Strona 1 z 2

Przejadło mi sie PUNTOGT

: sob wrz 09, 2006 10:17 pm
autor: klimczok3
Zrobiłem chyba wszystko żeby być szczęśliwym użytkownikiem tego samochodu.Tydzień po zakupie wymieniłem człe zawieszenie przód i tył,oleje paski filtry.Po miesiącu kpl remont silnika+nowa turbina.Teraz dokupiłem bova itd.Auto cacko i z wyglądu i mechanicznie?Nie cały czas coś sie dzieje!!!(teraz znowu UPG)
Teraz problem z kolektorem,wcześniej wsadziłem bova i nagle ciśnienie doładowania sie podniosło?Dlaczego - zagadka bynajmniej dla mnie!!!W piku mam ok 1.4bar a norm 1.2.Wszystko by było ok gdyby nie przerywał.Na pół gazu idzie ok a na większym lipa.Byłem na komp w fiacie wszystko ok, test spalin wszystko ideał.To co może być?
Kupiłem to auto za 8000 a dołożyłem do niego już ponad 8000zł. Za 16000 miałbym inne fajne autko i bezproblemowe.Mam go 2 miesiące a może 1/4 był w trasie a reszta to remonty w garażu. Czy tak wygląda życie posiadacza fiata.
To forum to jedyna kopalna wiedzy na temat tego samochodu dlatego pomużcie mi tego shrota uruchomić tak żeby chociaż 2 miechy pojeździć normalnie.A wieżcie mi że nie mam ciężkiej nogi! i traktuje go lepiej niż swoją żone...Załamka totalna!Dam mu jeszcze jedną szanse tylko co zrobić!!!!????????!!!!

:( :( :( :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

: sob wrz 09, 2006 10:57 pm
autor: Lui
proponowałbym coś pokombinować z tym doładowaniem

a bov nie jest podłączeny przez jakieś trójnikiem, widocznie gdzieś zrobiła się nieszczelność i działa to jak bleed valve

druga sprawa analizator spalin za dużo nie powie, za wolno działa..... a mogą być chwilowe braki paliwa, :arrow: trzeba by zrobić pomiar afr w takiej sytuacji

u mnie przerywanie pod pełnym butem na wyższym ciśnieniu było zawsze jak nie było conajmniej z 10 litrów w baku :) , pieniędzy mało było to się czesto lało za 20-40zł i nie można było deptać


jak się zalało za 50zł to szedł jak przecinak :P

druga sprawa może wypadają zapłony , nie wiem na czym to polega, ale jest niby takie coś na co mówią zdmuchiwanie iskry, i to się dzieje właśnie przy wyższych ciśnieniach

:arrow: też powinien wykazać to dobry pomiar AFR (na dokładym wykresie są widoczne wypadające zapłony i chwilowe spadki afr)

: ndz wrz 10, 2006 9:00 am
autor: klimczok3
Co do paliwa jest zawsze 1/2 lub czły zbiornik(świecącej rez jeszcze nie widziałem) a co to ten afr??

: ndz wrz 10, 2006 10:32 am
autor: jugo500
AFR- air/fuel ratio stosunek powietrza do paliwa . Częste złe ustawienie tego w wysilonych silnikach powoduje spłynięcie tłoków :evil:

: ndz wrz 10, 2006 11:23 am
autor: klimczok3
zamówiłem dziś taki zegar afr do samochodu sprawdzimy jak to bedzie działeć i co wskazywać
ps
jaki lepszy diodowy czy na wskaźnik??

: ndz wrz 10, 2006 12:06 pm
autor: ZibiUT
Zegar, który zamówiłeś niewiele Ci pomorze.

Podjedz do jakiegoś tunera w okolicy na pomiar AFR profesionalnym sprzetem. koszt około 50-100 zł a bedzie o wiele bardziej dokładniejszy

: ndz wrz 10, 2006 12:19 pm
autor: klimczok3
no to jest problem bo u mnie w okolicy niema żadnych tunerów!!!!!LIPA

: ndz wrz 10, 2006 12:25 pm
autor: ZibiUT
Widze ze z twojego mista bedziesz musiał poszukać czegoś albo w Krakowie albo w Kielcach

: ndz wrz 10, 2006 2:08 pm
autor: DeviL
Lui chyba pisa kiedys ,ze 40zl za dzien zabawy z jego sonda afr czy cos , ale on mieszka w Opolu :wink:
PS: nie ma co narzekac na fiaty , kup se jakis francuski syf to dopiero bedziesz narzekac

: ndz wrz 10, 2006 2:46 pm
autor: klimczok3
ludziska dzisiaj rossa przełał mi inst do autodiagnostyki kompa punta gt - kod 1221-przepływka-kto odstąpi lub jakieś inne rozwiązania!!!!!!

: ndz wrz 10, 2006 2:48 pm
autor: DeviL
www.italcar.pl zadzwon jutro , zapytaj , miech temu jak bylem to mieli pare czesci do GT

: ndz wrz 10, 2006 3:49 pm
autor: klimczok3
zresetowałem punciakowi kompa bo wpadła mi myśl do głowy że skoro gaśnie przez tego bova to może on ma wpływ na to że pokazuje błąd przepływki! no i żeczywiście
teraz wywaliło mi błąd 1256 - tj czujnik prędkości obr silnika!!!!!! lipa normalnie

: ndz wrz 10, 2006 7:12 pm
autor: rosssssa
Ja w tym tygodniu odstawie samochód do elektryków jak nie znajde tego czunnika. Bo też mam z tym problem.

I dam znać co i jak to działa

: pn paź 09, 2006 10:39 pm
autor: ccTURBO
rosssssa pisze:Ja w tym tygodniu odstawie samochód do elektryków jak nie znajde tego czunnika. Bo też mam z tym problem.

I dam znać co i jak to działa
ehehehe jeszcze szukasz tego punktu "G" ?? hihihi

Spoko, PUNTO GT jest super autem :)
Mi teżostatnio wyskakiwał problem z czujnikiem wolnych obrotów ;)

pozdroffka

: wt paź 10, 2006 2:43 am
autor: Eagle
ccTURBO pisze:
rosssssa pisze:Ja w tym tygodniu odstawie samochód do elektryków jak nie znajde tego czunnika. Bo też mam z tym problem.

I dam znać co i jak to działa
ehehehe jeszcze szukasz tego punktu "G" ?? hihihi

Spoko, PUNTO GT jest super autem :)
Mi teżostatnio wyskakiwał problem z czujnikiem wolnych obrotów ;)

pozdroffka

hahaha mi tysz :D