
zmiana głowicy
- mouk80
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Uno 1.4T
A to juz kiedys ją przewierciles?:)hz10 pisze:no właśnie dlatego pociołem swoją żeby drugi raz skuchy nie było
Narazie robią sie zawory i gniazda.
Nie wiem czy na tym nie poprzestac i zlozyc w koncu silnik do kupy, a z kanalami sobie poczekac i je poprawić dopiero przy zmianie na inny wałek.
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
- mouk80
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Uno 1.4T
glowica zrobiona, zalozony zestaw nowych uszczelek wszedzie, wszystko zlozone do kupy, no i jest problem 
jak jade autkiem dosc spokojnie to wszystko jest ok, jak autko stoi to tez wszystko jest ok, ale jak zaczynam nim szybciej jezdzic to przegrzewa mi sie plyn chlodniczy. Probowalem nawet wlaczyc na stale wiatraczek i jezdzic z wlaczonym ogrzewaniem na maxa, no ale to niestety niewiele pomaga:( Ze zbiorniczka zaczyna mi sie dymic, woda znika do zera i trzeba z powrotem caly zbiorniczek napelniac.
Co moze byc powodem, ze silnik sie tak bardzo grzeje?

jak jade autkiem dosc spokojnie to wszystko jest ok, jak autko stoi to tez wszystko jest ok, ale jak zaczynam nim szybciej jezdzic to przegrzewa mi sie plyn chlodniczy. Probowalem nawet wlaczyc na stale wiatraczek i jezdzic z wlaczonym ogrzewaniem na maxa, no ale to niestety niewiele pomaga:( Ze zbiorniczka zaczyna mi sie dymic, woda znika do zera i trzeba z powrotem caly zbiorniczek napelniac.
Co moze byc powodem, ze silnik sie tak bardzo grzeje?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
- mouk80
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Uno 1.4T
jest obieg, jak auto stoi w miejscu to plyn idzie i wiatrak sie co jakis czas wlacza wiec tu wszystko jest ok.hz10 pisze:a czy jest obieg wody tzn czy chłodnica robi się gorąca? bo może masz zacięty termostat i dlatego takie cyrki
Moze pompa wody za wolno to tloczy?
Moze chlodnica juz stara i za malo wydajna?
Dziwne ze przed zmiana glowicy nic takiego sie nie dzialo.
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
- mouk80
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Uno 1.4T
tez mi cos takiego przez mysl przeszlo, z tym ze jedyna mozliwosc gdzie bym sie mogl faktycznie przebic to przy poglebianiu komor spalania.hz10 pisze:jest jeszcze jedno wytłumaczenie ale obym sie mylił tzn przebiłeś sie gdzieś do kanału wodnego w głowicy
Mechanik stwiedzil ze chyba mam dziurawy zbiornik na wode i ze puszcza wode jak zrobi sie tam cisnienie i dlatego sie potem wszystko grzeje, bo plyn ucieka.
Pytalem sie wlasnie w sklepie o taki zbiorniczek i mi podali cene 150zl

Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
- mouk80
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Uno 1.4T
zakladam ze glowica jest ok, chociaz ja na wszelki wypadek jeszcze raz zdejme:( i sprawdze. Przy okazji wymienie jeszcze pierscienie bo autko dymi.
zbiorniczek profilaktycznie zmienie. termostat jest ok. nie widac zeby cos gdzies cieklo.
Co moze byc jeszcze powodem tych problemow z gotowaniem sie wody?
zbiorniczek profilaktycznie zmienie. termostat jest ok. nie widac zeby cos gdzies cieklo.
Co moze byc jeszcze powodem tych problemow z gotowaniem sie wody?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
- mouk80
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Uno 1.4T
No ale jak zapale silnik i patrze do zbiorniczka to cos tam wode pompuje.DeviL pisze:Nieodpowietrzony uklad powoduje przegrzewanie ,bo plyn chlodniczy chyba nowy masz , nieraz tez jak pompa padnieta to moze sie grzac
No chyba ze robi to za wolno

ogolnie jak sobie auto stoi i silnik pracuje to wszystko prawidlowo wyglada i nic zlego sie nie dzieje.
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
- mouk80
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Uno 1.4T
głowica jest ok
Jest walniety blok silnika i dlatego uciekal płyn:(
Sa 3 duze pekniecia przy cylindrach.
Da sie to jakos pospawac? Czy jedyne wyjscie to wymiana bloku?
W sumie nie wiem jakim cudem mechanik mogl tego nie zauwazyc przy zmianie glowicy.
wyglada to tak:
No i czy taki blok od 1.3t
http://moto.allegro.pl/item209049072_uno_turbo_1_3.html
by pasowal?
Jest walniety blok silnika i dlatego uciekal płyn:(
Sa 3 duze pekniecia przy cylindrach.
Da sie to jakos pospawac? Czy jedyne wyjscie to wymiana bloku?

W sumie nie wiem jakim cudem mechanik mogl tego nie zauwazyc przy zmianie glowicy.
wyglada to tak:
No i czy taki blok od 1.3t
http://moto.allegro.pl/item209049072_uno_turbo_1_3.html
by pasowal?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))