśnieniowe albo podciśnieniowe.
Mam pytanie, czy jak ja mam to poodłanczane to czy może to spwodować spodek bicia turbo i czy ten czujnik może też odpowiadać za przestawianie zapłonu tzn. , że jak jade bez szaleństw to zapłon jest inny a jak wciśne gazu i ciśnienie rośnie to czy ten czujnik przestawia zapłon.
Ja jak już kupiłem pgt to nie były do tego czujnika żadne przewody podłączone i tak jeżdże nadal.
może dlatego turbo niechce bić bo ten czujnik nie działa i zapłon jest przestawiony?
Obrazek
Obrazek
jek te przewody mają być podłączone?
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

Obrazek

gdzie ma być podłączony przewód 1, 2, i 3?
prosze poóżcie
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

to nie jest czujnik tylko zawór

podłączony czy nie podłączony nie ma znaczenia

niestety nic on nie polepszy, turbo w żadnym wypadku i tak nie będzie ładować więcej niż na ściągniętym wężyku lub zablokowanej dźwigni WG
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Lui pisze:to nie jest czujnik tylko zawór

podłączony czy nie podłączony nie ma znaczenia

niestety nic on nie polepszy, turbo w żadnym wypadku i tak nie będzie ładować więcej niż na ściągniętym wężyku lub zablokowanej dźwigni WG

jesteś w błędzie
U mnie jak się to odczepi to łąduje tylko 0,5bara.

Zaraz znajde schemat tego podłączenia
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Obrazek


chyba wszystko widać ;)
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

rosssssa pisze:
Lui pisze:to nie jest czujnik tylko zawór

podłączony czy nie podłączony nie ma znaczenia

niestety nic on nie polepszy, turbo w żadnym wypadku i tak nie będzie ładować więcej niż na ściągniętym wężyku lub zablokowanej dźwigni WG

jesteś w błędzie
U mnie jak się to odczepi to łąduje tylko 0,5bara.

Zaraz znajde schemat tego podłączenia
no to chyba że na orginalnym turbo tak jest, ale jak Paweł mówił że na zablokowanym mechanicznie WG nie jest lepiej to lepiej nie będzie, chyba że źle zablokował :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

dzieki chłopaki, podłączyłem te przewody jak na schemacie, ale turbo niestety nadal nie chce bić więcej niż 0.9 bara nawet na ściągniętym WG
podejrzewam , że tak jak mi lui mówił to chyba jakiś czujnik przestawia zapłon i dlatego nie ma na tyle spalin, żeby turbawka się wkręcała wyżej
turbo bardzo powoli nabija te 0.9 bara
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Bylo wiele przypadkow gdzie mbc/ebc pomagalo w szybszym ladowaniu :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

wiesz co problemem może być też mapsensor ukryty w kompie.

Jak mi padał właśnie tak było że nie ładował jak należy
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

mam założone mbc
rosssssa, gdzie jest ten mapsensor i do czego służy, przy kompie tak?
wiem tylko tyle, że komp jest gdzieś pod kokpitem z prawej strony od pasażera, jak najlepiej dostać się do niego?
aha mam jeszcze jedno pytanie, do środkowej przelotki między silnikiem i kabiną wchodzi jakiś przewód ciśnieniowy, odczego on jest?
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

sorki za tak dla was banalne pytania ale nie mam garażu, i bawie się jak moge pod blokiem
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

do mapsensora właśnie, mapsensor jest wlutowany na płytce w komputerze
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

a komputer znajduje sie pod tymi plastikami.
Żeby się do niego dobrać musisz wymontować wycieraczki :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
ODPOWIEDZ